تفاهم‌نامه همکاری بانک ملی ایران و ماهان 

بانک ملی ایران در راستای ایفای نقش مؤثر خود در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور، با شرکت هواپیمایی ماهان تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه‌ای امضا کرد. هدف از این تفاهم‌نامه، گسترش تعاملات بانکی، ارتقای سطح خدمات مالی و حمایت از نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور است.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک ملی ایران، این تفاهم‌نامه طی مراسمی با حضور اعضای هیات‌مدیره، هیات عامل و مدیران ارشد دو مجموعه، به امضای ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران و حمید عرب‌زاده مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت هواپیمایی ماهان رسید.نجارزاده در این مراسم با تأکید بر رویکرد جدید بانک ملی ایران در بانکداری جامع و حمایت هدفمند از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور اظهار داشت:«بانک ملی ایران با ارائه خدمات مالی متنوع به بنگاه‌های اقتصادی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و انجمن‌های صنفی، مسیر توسعه اقتصادی کشور را هموار کرده و خود را متعهد به پشتیبانی از بخش‌های زیربنایی از جمله حمل‌ونقل می‌داند.»وی امضای این تفاهم‌نامه را گامی در جهت تکمیل زنجیره ارزش دانست و افزود: «حمل‌ونقل هوایی یکی از شریان‌های اصلی اقتصاد کشور است و بانک ملی ایران با بهره‌گیری از ابزارهای نوین مالی، آماده حمایت از طرح‌های توسعه‌ای این حوزه و نوسازی ناوگان هوایی کشور است.»

 

طراحی خدمات بهینه و مناسب برای مجموعه بازار بزرگ ایران 

 همايش همدلي خانواده بزرگ ايران مال با عنوان «چهارفصل ايران مال» با حضور اعضاي هيئت مديره و مديرعامل شرکت تجارت ايران مال، اعضاي هيئت عامل و مديرعامل بيمه رازي، مديران بانک آينده، شرکاي تجاري ايران مال و تعدادي از کارشناسان و برندهاي حاضردر اين مجموعه برگزار شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومي و تبليغات بيمه رازي، در اين مراسم دکتر عليرضا حجتي  با ارائه گزارشي به تشريح مواضع شرکت بيمه رازي در قبال بيمه گذاران بزرگ و سياست گذاري جديد آن پرداخت.وي گفت: شرکت بيمه رازي به عنوان طرف قرارداد اصلي در ايران مال خدمات بهينه و مناسبي را براي زيرمجموعه بازار بزرگ ايران تدارک ديده است.مديرعامل بيمه رازي با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در ايران مال و بازديد حدود 200 هزار نفري در روزهاي پايان هفته از ايران مال افزود: بيمه رازي براي مشتريان و فروشندگان مجموعه ايران مال هم برنامه ريزي انجام داده است تا آن ها بتوانند از خدمات گسترده بيمه رازي منتفع شوند.نايب رئيس هيئت مديره بيمه رازي ادامه داد: مجموعه ايران مال فرصت بسيار خوبي براي شرکت بيمه رازي در معرفي محصولات جديد مانند زيگورات، نقد فروشي و ارائه شرايط ويژه براي مشتريان ايران مال است. 

  هدیه دو دستگاه تایپ بریلر بانک صادرات زنجان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
به مناسبت روز جهانی عصای سفید، کارکنان بانک صادرات استان زنجان با اقدامی خداپسندانه، دو دستگاه تایپ پرکینز بریلر، ویژه دانش‌آموزان نابینا، را به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مدرسه رودکی زنجان اهدا کردند.در این مراسم اعلام شد که ارزش این دو دستگاه تایپ پرکینز بریلر حدود ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده و از نیازهای اساسی دانش‌آموزان این مدرسه به شمار می‌رود. رئیس حوزه بازرسی بانک صادرات زنجان اظهار داشت: «این هدیه، تحفه‌ای ناقابل از سوی کارکنان و بسیج بانک صادرات به دانش‌آموزان دبستان استثنایی رودکی است و امیدواریم روز جهانی عصای سفید، روزی مبارک برای این دانش‌آموزان باشد.»  رئیس حراست بانک صادرات زنجان، افزود که این اقدام در راستای رفع مشکلات و بهبود شرایط تحصیلی کودکان با نیازهای ویژه صورت گرفته است.مدرسه رودکی، ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی و کودکان با مشکلات جسمی-حرکتی است و دوره‌های پیش‌دبستانی و ابتدایی را پوشش می‌دهد. این هدیه ارزشمند گامی موثر در حمایت از آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی این مدرسه محسوب می‌شود

 سرمایه گذاری‌های هوشمندانه بیمه پاسارگاد در حوزه ساختمان
مدیرعامل بیمه پاسارگاد و جمعی از مدیران گروه مالی پاسارگاد در جریان سفر کاری به مشهد، از روند پیشرفت پروژه‌ی بزرگ خانه مدرن پاسارگاد بازدید کردند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه پاسارگاد: پروژه‌ی خانه مدرن با زیربنایی بیش از ۲۵۰ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد، از طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد است که با مشارکت بیمه پاسارگاد، توسعه انبوه‌سازی پاسارگاد و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال تکمیل است.

با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت

 گروه بانک و بیمه: جزئیات اقدامات و مسائل پیرامون اجرای شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی در ششمین جلسه کارگروه ملی مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه بررسی موارد مرتبط با اجرای شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد: قانون بیمه کارگران ساختمانی به این دلیل مصوب شد که کارگران این بخش به علت ماهیت کاری غیرثابت و موقتی، امکان قرار گرفتن در لیست حق‌بیمه ماهانه کارفرمایان را نداشتند؛ به واسطه این قانون، برقراری پوشش بیمه‌ای برای این بخش از جامعه کارگری فراهم شده است.مصطفی سالاری در ادامه این نشست گفت: شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی نیز در راستای ارتقای وضعیت پوشش بیمه‌ای شاغلان حوزه ساختمان با حضور و مشارکت فعالانه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حوزه ساختمان تصویب شده است.او همچنین تصریح کرد: به عبارت بهتر، شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی برای رفع دغدغه‌های بیمه‌ای نیروی کار شاغل در بخش ساختمان، تدوین و اجرایی شده است.مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این جلسه با اشاره به اولویت‌های حوزه بازرسی مرتبط با شناسایی کارگران ساختمانی، بر ضرورت هماهنگی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در اجرای شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی تأکید کرد.تشکیل جلسات کارگروه‌های استانی به واسطه ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی، تشریح اقدامات در راستای اجرای شیوه‌نامه مربوطه، بررسی چالش‌های اجرای این شیوه‌نامه و بررسی نحوه رسیدگی به اعتراضات حوزه بیمه کارگران ساختمان و ثبت سیستمی اعتراضات و رسیدگی حضوری در جریان این جلسه مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
در ادامه ششمین جلسه کارگروه ملی شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در ارتباط با جزئیات اجرایی این شیوه‌نامه، موضوعاتی را مطرح و نظرات خود را اعلام کردند.جزئیات کارکردهای سامانه جامع شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان و نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور در ششمین جلسه کارگروه ملی شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی حضور داشتند.

طبق آمار و ارقام ارائه شده در اطلاعیه بانک مرکزی، بانک پارسیان در روند پرداخت تسهیلات ازدواج رویکرد قابل قبولی داشته و در برنامه پرداخت وام ازدواج نسبت به سهمیه روزانه خود دارای عملکرد 117 درصدی بوده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، به نقل از بانک مرکزی، در این اطلاعیه آمده:«پیرو مطالب منتشر شده به نقل از آقای دکتر رحیمی معاون محترم جوانان وزارت ورزش و جوانان و پخش آن در خبر ۲۰:۳۰ سیما پیرامون عملکرد سه بانک در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به آگاهی می‌رساند: سهمیه ابلاغ شده به هر بانک بر اساس توان تسهیلات دهی قرض الحسنه آن بانک تعیین شده و هر بانک ملزم به پرداخت سهمیه ابلاغی در طول سال می باشد.با عنایت به اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل منابع قرض الحسنه شبکه بانکی بوده و جذب این منابع بصورت تدریجی صورت گرفته و تابع رفتار سپرده گذاران می باشد، لذا با توجه به عدم امکان پیش بینی رفتار سپرده گذاران، سرعت پرداخت تسهیلات یادشده با توجه به میزان منابع قرض الحسنه هر بانک در مواعد زمانی مختلف، متغیر خواهد بود.مجدداً تأکید می نماید سهمیه ابلاغی به شبکه بانکی از جمله بانک‌های پاسارگاد، پارسیان و ملی ایران بصورت سالانه بوده و حسب اطلاعات دریافتی از سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، عملکرد شبکه بانکی نسبت به سهمیه روزانه در پرداخت تسهیلات یادشده بالغ بر 102 درصد می باشد. شایان ذکر است بانکهای پاسارگاد، پارسیان و ملی ایران نیز نسبت به سهمیه روزانه خود به ترتیب دارای عملکرد 137، 117 و 86 درصدی بوده و سنجش عملکرد بانکها نسبت به کل سهمیه روزانه نیازمند بررسی عملکرد آن بانک در پایان سال و مقایسه آن با سال قبل می باشد.گفتنی است عملکرد بانک های ملی ایران، پاسارگاد و پارسیان در پرداخت تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۳ (ارقام به میلیارد ریال) به شرح ذیل است: ـ بانک ملی ایران: سهمیه ازدواج ۲۹۰.۰۰۰ و عملکرد ۳۴۳.۹۱۸ معادل ۱۱۹ درصد ـ بانک پاسارگاد: سهمیه ازدواج ۱۰.۰۰۰ و عملکرد ۱۹.۲۳۰ معادل ۱۹۲ درصد ـ بانک پارسیان: سهمیه ازدواج ۲۴.۰۰۰ و عملکرد ۲۰.۵۳۹ معادل ۸۶ درصد، بر اساس این گزارش، شبکه بانکی کشور از ابتدای فروردین ۱۴۰۴ تا ۲۱ مهرماه بیش از ۱۱۶ هزار میلیارد تومان به ۳۴۶ هزار نفر از متقاضیان پرداخت کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۱۱ درصدی برخوردار است.شایان تاکید است رسانه‌های محترم در انتشار آمار مربوط به تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج به جهت اعتبار، صحت و تخصصی بودن، صرفا به منابع و سایت بانک مرکزی مراجعه نمایند.»