بانكداری ویدیویی بانك ملت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت
بانک ملت در مسیر حرکت به سوی بانکداری هوشمند، با ارائه خدمت بانکداری ویدیویی، تجربه جدیدی را در بانکداری غیرحضوری برای مشتریان رقم زده که با استقبال آنان از این خدمت فناورانه جدید رو به رو شده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بررسی آمار عملکردی خدمت بانکداری ویدیویی بانک ملت نشان می دهد که تاکنون بیش از 22.000 تماس تصویری از سوی مشتریان برقرار شده و کارشناسان بانک پاسخگوی نیازهای آنها بوده اند و همچنین بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال حواله بانکی از این بستر انجام شده که نشان دهنده استقبال مشتریان از این خدمت نوآورانه است.بر اساس این گزارش، خدمت بانکداری ویدیویی که هم اکنون از طریق سامانه مگابانک ملت در دسترس مشتریان حقیقی قرار دارد به زودی از طریق شعبه دیجیتال بانک ملت نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.در عین حال، در آینده نزدیک، سایر خدمات بانکی پرکاربرد نیز به این خدمت افزوده خواهد شد تا دامنه پوشش خدمات آن گسترش یابد و نیازهای بیشتری از مشتریان بدون مراجعه حضوری پاسخ داده شود.بر این اساس، بانکداری ویدیویی ارتباط مستقیم و چهره به چهره مشتریان با کارشناسان بانکی را ممکن کرده است و خدمات متنوع بانکی را از جمله حواله بین حساب های بانک ملت، حواله پایا و حواله ساتنا به صورت غیرحضوری، و در بستری سریع و امن ارائه می دهد.
*دیدار” از مرز یک میلیون عضو گذشت
اپلیکیشن «دیدار»، پلتفرم دیجیتال شرکت بیمه دی، با عبور از مرز یک میلیون عضو، به یکی از گستردهترین ابزارهای ارتباط با مشتری در صنعت بیمه کشور تبدیل شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه دی؛ مدیرعامل بیمه دی با اشاره به رشد چشمگیر ابزارهای دیجیتال در فرآیندهای خدمترسانی، از عبور اپلیکیشن «دیدار» از مرز یک میلیون عضو فعال خبر داد و این موفقیت را گامی مهم در جهت ارتقای تجربه مشتری دانست.هادی عبداللهی، مدیرعامل بیمه دی، گفت: توسعه دیجیتال یکی از محورهای اصلی راهبردی ماست. امروز اپلیکیشن دیدار با بیش از یک میلیون عضو، نقش محوری در ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات الکترونیکی ایفا میکند.وی در ادامه با اشاره به راهاندازی باشگاه مشتریان بیمه دی افزود: باشگاه مشتریان با هدف ایجاد تعامل مؤثر، تقویت وفاداری و افزایش رضایت مشتریان راهاندازی شده و ظرفیتهای گستردهای را برای بهبود تجربه کاربران فراهم کرده است.عبداللهی همچنین با تأکید بر نقش خدمات پس از فروش در افزایش وفاداری مشتری، بیان کرد: هر چقدر بتوانیم در ارائه خدمات پس از فروش موفقتر عمل کنیم، امکان تبدیل مشتریان به سرمایههای ماندگار شرکت بیشتر خواهد شد.وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توسعه ابزارهای دیجیتال و خدمات نوآورانه، بیمه دی بتواند تجربهای متمایز و مطلوب برای مخاطبان خود رقم بزند.
جهش درآمدی و سودآوری بانک سامان در سال 1403
بانک سامان در سال مالی 1403 با ثبت رشدهای چشمگیر در درآمدهای تسهیلاتی، سرمایهگذاری و عملیات بانکی، کارنامهای درخشان از خود بهجا گذاشت. گزارش حسابرسی شده صورتهای مالی این بانک که اخیرا منتشر شده نشان میدهد که با تمرکز بر استراتژیهای هوشمند مالی و مدیریت هدفمند منابع، سامان توانسته درآمد عملیاتی خود را به بیش از 409 هزار میلیارد ریال برساند و سود ناخالص را 36 درصد افزایش دهد. عملکردی که آن را در جمع بانکهای موفق کشور در سال گذشته قرار داده است.بانک سامان در سال ۱۴۰۳ با ثبت رشد قابل توجه در درآمدهای عملیاتی و سرمایهگذاری، توانست گامی بلند در مسیر توسعه پایدار، ارتقاء سودآوری و مدیریت بهینه منابع بردارد. اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال نشان میدهد که این بانک با ترکیبی از استراتژی هوشمندانه اعتباری و نگاه آیندهنگر به سرمایهگذاری، عملکردی فراتر از انتظار ثبت کرده است.درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به سال گذشته، به بیش از ۳۶۹ هزار میلیارد ریال رسید. این افزایش در شرایطی رخ داده که نظام بانکی با چالشهایی چون کنترل نرخ بهره و نوسانات بازار پول روبرو بود، اما بانک سامان با مدیریت دقیق پرتفوی تسهیلاتی، توانست سهم خود را از بازار افزایش دهد.
سرمایهگذاری هوشمندانه، سودآوری پایدار
درآمد بانک از سپردهگذاری در بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با رشدی ۴۸ درصدی همراه شد و به 12,385 میلیارد ریال رسید. همچنین، درآمد سرمایهگذاری در اوراق بدهی با ۷۳ درصد رشد و سود سرمایهگذاری در سهام و سایر اوراق بهادار با جهشی ۱۳۸ درصدی مواجه شد که نشاندهنده سیاستگذاری دقیق در حوزه سرمایهگذاریهای کمریسک و پربازده است.درآمد عملیاتی بانک سامان در سال ۱۴۰۳ به ۴۰۹ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است. این رشد پایدار، نتیجه ترکیب متوازن درآمدهای مشاع و غیرمشاع و مدیریت مؤثر داراییها بوده است.بانک سامان علیرغم رشد چشمگیر درآمدها، با کنترل هزینهها نیز توانسته تعادل قابل توجهی در صورتهای مالی ایجاد کند.
گروه بانک و بیمه: «آکادمی بانکداری هوشمند» بانک صادرات ایران، همزمان با روز فناوری اطلاعات با ایجاد یک مرکز دائمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کار خود را آغاز کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، در پی انعقاد تفاهمنامه توسعه همکاریها، شعبه مرکزی «آکادمی بانکداری هوشمند» به عنوان رکن آموزشی زیستبوم بانکداری هوشمند بانک صادرات ایران و با هدف شناسایی و جذب نخبگان دانشگاهی، اعطای گرنت پژوهشی، تشکیل تیمهای نوآفرین و پیادهسازی خدمات و محصولات در حوزههای مرتبط با داده و هوش مصنوعی و همچنین برگزاری دورههای آموزشی تخصصی ذیل ۱۲ کلان برنامه آموزشی کاربردی طی مراسمی با حضور محسن سیفی مدیرعامل و یاسر مرادی عضو هیئتمدیره این بانک و همچنین عباس سروش رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و قائممقام، معاونان و مسئولان این دانشگاه به طور رسمی افتتاح شد.محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم با تبریک روز بزرگداشت خوارزمی ریاضیدان شهیر ایرانی و روز فناوری اطلاعات، گفت: آیین گشایش آکادمی بانکداری هوشمند، شروع همکاری گسترده و جدی بین بانک صادرات ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواهد بود. وی افزود: بانک در ادامه عملیات بانکداری و مسیر خود، نیازمند کمکهای علمی و دانشگاهی است. دانشگاه نیز برای انباشت دانش نیازمند تجربیات شبکه بانکی است. در بانک با انباشت سرمایههای مردم به رشد سرمایهگذاری و توسعه کشور کمک میکنیم و انباشت این دانش در دانشگاهها منجر به توسعه، عمران و آبادانی کشور میشود و تلفیق این دو موجب توسعه زیرساختهای فناوری، اقتصادی و صنعتی کشور خواهد بود. سیفی با اعلام آمادگی بانک صادرات ایران برای افزایش همکاریها با دانشگاههای مختلف به ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: با توسعه این همکاری، شرکتهای مختلف زیرمجموعه بانک از جمله هلدینگ صاد میتوانند به طور جداگانه و اختصاصی با مجموعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری گستردهای داشته باشند که میتواند منجر به خلق فرصتهای مناسب برای توسعه فناوری در مجموعه بانک صادرات ایران شود. فرصت برای بانک به معنی حضور در فضای رقابت بین بانکی است و با محصولات فناورانه و هوشمندسازی از بانکداری دیجیتال به سمت بانکداری هوشمند حرکت خواهد کرد. وی افزود: انباشت دانش در شبکه دانشگاهی باید به شبکه بانکی در پیشرفت به سمت بانکداری هوشمند کمک کند و بانک صادرات ایران با تجربه 73 ساله خود در کنار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از این مسیر استقبال خواهد کرد. عباس سروش، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در آیین مراسم گشایش این آکادمی با قدردانی از دستاندرکاران و مسئولان بانک و دانشگاه در راهاندازی این مرکز، گفت: نظام بانکداری در کشور ما نسبت به سایر کشورها، از وضعیت مناسبی برخوردار است و جا دارد که به مجموعه نظام بانکی و به ویژه بانک صادرات ایران تبریک بگویم.وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره در پیوند میان جامعه و صنعت پیشقدم بوده و طبیعی است که از هرگونه تعامل و همکاری با بانک صادرات ایران در جهت پیشبرد اهداف بانکداری نوین استقبال خواهد کرد.سروش اظهار کرد: نتایج و میوه کار و دانش ما از طریق انتشار مقالات و برگزاری سمینارها و تولید علم، مستقیم به جوامع خواهد رسید و البته جامعه خودمان در اولویت قرار دارد. دانشکدههای متعدد این دانشگاه میتوانند به بانک صادرات ایران در زمینه بانکداری نوین کمک کنند و بیشترین لذت برای ما دانشگاهیان این است که ببینیم نتایج و بیشترین منفعت کارمان به مردم برسد و قطعا مدیران بانک صادرات ایران نیز در این نگرش با ما شریک هستند.رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان خاطرهای از زمان کودکی از بانک صادرات ایران، افزود: تفاهمنامه منعقد شده بین بانک صادرات ایران و دانشگاه ظرفیت تعامل و همکاری به مراتب بیشتر و گامهای بلندتری در زمینه توسعه خدمات بانکداری و خدمت به مردم و جامعه دارد و امید است این اقدام گامی مثبت برای حصول نتایج بهتر و ارزشمندتری در تلفیق سوپرمارکت مالی و هوش مصنوعی در بانک صادرات ایران برای جامعه در برداشته باشد. «آکادمی بانکداری هوشمند»، نهاد آموزشی مشترک بانک صادرات ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که با محوریت آموزش و پژوهش در حوزههای مرتبط با بانکداری هوشمند و نوفناوریهای مالی در محل ساختمان اصلی دانشگاه راهاندازی شده است.