رونمایی از «میکارت» در میکامال کیش
بانک گردشگری در مراسمی رسمی، از «میکارت» بهعنوان محصولی نوآورانه با امکان دریافت ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار ۱۲ماهه و خرید از فروشگاههای عضو باشگاه مشتریان میکامال رونمایی کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، طی مراسمی در مرکز خرید میکامال کیش از محصول جدید این بانک با عنوان «میکارت» رونمایی شد؛ این محصول با هدف تسهیل خرید و افزایش قدرت انتخاب مشتریان طراحی شده و دارندگان این کارت میتوانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار خرید دریافت کنند. اعتبار میکارت با دوره بازپرداخت ۱۲ماهه ارائه میشود و بازپرداخت آن دو ماه پس از نخستین تراکنش خرید آغاز خواهد شد.دارندگان میکارت میتوانند از این کارت در فروشگاههای عضو باشگاه مشتریان میکامال کیش استفاده کنند و از مجموعهای متنوع از خدمات و کالاها بهرهمند شوند.همچنین، بانک گردشگری بهمنظور گسترش دسترسی مشتریان در سراسر کشور، امکان درخواست و دریافت آنلاین میکارت از طریق اپلیکیشن «توبانک» را نیز فراهم کرده است. بر این اساس، متقاضیان میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و از هر نقطه در کشور، تنها با طی چند مرحله در توبانک، مراحل ثبتنام و دریافت این کارت اعتباری را انجام دهند.
میان حقوق بانکها و مشتریان باید تعادل ایجاد شود
عضو هیئت مدیره بانک اقتصادنوین با تاکید بر لزوم ایجاد تعادل میان حقوق مشتریان و بانکها، گفت: نباید توسعه دامنه رعایت حقوق مشتریان به حقوق بانکها و صاحبان سهام لطمه وارد کند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، محمدعلی رستگار در نشست تخصصی «صیانت از حقوق مشتریان بانکها و مؤسسات اعتباری، چالشها و راهکارها» که در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد با بیان این که ثبات مالی بانکها، شفافیت قراردادها و ارائه خدمات چابک و مطلوب به مشتریان، اعتماد عمومی را افزایش میدهد، خاطرنشان کرد: باید مدل بلوغ صیانت حقوق از مشتریان نظام بانکی تدوین شود.وی با اشاره به این که صیانت از نظام بانکی فقط در رعایت نسبتهای مالی محدود نمیشود، اظهار کرد: شبکه بانکی اعتمادساز و با ثبات میتواند مورد اقبال مشتریان قرار گرفته و رضایت طرف تقاضا را تقویت کند.رستگار همچنین با بیان این که تحول دیجیتال، ظهور لندتکها و فینتکها شرایط تازهای را برای نظام بانکی و مشتریان آن ایجاد کرده است، گفت: در چنین شرایطی، کارکنان نظام بانکی و مشتریان آن باید آموزش دیده و با مفاهیم جدید آشنا شوند تا در عمل با حداقل چالش مواجه باشیم.
بیمه سامان با مسابقه کتابخوانی، فرهنگ رهبری فردی را در سازمان نهادینه کرد
همزمان با 13 آذر روز ملی بیمه، اسامی برندگان مسابقه بزرگ کتابخوانی شرکت بیمه سامان اعلام شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، در راستای ترویج ارزشهای سازمانی بیمه سامان همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی، این شرکت اقدام به برگزاری مسابقه کتاب خوانی کرد که بیش از ۷۰ نفر از همکاران در آن مشارکت کردند.شرکت کنندگان در این مسابقه، مطالعه کتاب «رهبر بدون سِمَت» که به سفارش بیمه سامان تهیه و چاپ شده بود را بر عهده داشتند. این کتاب نوشته «رابین شارما» روایتی داستانگونه از زبان شخصیتی است که بهدنبال موفقیت حقیقی در عرصه کسبوکار و زندگی است. در مراسم اهدای جوایز این مسابقه، معاون توسعه سازمان و سرمایههای انسانی شرکت بیمه سامان با بیان این که هدف از برگزاری این مسابقه، فقط انتخاب برندگان و اهدای جایزه به آنها نبوده است، گفت: هدف اصلی ما سرمایهگذاری بر روی سرمایه انسانی به عنوان ارزشمندترین دارایی شرکت و تعمیق درک از ارزشهای محوری شرکت به عنوان موضوعی حیاتی بود.فرزاد فروغی تاکید کرد: کتاب «رهبر بدون سِمَت» به زیبایی توضیح میدهد که رهبری یک جایگاه سازمانی نیست، بلکه یک طرز فکر و یک عمل روزانه است و این کتاب مستقیماً به قلب ارزشهای سازمانی بیمه سامان اشاره میکند.وی افزود: ما معتقدیم که هر فرد در این سازمان، یک رهبر در حوزه مسئولیت خود است و از این رو همکاران با مطالعه این کتاب، نه تنها به دانش خود افزودهاند، بلکه به سازمان در مسیر تحقق چشماندازهایش کمک کردهاند.معاون توسعه سازمان و سرمایههای انسانی شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که مسائل مطرح شده در این کتاب نباید فقط به عنوان یک ایده باقی بمانند، ادامه داد: باید تلاش کنیم هر کدام از ما یک «قهرمان» در تیم خود و الگویی در ترویج فرهنگ یادگیری و رشد مستمر باشیم."رهبر بدون سِمَت" نقاط مشترک بسیاری با ارزشهای شرکت بیمه سامان دارد که از جمله آنها میتوان به «گشودگی و تجربهپذیری»، «بی حد و مرز بودن»، «چابکی»، «کار تیمی مبتنی بر اعتماد» و «مشتری مداری» اشاره کرد.
گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با بیان اینکه با وجود پرداخت گسترده تسهیلات، این بانک همچنان کمترین نرخ مطالبات غیرجاری را در شبکه بانکی دارد، اظهار داشت: در سالهای اخیر بانک توانسته کمترین نرخ مطالبات غیرجاری را حتی پایینتر از میانگین جهانی ثبت کند. به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاعرسانی قرضالحسنه، نخستین همایش سراسری حقوقی بانک قرضالحسنه مهر ایران با حضور دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک، جمعی از مدیران و رؤسای دوایر حقوقی استانها و به همت ادارهکل حقوقی و وصول مطالبات برگزار شد. در این همایش، مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با تشریح وضعیت عملکرد بانک در سال جاری، اظهار داشت: بانک طی ۸ ماهه اخیر توانسته در حوزه منابع، عملکردی مطلوب ثبت کرده و با پوشش ۸۴ درصدی بودجه سال جاری، بیش از ۵۸۶ همت منابع جذب کند.وی افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور درگیر تبعات جنگ ۱۲ روزه، تکانههای متغیرهای اقتصادی و نوسانهای بازارهای موازی پول بوده، منابع بانک قرضالحسنه مهر ایران در این مدت ۳۵ درصد رشد را تجربه کرد.فتحعلی با اشاره به عملکرد بانک قرضالحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات، گفت: سال گذشته بانک رکورددار پرداخت تسهیلات در کشور بود؛ تنها بانکی که بدون بنگاهداری و صرفاً با فعالیت در حوزه واسطهگری مالی توانسته به چنین جایگاهی برسد. پرداخت ۳ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات در ۸ ماه مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با بیان اینکه امسال نیز روند پرداختها چشمگیر بوده، تصریح کرد: از ابتدای سال تا امروز بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲۳ همت پرداخت شده و امیدواریم رکورد سال گذشته نیز جابهجا شود.وی با اشاره به نقش اثرگذار بانک در صنعت مالی گفت: سال گذشته در شبکه بانکی کشور ۷۶۰۰ همت تسهیلات پرداخت شد که ۲۲ درصد آن، معادل ۱۶۰۰ همت در حوزه خانوار بوده و از این میزان، ۳۵۲ همت توسط بانک قرضالحسنه مهر ایران پرداخت شده است.فتحعلی اضافه کرد: این سهم قابلتوجه، جایگاه بانک را بهعنوان یک بازیگر اصلی در صنعت بانکداری تثبیت کرده و موجب جلب اعتماد مردم، حاکمیت و علما شده است. مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با بیان اینکه با وجود پرداخت گسترده تسهیلات، این بانک همچنان کمترین نرخ مطالبات غیرجاری را در شبکه بانکی دارد، خاطرنشان ساخت: در سالهای اخیر بانک توانسته کمترین نرخ مطالبات غیرجاری را حتی پایینتر از میانگین جهانی ثبت کند، اما مهاجرت سامانه بانکداری متمرکز از فرانگین به بنکو و همچنین تسهیل بازپرداخت اقساط در شرایط دشوار پس از جنگ ۱۲ روزه، موجب افزایش اندک مطالبات شد. این شاخص با برنامهریزیهای انجامشده بهزودی به سطح سال گذشته بازخواهد گشت.وی در ادامه با اشاره به ۳ اقدام راهبردی مهم بانک، اظهار داشت: تدوین برنامه جامع و ساختاریافته ۳ ساله، مهاجرت موفق سامانه بانکی که با اجرای ۱۵۰ موضوع و ۴ مانور انجام شد و تدوین دستورالعمل بانکهای قرضالحسنه برای ارائه همه خدمات بانکی از جمله صدور ضمانتنامه و خدمات ارزی، از جمله گامهای اساسی بوده که مسیر تحول و توسعه بانک را در سالهای پیشرو هموار میکند.
نیک اندیشان خوش شانس پنجمین دوره جشنواره نیک آفرین بانک کارآفرین جوائز خود را دریافت کردند .به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، مراسم اهدای جوایز پنجمین دوره جشنواره حسابهای قرضالحسنه نیکآفرین با حضور مدیرعامل، معاونین مدیرعامل، مدیران، روسای شعب و جمعی از برندگان منتخب این دوره جشنواره به نمایندگی از برندگان خوش شانس پنجمین دوره جشنواره آفرین، برگزار شد.در این مراسم سهراب صادقی معاون امور شعب و توسعه بازار مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به شرایط اقتصادی مشارکت در جشنواره قرض الحسنه نیک آفرین را نتیجه فرهنگ انسانی و نیت خیر و خداپسندانه خواند و افزود: همواره در نظام بانکی فعالیتها بر اساس اعداد و ارقام و نمودار سود شکل میگیرد، اما در موضوع قرض الحسنه دقیقا برعکس است.وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی اقتصادی که بسیاری از خانوادهها در اقصی نقاط کشور با مشکلات معیشتی درگیر هستند، کسانی از جنس نیکاندشان سخاوتمندانه بخشی از دارایی خود را به بخش قرضالحسنه اختصاص میدهند تا از این طریق به هموطنان خود کمک کنند قطعا ارج و قرب زیادی نزد خداوند دارند.