ضرورت تلاش برای تحقق ترازنامه 180 همتی با اتکا به همدلی

مدیرعامل بانک سینا در نخستین روز سفر دو روزه خود به استان گیلان در جلسه‌ روسای شعب و مسئولین دوایر منطقه حاضر شد و از تلاش همکاران برای تحقق شاخص‌های عملکردی و موفقیت این بانک قدردانی کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر علی ابدالی در این نشست با مرور عملکرد موفق بانک در سال گذشته گفت: با اتخاذ تدابیر مناسب و تلاش همکاران، شاهد رشد ۷۰ درصدی سود خالص بانک سینا و افزایش ۱۴۲ درصدی سود عملیاتی بودیم. وی تصریح کرد: در پی این اقدامات بانک سینا در جمع پنج بانک برتر کشور از نظر رشد منابع  قرار گرفت. لذا حفظ این روند و تلاش برای برداشتن گام‌های فراتر در راستای افزایش سهم بازار و تحقق ترازنامه‌ ۱۸۰ همتی در سال جاری با اتحاد و همدلی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی، یک ضرورت است. وی در ادامه خواستار استفاده از فرصت‌های پیش‌رو و ظرفیت‌های بانک در نیمه دوم سال برای دستیابی به این اهداف متعالی تر شد. در این جلسه، جعفر میرزاپور، مدیر منطقه گیلان، حضور  مدیرعامل بانک سینا و  هیئت همراه را فرصتی ارزشمند برای تقویت انسجام منطقه دانست و از رویکرد حمایتی ایشان قدردانی کرد. 

 

آیین‌نامه جدید نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه 

پانصد و هفتمین نشست شورای عالی بیمه با دستور بازنگری در آیین‌نامه توانگری مالی شرکت‌های بیمه برگزار شد. به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، پانصد و هفتمین جلسه شورای عالی بیمه با حضور اعضای شورا و با دستور کار بررسی اصلاح آیین‌نامه توانگری مالی شرکت‌های بیمه صبح امروز برگزار شد.در این نشست ضرورت اصلاح و بازبینی ریسک‌ها و ضرایب آنها، تعریف ضرایب ریسک اختصاصی برای شرکت‌ها، تفکیک نحوه محاسبه توانگری مالی برای انواع شرکت‌ها، بازنگری در فرمول محاسبه سرمایه الزامی و سرمایه موجود و تغییر در سطوح نظارتی توانگری مالی با توجه به نتایج حاصل از آسیب‌شناسی اجرای آیین‌نامه مذکور در ۱۳ سال گذشته، تبیین و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاحات مطرح‌شده به تصویب رسید.از نقاط قوت آیین‌نامه جدید توجه به سابقه و حوزه فعالیت مؤسسات بیمه در محاسبه نسبت توانگری مالی آنان است.از دیگر اصلاحات این آیین‌نامه، تغییر در سطوح نظارت بر مؤسسات بیمه‌ای و پیش‌بینی نصاب‌های محتاطانه‌تر اقدامات نظارتی با هدف تقویت نظارت کارآمد بر شرکت‌های دارای سطح پایین توانگری مالی بود.

  برندگان هشتمین دوره قرعه كشی طرح گردونه بانك ملت مشخص شدند
با برگزاری هشتمین دوره قرعه کشی طرح گردونه بانک ملت در مقطع منتهی به 6 مردادماه 1404، برندگان جایزه تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیون تومانی این طرح مشخص شدند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این مراسم که با حضور نمایندگان واحدهای نظارتی و برخی دیگر از واحدهای بانک برگزار شد، برندگان خوش شانس جایزه تسهیلات 300 میلیون تومانی قرض الحسنه با استفاده از سیستم گوی و گردونه و رایانه تعیین شدند.بر اساس این گزارش، جایزه برندگان قرعه کشی طرح گردونه، امتیاز استفاده از تسهیلات قرض الحسنه، معادل 10 برابر معدل حساب ویژه طرح طی دوره معدل گیری تا سقف سه میلیارد ریال، تعیین شده است و فرد برنده می تواند از این تسهیلات استفاده یا امتیاز آن را به سایر افراد منتقل کند.بر این اساس، امتیازگیری در طرح گردونه بانک ملت بدین شکل است که به هر 50 میلیون ریال حساب گردونه در بازه هفتم تا بیست و ششم هر ماه 50 امتیاز و در بازه بیست و هفتم تا  ششم ماه بعد 100 امتیاز تعلق می گیرد.در عین حال، میزان تسهیلات قرض الحسنه برندگان طرح گردونه معادل 10 برابر میانگین حساب گردونه در بازه بیست و هفتم تا ششم ماه بعد خواهد بود.این گزارش حاکی است، اطلاع رسانی به برندگان از طریق پیامک انجام می شود و پس از آن، پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری در سامانه فرابانک امکان پذیر خواهد بود.

فرهادی پور:

گروه بانک و بیمه: نخستین نشست مشترک هیأت‌مدیره جدید بیمه ملت با اعضای انجمن صنفی نمایندگان این شرکت برگزار شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بیمه ملت، این جلسه با حضور محمدرضا فرهادی‌پور، سرپرست شرکت و نایب‌رئیس هیأت‌مدیره، محمدتقی چراغی، دبیر و عضو هیأت‌مدیره، اسماعیل دلفراز، عضو هیأت‌مدیره، جمعی از معاونان و مدیران شرکت و همچنین اعضای انجمن صنفی نمایندگان بیمه ملت، با هدف تشریح برنامه‌های هیأت‌مدیره جدید در زمینه تعامل با نمایندگان و بررسی مسائل و دغدغه‌های آنان برگزار شد.در ابتدا محمدرضا فرهادی‌پور با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک، گفت: رویکرد هیأت‌مدیره و مجموعه بیمه ملت ارتقای سطح همکاری‌ها و تعامل با نمایندگان است در این مسیر، اصل بر همکاری و تعامل است و تلاش خواهیم کرد تا از ایجاد هرگونه رقابت احتمالی میان شرکت و مجموعه نمایندگان جلوگیری کنیم.وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد بسیاری از امور از طریق نمایندگان انجام گیرد، تصریح کرد: با توجه به هدف‌گذاری صورت‌گرفته و چشم‌انداز ترسیم‌شده برای آینده شرکت، نیازمند تلاش و همراهی همه ارکان بیمه ملت هستیم.وی به ضرورت بسترسازی برای ارتقای شرکت در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره کرد و گفت: نوآوری و به‌روزرسانی راهبردها یک ضرورت است و این مهم، با توجه به تلاش ها و زیرساخت‌های مناسبی که در گذشته فراهم شده، به‌عنوان یک راهبرد کلان ادامه خواهد داشت.همچنین در این نشست، محمدتقی چراغی، دبیر و عضو هیأت‌مدیره بیمه ملت با تأکید بر نقش کلیدی نمایندگان در زنجیره ارزش شرکت، اظهار کرد: تعامل مؤثر و سازنده با شبکه نمایندگان، یکی از ارکان اصلی سیاست‌های هیأت‌مدیره است. ما بر این باوریم که نمایندگان نه‌تنها در حوزه فروش، بلکه در پیشبرد اهداف راهبردی شرکت نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.وی افزود: ارتقای کیفیت ارتباط با نمایندگان، توجه به دغدغه‌ها و مشکلات آنان و فراهم‌سازی بستر مناسب برای مشارکت فعال‌ترشان در فرآیندهای تصمیم‌سازی، از جمله محورهای مورد تأکید است. توسعه پایدار بیمه ملت بدون بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تجربیات نمایندگان امکان‌پذیر نخواهد بود.در ادامه، اسماعیل دلفراز، عضو هیأت‌مدیره بیمه ملت، نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، تصریح کرد: شریان اصلی هر شرکت بیمه‌ای، شبکه فروش آن است. اگر بناست شاهد رشد و ارتقای مجموعه باشیم، این رشد باید از مسیر شبکه فروش محقق شود. هر اندازه این شبکه بیشتر مورد حمایت و توانمندسازی قرار گیرد، نتایج آن مستقیماً در افزایش سودآوری شرکت نمایان خواهد شد.وی همچنین بر اهمیت نوآوری و به‌روزرسانی فرآیندها اشاره کرد و افزود: ضروری است در راستای چابک‌سازی، ارتقای سطح تعامل میان شبکه فروش و مجموعه شرکت، شناسایی و حذف بروکراسی‌های احتمالی گام‌های مؤثری برداشته شود.گفتنی است، در این نشست اعضای انجمن صنفی نمایندگان نیز ضمن قدردانی از برگزاری این نشست مشترک، به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات شبکه نمایندگان بیمه ملت پرداختند.

 رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران با تأکید بر اولویت آرامش مردم بر سودآوری اظهار داشت: بیمه ایران، یک بنگاه اقتصادی است و سودآوری بخشی از ذات فعالیت آن محسوب می‌شود اما برند این شرکت بر پایه ارائه خدمات بی‌نظیر به مردم و توجه ویژه به تأمین آرامش جامعه، به‌ویژه در شرایط دشوار شکل گرفته و استوار است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، علی جباری در نشست مجازی با مدیران شعب استانی این شرکت به تشریح ضرورت و اهداف ارائه پوشش خطر جنگ پرداخت و گفت: در پی حوادث اخیر و تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان در خردادماه سال جاری و نظر به خسارات جانی و مالی وارد آمده به جمعی از هم‌میهنان، بیمه ایران با هدف حمایت از جامعه و پایداری خدمات، امکان اضافه نمودن پوشش خطر جنگ را برای بیمه‌نامه‌های خود فراهم کرد.وی افزود: طرح ایران برای ایران در قالب برنامه مسئولیت اجتماعی بزرگترین و معتبرترین شرکت بیمه‌ای کشور اجرا شد. این طرح فرصتی استثنایی را در اختیار شهروندان قرار داد تا از پوشش بیمه‌ای خطر جنگ بهره‌مند شوند؛ اقدامی که در سطح بین المللی نیز حرکتی غیر متعارف و کم سابقه به شمار می‌آید.جباری در این خصوص تأکید کرد: بیمه ایران به‌عنوان تنها شرکت بیمه‌ای دولتی، تعهد دارد تحت هر شرایطی، پایداری و استمرار خدمات گسترده بیمه‌ای خود را برای تأمین آرامش خاطر آحاد جامعه حفظ کند.  مدیرعامل بیمه ایران در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی پویش ایران برای ایران، تصریح کرد: بیمه ایران با درک دقیق از شرایط حساس کنونی، این پویش را آغاز کرده است. آرامش و اطمینان، محصول اصلی نعت بیمه است و این صنعت موظف است در مواقع بحرانی، حضوری فعال و دلسوزانه داشته باشد.وی اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای خطر جنگ برای منازل مسکونی و خودرو، بدون رویکردی سوداگرانه طراحی شده است و ما به صورت جدی معتقدیم که مهم‌ترین بخش برندسازی بیمه ایران، ایجاد آرامش برای مردم است و این امر، اولویت اصلی ما به شمار می‌آید.