بانک سینا حامی مالی سی‌وپنجمین همایش بانکداری اسلامی

بانک سینا به عنوان یکی از حامیان ویژه سی‌وپنجمین همایش سالانه بانکداری اسلامی، در این رویداد حضور دارد.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، این بانک در سی‌وپنجمین همایش بانکداری اسلامی که سالانه به عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی در حوزه بانکداری اسلامی در هفته بانکداری، مقارن با تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا، برگزار می‌شود، به عنوان حامی حضور دارد.در این رویداد موضوعاتی چون چالش‌ها و محدودیت‌های بانک‌ها در تأمین مالی سرمایه‌گذاری در تولید، توسعه و تحول در ابزارهای تأمین مالی اسلامی در نظام بانکی کشور، مدل‌های کسب و کار بانکی و طبقه بندی بانک‌ها در ایران مطرح می‌شود.اقدامات پیشگیرانه نظارتی در راستای ارتقای سلامت بانک‌ها، خلق پول، تورم و سود بانکی، زمینه‌ها و الزامات بهبود تعامل با نظام بانکداری بین الملل، فناوری‌های نوین مالی و تنظیم‌گری و اصول حاکمیت شرکتی، ساختار سهام‌داری و مدیریت بانک‌ها از دیگر محورهای این همایش دو روزه است.همچنین در این همایش، دکتر علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا در پنل تخصصی با عنوان خلق پول، تورم و سود بانکی به تبیین دیدگاه‌ها و ارائه راهکارهای عملیاتی در زمینه توسعه بانکداری اسلامی به سخنرانی خواهد پرداخت.گفتنی است، سی‌وپنجمین همایش بانکداری اسلامی ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه سال‌جاری در ساختمان باغ موزه عباس‌آباد بانک مرکزی برگزار می‌شود.

 

افزایش اعتبار تسهیلات حمایتی از طرح‌های نوآورانه با عاملیت پست بانک ایران 

 معاونت اعتباری و بین‌الملل پست بانک ایران طی بخشنامه‌ای، الحاقیه قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات استانی تبصره (۱۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برای حمایت از طرح‌های نوآورانه، اشتغال پایدار، توسعه‌ای و تولیدی، مبنی بر افزایش اعتبار آن به 4 هزار و 590 میلیارد ریال را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق ابلاغ کرد.به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس این بخشنامه و قراردادهای منعقده میان این بانک، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مفاد ماده( ٢٦) قرارداد عاملیت تسهیلات اعطایی از محل اعتبارات استانی تبصره ١٨ ماده واحده قانون بودجه سال ١٤٠٢ کل کشور و الحاقات بعدی در چارچوب اصلاحات جدید، مبلغ قرارداد تا سقف یک هزار و دویست و بیست و پنج میلیارد و دویست و پنج میلیون ریال (۱.۲۲۵.۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) به صورت نقدی و همچنین سه هزار و سیصد و شصت و پنج میلیارد ریال (۳.۳۶۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) و جمعا 4 هزار و 590 میلیارد ریال تعیین شده است. این منابع از حساب‌های ویژه تعریف‌شده در تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور تأمین و از طریق ذیحسابی به حساب سپرده وجوه مصرف‌نشده نزد موسسه عامل واریز خواهد شد.

  گامی تازه در مسئولیت‌های اجتماعی با اهدای خون توسط کارکنان بانک سامان
کارکنان بانک سامان در قالب یک برنامه انسان‌دوستانه گروهی اقدام به اهدای خون کردند. این برنامه با همکاری تیم سازمان انتقال خون در ساختمان مرکزی بانک سامان اجرا شد.به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، در این طرح، تیم سازمان انتقال خون کشور با استقرار در ساختمان مرکزی بانک سامان، فرآیند خون‌گیری از کارکنان داوطلب را انجام داد. برگزاری این برنامه در ادامه فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی بانک سامان انجام شد و با استقبال جمعی از کارکنان همراه بود. این حرکت داوطلبانه بار دیگر نشان داد که خانواده بزرگ بانک سامان، همگام با ایفای نقش در حوزه بانکداری و خدمات مالی، نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و ارزش‌های انسانی نیز تعهد جدی دارد. اهدای خون توسط کارکنان بانک سامان، نه‌تنها نمادی از همدلی و مشارکت اجتماعی است، بلکه مصداقی روشن از فرهنگ نوع‌دوستی و همراهی با جامعه به شمار می‌رود.

 سامانه «سودآیند» بانک آینده راه‌اندازی شد
بانک آینده با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و با هدف خدمت‌رسانی بهینه به مشتریان خود، سامانه مدیریت دارایی «سودآیند» را راه‌اندازی نمود.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک آینده؛ این بانک در راستای ارائه خدمات نوین بازار سرمایه، ایجاد ارتباط مؤثر بین محصولات این بازار و بازار پول و به‌منظور مدیریت بهینه دارایی‌های خود در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نسبت به راه‌اندازی سامانه مدیریت دارایی «سودآیند» به نشانی soodayand.ir اقدام نموده است.مشتریان محترم می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه «سودآیند» از امکان سرمایه‌گذاری ساده و حرفه‌ای تا 35 درصد سود سالانه، بهره‌مند گردند. گفتنی است؛ به‌منظور قدردانی از همراهی مشتریان صندوق‌ها، هدیه‌ای معادل 350.000 ریال، برای نخستین سرمایه‌گذاری هر یک از دوستان با کد معرف مشتری، در نظر گرفته شده است.علاقه‌مندان به ثبت‌نام و استفاده از سامانه «سودآیند» می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به شعب کارگزاری بانک آینده مراجعه نموده یا از طریق شماره تماس 71767000-021 با کارشناسان این سامانه، تماس حاصل فرمایند.

تاجگردون در جلسه شورای مدیران بیمه دی:

 بانک و بیمه: شهره حقی - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد بیمه دی، این شرکت را یکی از موفق‌ترین بازیگران صنعت بیمه دانست که توانسته علاوه بر ایفای نقش اصلی خود در خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، در عرصه حرفه‌ای نیز جایگاه برجسته‌ای کسب کند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه دی؛ شورای مدیران این شرکت، میزبان غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و دکتر ملک‌محمد نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران بود. شورای مدیران بیمه دی با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ستادی به‌صورت حضوری و مدیران شعب سراسر کشور به‌صورت برخط برگزار شد.

 *بیمه دی؛ نمونه‌ای موفق در صنعت بیمه*
غلامرضا تاجگردون در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد بیمه دی گفت: آمار و ارقام نشان‌دهنده روند رو به رشد این شرکت است. خوشحالیم که بیمه دی توانسته علاوه بر رسالت اصلی خود در خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران، در حوزه حرفه‌ای نیز به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بیمه کشور مطرح شود.وی افزود: تقویت شبکه فروش و توسعه شعب، عاملی کلیدی در ارتقای برند و جایگاه شرکت‌های بیمه است و بیمه دی می‌تواند با تمرکز بر این حوزه، نقش‌آفرینی مؤثرتری در صنعت بیمه داشته باشد.

*برنامه‌های راهبردی بیمه دی*
در ادامه هادی عبداللهی مدیرعامل بیمه دی ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، از تلاش‌های غلامرضا تاجگردون در سال گذشته و در مجلس شورای اسلامی برای حذف عوارض نادرست بر حق بیمه شخص ثالث قدردانی کرد و افزود: آقای تاجگردون در کمیسیون تلفیق بودجه سال گذشته خدمتی بزرگ به صنعت بیمه انجام دادند و آن، حذف عوارض نادرستی بود که سال‌ها بر حق بیمه شخص ثالث تحمیل می‌شد. عوارضی که شرکت‌های بیمه موظف بودند به سایر نهادها پرداخت کنند و این در حالی است که بیمه شخص ثالث با توجه به ضریب خسارت بالای خود، در زمره بیمه‌نامه‌های سودآور قرار نمی‌گیرد.به نمایندگی از شرکت بیمه دی و جامعه بیمه‌ای کشور، از این درایت و همراهی ارزشمند آقای تاجگردون در حمایت از صنعت بیمه صمیمانه قدردانی می‌کنم.وی با اشاره به اهداف کلان بیمه دی شامل «افزایش سهم بازار، تحول دیجیتال، ارتقای تجربه مشتریان، توسعه شبکه فروش، بهبود بهره‌وری و تقویت برند» تصریح کرد: از ابتدای سال جاری و بر اساس اعلام بیمه مرکزی، بیمه دی برای نخستین بار در تاریخ صنعت بیمه کشور، در شاخص فروش و سهم بازار در جایگاهی بالاتر از سایر شرکت های بیمه قرار گرفته و با عنوان برترین شرکت صنعت بیمه شناخته شد به نحوی که حدود ۲۰ درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه را به خود اختصاص داده است.

ارتقای توانگری و تحول دیجیتال
مدیرعامل بیمه دی با بیان اینکه اهداف کلیدی سال ۱۴۰۴ شامل افزایش توانگری مالی، توسعه کسب‌وکار با رویکرد دیجیتال و ارتقای بازدهی سرمایه‌گذاری است، افزود: اپلیکیشن دی‌دار در حال تبدیل به یک سوپراپلیکیشن است و به‌زودی با دریافت مجوز های مربوطه، به‌عنوان نخستین درگاه پرداخت اختصاصی در صنعت بیمه معرفی خواهد شد. این اپلیکیشن هم‌اکنون بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد که در نوع خود کم‌نظیر است.وی خاطرنشان کرد: بیمه دی از سال ۱۳۹۹ تاکنون توانسته رتبه توانگری خود را در سطح یک حفظ کند. همچنین در ماه‌های ابتدایی سال جاری، حق بیمه‌ای بیش از کل سال گذشته محقق کرده‌ایم که نشان از روند روبه‌رشد شرکت دارد.

 قدردانی بنیاد شهید از عملکرد بیمه دی
در بخش دیگری از نشست، ملک‌محمد نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آمار و دستاوردهای بیمه دی اظهار کرد: عملکرد این شرکت بیانگر تلاش متمرکز و فشرده مدیران و کارکنان در ستاد و شعب است. از طرف مهندس سعید اوحدی مقام محترم معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، از اقدامات بیمه دی در جهت تکریم و خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران سپاسگزاری می‌کنم.»

تعهد به اهداف کلان و خدمت‌رسانی
در پایان این نشست، مدیرعامل بیمه دی با تأکید بر نقش‌آفرینی شرکت‌های بیمه در تحقق اهداف کلان کشور گفت: موفقیت‌های اخیر نقطه پایان نیست و تحقق کامل بودجه سال جاری، وصول مطالبات و ارتقای سطح خدمات در اولویت همه همکاران قرار دارد.گفتنی است در حاشیه این برنامه، تاجگردون و نجفی از مرکز ارتباط با مشتریان بیمه دی بازدید و از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران قرار گرفتند.