کارنامه عملکرد 7 ماهه بانک اقتصادنوین

معاون بانکداری خرد بانک اقتصادنوین در جلسه بررسی عملکرد واحدهای صف، کارنامه 7 ماهه نخست سال جاری بانک را تشریح کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، حسن مونسان با بیان این که کل منابع تجهیز شده بانک در هفت ماه نخست سال گذشته تنها 8 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم در هفت ماه نخست سال جاری 10 برابر شد و به رقم 80 هزار میلیارد تومان رسید.وی با اشاره به این که در بخش تجهیز منابع، صددرصد اهداف بانک محقق شده است، اظهار کرد: در حوزه کارمزد 80 درصد و در مجموع کارنامه 85 درصد اهداف بانک تحقق یافته است.به گفته مونسان، نرخ تجهیز منابع در بانک طی سال گذشته 14 درصد بوده است که این عدد در سال جاری تک رقمی شده است.معاون بانکداری خرد بانک اقتصادنوین همچنین به برگزاری مجامع منطقه‌ای اشاره کرد و با بیان این که دوره نخست برگزاری مجامع با حضور در مشهد مقدس به زودی به پایان می‌رسد، اظهار کرد: مجامع منطقه‌ای دریچه تازه‌ای به روی مدیران و کارکنان بانک باز کرد، به گونه‌ای که آنها از نزدیک با چالش‌ها آشنا شده و راه حل‌های کاربردی مطرح کردند.وی با تاکید بر این که تا پایان سومین فصل سال، باید همه اهداف تعیین شده برای شعب محقق شده باشد، اظهار کرد: سه ماه پایانی سال، دوره تثبیت است و عدول از اهداف به هیچ عنوان پذیرفته نیست. 

 

پرداخت تعهدات تأمین اجتماعی با نقد شدن اوراق دولت 

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از محل نقدینگی 70 هزار میلیارد تومان اوراق مالی مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مطالبات مراکز درمانی و بیمه تکمیلی طی چند روز آینده تسویه خواهد شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عادل دهدشتی با قدردانی از مساعدت و حمایت اعضای شورای هماهنگی سران قوا در خصوص تصویب و ابلاغ اعتبار، تخصیص و انتشار 70 هزار میلیارد تومان اوراق مالی مصوب و همچنین همکاری و همراهی نهادهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و دیوان محاسبات بابت کمک به سازمان در زمینه تأمین منابع نقدینگی با توجه به شرایط خاص کشور افزود: با استمرار فرایند تبدیل اوراق مالی به نقدینگی، مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد دانشگاهی و غیردانشگاهی، داروخانه‌ها و بیمه تکمیلی درمان، از محل نقدینگی مذکور پرداخت خواهد شد.وی افزود: حدود 15 همت جهت پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی برای اسناد رسیدگی شده تا نیمه خردادماه امسال توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده و پرداخت بیمه تکمیلی نیز طی هفته پیش رو آغاز می‌شود.

  حضور فعال مجموعه بانک مسکن در نمایشگاه بین‌المللی کیش‌ اینوکس ۲۰۲۵
محمدحسن ترابی، مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن از برنامه‌ریزی منسجم این بانک و شرکت‌های تابعه برای حضور فعال و پرقدرت در دوازدهمین نمایشگاه کیش‌ اینوکس ۲۰۲۵ و بهره‌برداری از این فرصت خبر داد.مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن با اشاره به اینکه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور(کیش اینوکس) از 19 لغایت 22 آبان‌ماه 1404 برگزار می‌شود؛ گفت: مجموعه بانک مسکن با شعار «ارزش‌آفرینی پایدار، بازارگاه بانک مسکن» حضوری درخشان و برنامه‌ریزی شده خواهد داشت.وی افزود: بانک مسکن همانند سال‌های گذشته، با حضور دکتر خورسندیان مدیرعامل این بانک، اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد و با همراهی شرکت‌های تابعه بانک شامل گروه مالی بانک مسکن، سرمایه‌گذاری مسکن، خدمات ارزی و صرافی بانک مسکن، تامین سرمایه بانک مسکن، واسپاری آباد مسکن، فناوری اطلاعات ناواکو و کارگزاری بانک مسکن در این نمایشگاه حضور یافته و درصدد است از این فرصت ارزشمند تعاملی به صورت موثر و هدفمند بهره‌برداری کند.ترابی گفت: حضور فعال شرکت‌های تابعه بانک مسکن در 4 پنل ویژه با عناوین «اوراق رهنی در صنعت بانکداری»، «پیوند تامین مالی زنجیره تامین SCF و بازارگاه مسکن»، «آینده خدمات تحلیل و مشاوره سرمایه‌گذاری در عصر داده‌محور و نقش ربات‌های مشاور» و نیز «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسکن با پشتوانه نهادهای مالی و بورسی» از برنامه‌های جانبی این بانک در نمایشگاه امسال است.وی ادامه داد: همچنین علاوه بر امضای تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری، انواع نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در فضای نمایشگاه از سوی مجموعه بانک مسکن برگزار خواهد شد.نمایشگاه کیش اینوکس 2025 و برنامه‌های جانبی آن با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت بزرگ از جمله بانک‌ها، بیمه‌ها و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ناشران بورسی و... در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود. 

مدیرعامل پست بانک ایران در دیدار با مدیران شعب استان‌ها:

  گروه بانک و بیمه: حمید بنائیان مدیرعامل پست بانک ایران در نشست با مدیران استانی بانک، با تأکید بر اهمیت تداوم مسیر رشد و تحول در شبکه بانکی کشور، گفت: پاسداشت زحمات مدیران گذشته وظیفه هر فرد قدرشناسی است. باید قدردان تلاش‌های آنان باشیم و با تکیه بر تجربه و تعهد جمع حاضر، برای انجام مأموریت‌های پیش‌رو آماده شویم.
به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بنائیان در این نشست که عصر روز یکشنبه 11 آبان ماه برگزار شد، ضمن تقدیر از فضای صمیمی حاکم بر جلسه، افزود: در بسیاری از سازمان‌ها، انجماد فکری و رضایت از دستاوردهای گذشته مانع پیشرفت می‌شود، اما در پست بانک ایران نگاه تحول‌خواهی و اراده تغییر در میان مدیران و کارکنان به وضوح دیده می‌شود و این موضوع برای من بسیار ارزشمند و امیدبخش است.وی در ادامه تصریح کرد: اراده و نگرش انسان‌ها در یک مجموعه است که آینده سازمان را به سمت موفقیت یا ناکامی سوق می‌دهد. خوشبختانه در پست بانک ایران روحیه همکاری، خلاقیت و انگیزه پیشرفت موج می‌زند و همین ویژگی می‌تواند موتور حرکت سازمان را فعال نگه دارد.مدیرعامل پست بانک ایران ضمن تبریک به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی به خاطر برخورداری از چنین نیروهای توانمند و متعهد، افزود: این سرمایه انسانی ارزشمند، نقطه قوتی است که می‌تواند بانک را به جایگاه واقعی خود در نظام اقتصادی کشور برساند. وی تاکید کرد: نگاه دقیق و برنامه‌محور به عملکرد پست بانک نشان می‌دهد که عملکرد و آینده بانک مورد توجه ویژه حاکمیت قرار دارد. از این رو، مسئولیت ما برای تحقق اهداف پیش‌رو بسیار سنگین است و باید با هم‌افزایی، هماهنگی و انسجام کامل در مسیر پیشرفت گام برداریم.بنائیان با بیان اینکه نگاه بدنه مدیریتی و کارشناسی بانک در سراسر کشور همسو و هم‌جهت است، گفت: در بسیاری از سازمان‌ها فاصله میان ستاد و صف محسوس است، اما در پست بانک ایران این فاصله کم است و باید با تعامل، گفت‌وگو و ارتباط مستمر میان مدیران ستادی، استانی و روسای شعب، این پیوند را تقویت کنیم. حلقه ارتباطی میان سطوح مختلف سازمان باید مانند زنجیره‌ای پیوسته عمل کند تا برکات آن به سراسر بدنه بانک تسری یابد.مدیرعامل پست بانک ایران افزود: پست بانک از نظر ماموریت‌های خود شباهت زیادی با یکی از بانک‌‌ها در دهه ۸۰ دارد، یعنی تمرکز بر مناطق روستایی و کم‌برخوردار. باید با هوشمندی و برنامه‌ریزی، هم‌زمان با رقابت‌پذیری، نقش توسعه‌ای خود را در این مناطق ایفا کنیم. اعتمادبه‌نفس سازمانی، شناخت دقیق از داده‌ها و گردش اطلاعات درون‌سازمانی، رمز موفقیت ماست. روابط عمومی بانک باید نقش فعالی در انتقال به‌موقع اخبار، تحلیل‌ها و دستاوردها به همه کارکنان داشته باشد تا هیچ حلقه‌ای از جریان اطلاعات جدا نماند.وی با اشاره به موضوعات مطرح‌شده از سوی مدیران استانی از جمله نیازهای نرم‌افزاری، ناوگان حمل‌ونقل، ساختمان اداری، تعیین مسیر ارتقا شغلی، استفاده از ظرفیت صندوق تامین آتیه و رفاه کارکنان و ضمانت‌نامه‌های گمرکی افزود: این موارد در دستور کار قرار دارد و با هماهنگی وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری خواهد شد. همچنین تفویض اختیارات منطقی، توجه به ظرفیت‌های بانکداری شرکتی و ریسک‌پذیری معقول از دیگر سیاست‌های کلیدی در دوره جدید مدیریت بانک، خواهد بود. بنائیان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جدید بانک مرکزی و تغییرات ساختار بانکداری کشور اشاره کرد و گفت: با ابلاغ قانون جدید، ساختار مدیریت پولی کشور دستخوش تغییراتی شده است و لازم است پست بانک ایران جایگاه خود را در چارچوب این قانون به‌درستی تعریف کند. هدف ما تبدیل پست بانک به یک بانک جامع توسعه‌ای و فناوری‌محور است که بتواند هم در حوزه بانکداری خرد و هم در تعامل با بخش فناوری اطلاعات کشور نقش مؤثری ایفا کند.وی افزود: بر اساس آمارهای منتشره شبکه بانکی کشور ظرفیت نقدینگی حدود ۱۲ هزار همت را دارد و پست بانک باید با برنامه‌ای بلند مدت، سهم خود را از این ظرفیت افزایش و به‌ صورت پایدار حفظ کند. این امر تنها با برنامه‌ریزی دقیق، کنترل ترازنامه و هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف بانک ممکن خواهد شد.مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به اهمیت توسعه بانکداری دیجیتال اظهار کرد: امروز بانکداری غیرحضوری دیگر یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. بر همین اساس، با همکاری حوزه فناوری اطلاعات، چارچوب طراحی یک بستر جامع بانکداری دیجیتال در دست تدوین است که بتواند از مرحله احراز هویت تا ارائه خدمات مالی نوین را به‌صورت کاملا الکترونیکی پوشش دهد.بالاترین مقام اجرایی بانک ادامه داد: طرح‌های گذشته نیازمند بازنگری و ارتقا هستند و باید به سمت ایجاد یک زیرساخت جامع با یک برند جانبی اختصاصی حرکت کنیم تا سبد خدمات باجه‌های بانکی روستایی نیز متناسب با فناوری‌های نوین بانکی باز طراحی شود.