رييس‌مجلس تمام قد از دولت روحانی حمایت کرد؛
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌با تشريح اهم مصوبات قانون برنامه ششم گفت: ساز و کارهاي شفاف براي مقابله با فساد در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در آغاز نشست خبري خود با اشاره به روند بررسي برنامه ششم توسعه در مجلس اظهار کرد: تلقي مجلس اين است که در برنامه اهداف کمي، کيفي و کلان کشور در نظر گرفته شود تا پايه ارزيابي قرار گيرد و نحوه نظارت هم خارج از روش‌هاي سليقه اي مشخص شود. وي گفت: برداشت‌هاي غيرقانوني خارج از چارچوب بودجه که بين سالهاي ۸۶ تا ۹۱ انجام شده است در کميته‌اي که مجلس با مشارکت وزارت خانه‌هاي مرتبط تشکيل داده زير ذره‌بين قرار مي‌گيرد و با متخلفان برخورد خواهد شد. لاريجاني در خصوص لايحه بودجه 96 گفت:‌ بودجه 96 در مجلس 6/5 درصد نسبت به پيشنهاد دولت افزايش داشته و 73 هزار ميليارد تومان براي بودجه عمراني در اين بخش پيش بيني شده است. همچنين سهم واريزي به صندوق توسعه نيز از 20 درصد دولت به 30 درصد افزايش يافته است.
رئيس مجلس درباره اينکه برخي مقامات در روزهاي اخير در مورد عملکرد مجلس و هيات نظارت بر انتخابات شوراها ابراز نگراني و شبهاتي را مطرح کرده‌اند، اين مساله چه تاثيري در فضاي انتخابات دارد؟ گفت: بعيد مي‌دانم. چنين شبهه اي را نديدم، سيستم مجلس براي اين است که هر چه بيشتر افراد حضور داشته باشند و ما در مجلس هم نحوه نظارتمان اين است که مانع از حضور سلايق نشويم و حتما از ورود سلايق مختلف در شوراها استقبال مي‌کنيم. لاريجاني در پاسخ به اينکه آيا طرحي بوده که تاکنون مجلس دهم به آن نپرداخته و قرار است در دستور کار قرار دهد؟ گفت: بله طرح‌هاي زيادي وجود دارد،‌ بايد به آنها رسيدگي مي‌کرديم اما به دليل در دستور کار بودن بودجه و برنامه نرسيديم از جمله لايحه هواي پاک که موضوع مهمي‌براي کشور است. رئيس قوه مقننه افزود: خوشبختانه قانون استاندارد تصويب شده و مراحل آخر آن بين مجلس و شوراي نگهبان را مي‌گذراند، لذا مسائلي از اين دست ان‌شاءالله در سال آينده در دستور کار قرار مي‌گيرد.
لاريجاني در باره ساز وکارهاي انتخاباتي اصولگرايان و معرفي چهره‌هاي شاخصي در جبهه نيروهاي مردمي‌و اينکه زمان تشکيل اين جبهه آيا به سراغ وي(لاريجاني) هم آمده‌اند يا خير گفت: برداشتم اين است مسائل کشور مخصوصا در حوزه اقتصاد پيچيده بوده و بايد براي آن وقت گذاشت. بنده از بعد از نماز صبح تا آخر شب مشغول کار مجلس هستم و واقعا فرصت پيدا نمي‌کنم، از طرفي اولويت خودم هم نمي‌دانم ضمن اينکه با عنوان کسي که رئيس مجلس است مصلحت نمي‌دانم به مسائل انتخاباتي ورود کنم. اينکه آيا در مورد اين جبهه به من خبر داده ‌ند يا نه بايد بگويم خبر نداده‌اند و تشکر هم مي‌کنيم که خبر ندادند.
رئيس مجلس در خصوص اقدامات مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتي اظهار کرد: مجلس گزارش اقدامات خود در حوزه اقتصاد مقاومتي را شسته و رفته ارائه داد و اينکه کدام مواد چه کمکي به اقتصاد مقاومتي مي‌کند، ما گزارش خود را ارائه کرده‌ايم. در دولت هم ستادي تشکيل شده، مشغول کار هستند. فکر مي‌کنم حرکتي که شروع شده بايد حمايت کنيم تا در سال آينده نتايجي بهتري بگيريم.
لاريجاني درباره روابط بين ايران ومصر و از سرگيري روابط دو کشور گفت: مصر و ايران کشورهاي با سابقه و تمدني قوي هستند و از يک رشد يافتگي خوبي در جهات مختلف برخوردارند. هميشه توجه اين بوده که روابط ايران و مصر منطقي باشد، البته پس از کمپ ديويد دچار نقص در روابط شديم، لذا هر اقدامي‌که منجر به روابط عادي و دوستانه شود، استقبال مي‌کنيم.
لاريجاني درباره خلاء‌هاي قانوني مربوط به مسائل اقتصادي اظهار کرد: خلاء‌هاي قانوني زيادي نداريم زيرا قوانين مهمي‌در مجلس مربوط به بهبود فضاي کسب و کار و رفع موانع توليد مصوب شده و فکر مي‌کنم ستاد اقتصاد مقاومتي که در دولت به وجود آمده گام‌هاي خوبي را شروع کرده‌اند و تصورم اين است که چند سالي مستمر روي اين مضوع کار کنيم زيرا برخي از کارخانجات ما خوابيده بودند اما اکنون راه افتادند البته هنوز مشکل رکود وجود دارد که بايد روي آن کار کنيم. لاريجاني در ادامه اظهار کرد: در سال 91 و 92 تشنجات اقتصادي شديد داشتيم، در حد 40 درصد تورم بوده‌اما اينها را الان نداريم و به نظر مي‌رسد که فکر و کار انجام شده و تاثير هم داشته است و بسياري از کارخانجاتي که تعطيل بوده‌اند راه افتاده‌اند اما همچنان مشکلات اقتصادي وجود دارد و تمرکز حکمرانان بايد همچنان مساله اقتصادي باشد. لاريجاني در مورد نقش مناطق آزاد در اقتصاد ملي و اينکه چه نقشي مي‌تواند در توسعه اقتصادي داشته باشد گفت: در اين زمينه دولت لايحه اي را براي مناطق آزاد در نظر گرفته و فکر مي‌کنم سال آينده در دستور مجلس قرار مي‌گيرد. مناطق آزاد آنقدري که انتظار بود تحرک نداشتند و اين اشکال است و در جلسه اي هم که با آقاي ترکان داشتيم اين مساله را قبول داشتند و مطرح کرديم که اگر مناطق آزاد وجهه صادراتي بگيرد مجلس مشوق‌هاي لازم را هم در نظر خواهد گرفت.
لاريجاني در پاسخ به اينکه صحبت‌هاي ضد و نقيضي نسبت به کانديداتوري آيت‌الله رئيسي توليت آستان قدس رضوي براي انتخابات سال آينده مطرح مي‌شود که از طرفي جبهه جمنا، وي را در صدر ليست خود قرار مي‌دهد، از طرفي دفتر ايشان مساله را تکذيب مي‌کنند، آيا مشکلي به لحاط استعفا وجود دارد يا خير؟ گفت: من در اين زمينه بي تقصيرم، مشکلي از نظر استعفا ندارد، مي‌توانند حضور پيدا کنند.
لاريجاني در مورد نحوه قانون مقررات زدايي و اينکه چرا مجلس نقش نظارتي خود را در سوال يا استيضاح وزير اقتصاد انجام نداد؟ گفت: قبول دارم ابتدا خوب شروع کرده‌اند اما جدي ادامه پيدا نکرد و مطابق قانون کميته اي براي مقررات زدايي بايد تشکيل شود و فشار بيشتري به کسي که مي‌خواهد سرمايه گذاري کند و تا اين اندازه مقررات دست و پاگير وجود دارد، وارد نيايد. وي درباره عملکرد دولت در اجراي اقتصاد مقاومتي گفت: رشد خوبي را در خودکفايي گندم و توليد و فروش نفت داشته‌ايم و سرمايه گذاري‌هايي هم در پارس جنوبي انجام مي‌شود و همين طور اقدامات در وزارت بهداشت انجام شده که بايد بخش‌هاي مختلف را باز هم تفکيک کنيم و در بعضي از بخش‌ها مي‌توان خوب ارزيابي کرد.
وي در مورد اظهاراتي که اخيرا در منطقه نسبت به عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي مطرح شده گفت: شايد در نظر برخي کشورها چنين چيزي بوده‌اما بعيد مي‌دانم که موفق باشند. شما به صحبت‌هاي نتانياهو با پوتين توجه کنيد که اجازه نمي‌دهند صلح در منطقه ايجاد شود. حرفي که رئيس رژيم صهيونيستي زده است نشان مي‌دهد ماجراجويي‌هايي که در منطقه انجام شده است هدف پشت صحنه داشته است.
لاريجاني گفت: بهتر است ترامپ و همکارانش اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و حواسشان جمع باشد که در منطقه چطور رفتار مي‌کنند و خسارت‌هايي که از جنگ افروزي‌هاي قبلي که به آن‌ها وارد شده را مدنظر داشته باشند و در برخورد با تروريست نيز بايد با مراقبت ورود کرد و نبايد پابرهنه به آن وارد شد. بلکه بايد روشي عقلاني و درست در پيش گرفته شود و طبق ادعاي يکي از کانديداهاي رياست جمهوري آمريکا، گروه‌هاي تروريستي که خودشان ايجاد کرده‌اند را جمع کنند و اين مي‌تواند کار مهمي‌باشد. وي در خصوص تاثير برجام در عملکرد دولت در اين باره گفت: طرف‌هاي خارجي شيطنت‌هايي انجام دادند اما در مورد جذب سرمايه گذاري کارهايي انجام شده و طبق آخرين گزارشات 9 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي عملياتي شده که شايد شما بگوييد اين کم است اما براي شروع مي‌تواند کم باشد اما در عين حال بايد زمينه‌هاي سرمايه گذاري در داخل و در حوزه ديپلماسي مهيا شود و توجه به اين موضوعات از اهميت بالايي برخوردار است. البته اتفاقات خوبي نيز نظير خريد ايرباس و تامين سرمايه براي اين بخش انجام شده و اين سرمايه گذاري‌ها بايد در برخي کارخانجات هم انجام شود. وي افزود:‌ عملکرد دولت داراي بخش‌هاي مختلفي است. دولت در برخي زمينه‌ها موفق عمل کرده و بخش‌هاي کشاورزي، بهداشت و سياست خارجي از جمله اين بخش‌هاست که به شکل مطلوبي از سوي دولت به آن توجه شد البته در حوزه سياست خارجي با توجه به شناخت رئيس‌جمهور از اين حوزه و سابقه فعاليت ايشان عملکرد مطلوب دور از ذهن نبود، اما در بخش اقتصادي بايد ستاد اقتصادي دولت در آينده با انسجام بيشتري همراه شود و هماهنگ تر عمل کند. وي تصريح کرد: برجام در زمان خود تصميم درستي بود و منافعي را براي ما به همراه داشت و در برخي زمينه‌ها نيز بايد دقت بيشتري شود اما در کلان موضوع با توجه به شرايط، برجام تصميمي‌صحيح بود که مي‌بينيد همه در عرصه بين‌الملل به آن تاکيد دارند که نبايد زيرپا گذاشته شود. رييس‌مجلس در خصوص نحوه عملکرد خود در عرصه انتخابات و حمايت از روحاني گفت:‌ من رفيق آقاي روحاني هستم اما اينکه در انتخابات فعاليت کنم به مصلحت قوه مقننه نمي‌بينم و در اين حوزه فعاليتي ندارم و حرف‌هايي که گفته مي‌شود منطبق بر واقعيت نيست.
وي در مورد گزارشات دولت در خصوص اقتصاد مقاومتي گفت:‌ گزارشات دولت در ستاد اقتصاد مقاومتي براي ما ارسال مي‌شود و اين نيست که هيچ گزارشي وجود نداشته باشد و ما نسبت به آن بي اطلاع نيستيم؛ اما درقضاوت در اين خصوص بايد وضعيت سالهاي 91 و 92 و تنش‌ها در بخش اقتصادي و حجم بدهي‌ها مورد توجه قرار گيرد و ببينيم دولت چه چيزي را به ارث گذاشت و توجه کنيد که حل اين مسائل ساده نيست و دولت تلاش‌هاي زيادي انجام داده و شاهديم اين تورم کنترل شد. اما چيزي که مهم است اين است که براي حل مسائل و رسيدن به مطالبات رهبري بايد چند سال به طور مجاهدانه در عرصه اقتصاد فعاليت شود.
لاريجاني در مورد نگاه جمهوري اسلامي‌ايران به روابط با همسايگان گفت:‌روابط ما با همسايگان و کشورهاي اسلامي‌مبتني بر عقلانيت و مسالمت است. حتي ممکن است برخي کشورها در گذشته جفاهايي به ما کرده باشند اما نگاه جمهوري اسلامي‌ايران برخورد مسالمت آميز و همدلانه با کشورهاي منطقه و اسلامي‌است و در اين چارچوب حرکت مي‌کند و سفر رئيس‌جمهور به کويت نيز در همين راستا بود. وي در ادامه با اشاره به موضوع ممنوع التصويري رئيس‌جمهور دولت اصلاحات تصريح کرد: اگر قانوني در اين موضوع باشد بايد از طريق مجلس به تصويب رسيده باشد. اما بالاخره جايي براي اين موضوع تصميم گرفته است. رئيس قوه مقننه افزود:‌ طرحي از سوي تعدادي از نمايندگان براي گفت‌وگوهايي بين جريان‌هاي مختلف ارائه شده و ما مشکلي با آن نداريم چرا که در مجلس جريان‌ها و نگاه‌هاي مختلفي وجود دارد که در عين حال روابط برادرانه اي نيز با يکديگر دارند و مسائل سرجاي خودش در اين چارچوب‌هاي مختلف مطرح مي‌شود و اين شان مجلس است که همه گروه‌ها و جريان‌ها در آن فعالند. رييس مجلس گفت: جوسازي‌ها در خصوص عملکرد مجلس تاثيري بر مسير حرکت ما ندارد و مجلس راه خود را مي‌پيمايد. علي لاريجاني در مورد تنش ميان دو کشور ارمنستان و آذربايجان خاطر نشان کرد: هميشه ما به اين دوکشور توصيه کرديم که منطقه ظرفيت تنش را ندارد و براي هر دو طرف مضر است که تنش جديدي در منطقه ايجاد شود و در شرايط فعلي ما معتقديم جنگ افروزي صدمات زيادي را به‌امنيت منطقه مي‌زند و اين دو کشور نيز بايد به اين موضوع توجه کنند و اجازه چنين اتفاقاتي را ندهند.
وي با انتقاد از بودجه فرهنگي در بودجه 96 گفت: در برنامه ششم بخش فرهنگي در لايحه دولت ضعيف بود و سه ماده داشت که مشخص بود چه مطالبه اي براي آن پيش‌بيني شده، اما مجلس فصلي را براي بخش فرهنگ در برنامه ششم پيش بيني کرد اما در کل بايد به بخش فرهنگ توجه بيشتري شود و من از بودجه فرهنگي در لايحه بودجه 96 راضي نيستم و اين مسئله بايد به طريقي جبران شود .
لاريجاني در خصوص وضعيت نابسامان صندوق‌هاي بازنشستگي گفت:‌ صندوق بازنشستگي تامين اجتماعي حدود 100 هزار ميليارد معوقه دارد که مبلغ کوچکي نيست و اين بدهي بايد پرداخت شود . صندوق بازنشستگي فولاد هم همين مشکلات را دارد و ما در برنامه براي حل اين موضوع پيش بيني‌هايي داشتيم اما قطعا کافي نيست . مشکلات صندوق بازنشستگي جدي است و همچنان بايد به آن‌ها کمک شود.
وي افزود:‌ برخي صحبت‌ها از سوي جرياني خاص نشان مي‌دهد که آن‌ها اصولگراي ناب نيستند البته اصولگرايان هرکدام نگاه‌هاي مختلفي دارند و طيف متفاوتي از اصولگرايان وجود دارد. اما آنچه که راه حل مسائل کشور است چيزي است که رهبري به آن تاکيد داشتند يعني اصولگرايي اصلاح‌طلبانه و ما نيز به اين قائليم و معتقديم برخي رفتارها از سوي جريانات سياسي نادرست و غيرواقع بينانه است، اما در خصوص ماهيت جريان جمنا ما به ماهيت کار کاري نداريم و اصل کار نادرست نيست. اما جوسازي‌ها در خصوص عملکرد مجلس تاثيري بر مسير حرکت مجلس ندارد و مجلس راه خود را مي‌پيمايد. رئيس مجلس در مورد مسئله سوريه گفت: ما منفعتي در سوريه نداريم، عده اي مي‌خواهند عقايد خودشان را تحميل کنند. نبايد انتظار داشته باشيم از کشوري که مردم سالاري ديني دارند ما موضعي نداشته باشيم. وي در خصوص تجمع‌هايي که مقابل مجلس انجام مي‌شود گفت: افرادي که جمع مي‌شوند درخواست‌هايي دارند و ما از آن‌ها دعوت مي‌کنيم هم با نمايندگان حرف‌شان را مي‌زنند و اگر نياز به تغيير قانون يا طرح و لايحه اي دارد بسته به شرايط اقدامات لازم به عمل مي‌آيد. لاريجاني در خصوص مجازات جايگزين اعدام گفت: ما همجوار افغانستان هستيم که قاچاقچي‌ها مواد مخدر را به داخل کشور قاچاق مي‌کنند و حتما بايد در مورد روش‌هاي مجازات و عوامل بازدارندگي تمهيداتي بينديشيم.
وي در پاسخ به اينکه چرا وزارت خارجه ايران و صدا و سيما مردم را از سفر به ترکيه منع مي‌کنند گفت:‌ زائراني که از ايران به عراق مي‌روند در مناطق امن هستند. در ترکيه در بعضي نقاط تحرکاتي ايجاد شده و نگراني‌هايي را ايجاد کرده است. ما مجبور هستيم براي صيانت از مردم مان هشدارهايي بدهيم که به جاهايي بروند که از امنيت برخوردار باشند.

پرداخت ديه شهداي آتش نشان پلاسكو
 به محض تعيين وراث قانوني
براساس قرارداد منعقده ميان سازمان آتش نشاني و شركت بيمه كارآفرين، ديه ۱۶ آتش نشان ساختمان پلاسكو پس از تعيين وراث قانوني پرداخت مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مركزي، دكتر همتي از پرداخت حدود ۴۱۳ ميليون تومان ديه به بازماندگان هريك از شهداي آتش نشان پلاسكو خبر داد و گفت: به محض مشخص شدن وراث قانوني اين عزيزان مبلغ مذكور از سوي شركت بيمه كارآفرين پرداخت مي‌شود. لازم به ذكر است، آتش نشانان ساختمان پلاسكو نزد بيمه كارآفرين بيمه مسئوليت، عمر و حادثه بوده‌اند.

مراسم بزرگداشت روز شهدا در بيمه ايران
آيين بزرگداشت « روز شهدا » با حضور خانواده‌هاي معظم شهداي والامقام بيمه ايران برگزار شد .به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران ، در اين مراسم معنوي که صبح روز 22 اسفند در محل ساختمان مرکزي شرکت سهامي‌بيمه ايران و با حضور رييس هيات مديره و مديرعامل ، مشاور مديرعامل در امور ايثارگران ، معاون توسعه مديريت و منابع و جمعي از مديران شرکت برپا شد ، ياد و خاطره شهداي والامقام گرامي‌داشته شد و از خانواده معظم و معزز آنان قدرداني به عمل آمد .در ابتداي اين مراسم ، پس از تلاوت آياتي از کلام الله مجيد و سخنان آقاي افخمي‌مشاور مديرعامل در امور ايثارگران، دلنوشته يکي از فرزندان مکرم و شاغل شهداي بيمه ايران قرائت شد .در ادامه ، رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران گفت : شهداي ما سمبل دلاوري و رشادت و ايثار هستند و امروز ما ياد و خاطر آنان را زنده نگه مي‌داريم و تلاش مي‌کنيم پيرو راه آنها باشيم؛ همان راهي که راه تقوا و درستکاري و مردانگي است .آقاي پورکياني در ادامه با اشاره به سخني از شهيد چمران با اين مضمون که « آن روز که ناقوس‌هاي جنگ به صدا درآيد مردان از نامردان مشخص مي‌شوند » اضافه کرد : شهدا و ايثارگران و آزادگان روزي مردانه جنگيدند و با اهداي جان خود آبروي کشور و نظام شدند ؛ حال ما هم بايد تلاش کنيم در زمان صلح و آرامش آبرويي باشيم براي شهدا و نظام که اين امر تحقق نمي‌يابد مگر اينکه مردانه کار کنيم و دل به خدمت به مردم عزيز کشورمان ببنديم تا رضايت آنان را جلب کنيم .

پيام تبريک سال نو به همکاران و نمايندگان شرکت بيمه تجارت نو
 همکاران عزيز و ارجمندم سلام عليکم، در آغاز سال جديد، عطر شکوفه‌هاي همراهي و همدلي شما فضاي شرکت را بيش از گذشته پر خواهد کرد، دستان مهربان شما براي همکاري مشترک بهاري را نويد مي‌دهد که مملو از سرسبزي و خرمي‌است. اميدوارم با احساس مسئوليت نسبت به سرنوشت مشترکمان که به آينده شرکتمان گره خورده است با کوششي دوچندان براي موفقيت و کسب جايگاه ارزنده تر تلاش کنيم. همراه با تبريک سال نو سلامت، خرسندي، همدلي، همراهي و همبستگي همگان را از خداوند طلب مي‌کنم. سيدمحمد عباس زادگان

شعبه‌هاي کشيک نوروزي بيمه آسيا در سراسر کشور
اداره‌هاي صدور و خسارت بيمه‌هاي اتومبيل ، درمان و شعبه‌هاي منتخب بيمه آسيا درتهران و46مرکز استان و شهرستان، روزهاي 29اسفند سال1395و دوم ،سوم و چهارم فروردين ماه سال جديد از ساعت 8تا 13آماده ارائه خدمات بيمه‌اي هستند. روابط عمومي‌بيمه آسيا در اطلاعيه اي با تبريک فرا رسيدن سال نو و تاکيد بر ارائه خدمات بيمه‌اي شايسته به هموطنان گرامي‌اعلام کرد: اداره‌هاي صدور و خسارت اتومبيل مرکز (خيابان طالقاني،نرسيده به تقاطع قرني)،شعبه انقلاب(خيابان آزادي ،بعد از ميدان انقلاب)،شعبه خاقاني(خيابان دماوند)،شعبه چيتگر(چيتگر،ميدان جهاد) براي صدور بيمه نامه اتومبيل ، اداره خسارت شمال تهران (پارک سوار بيهقي) براي پرداخت خسارت اتومبيل و اداره صدور وخسارت بيمه‌هاي درمان تهران (خيابان طالقاني ، تقاطع قرني) براي صدور بيمه‌نامه مسافرين عازم به خارج از کشور و صدور معرفي نامه بيمارستاني براي بيماران متقاضي بستري شدن در بيمارستان‌هاي طرف قرارداد بيمه آسيا، روزهاي29اسفند ماه سال جاري و دوم،سوم و جهارم فروردين ماه سال جديد از ساعت 8تا13فعال هستند. اين اطلاعيه با اشاره به ارائه خدمات بيمه‌اي به منظور تسهيل در امور مسافران نوروزي مي‌افزايد: همچنين اداره‌هاي صدوروخسارت بيمه‌هاي اتومبيل ودرمان بيمه آسيا در شهرهاي آبادان ،آستارا ، آمل، اراک ، اردبيل ، اروميه ،اصفهان ،انزلي ، اهواز ، ايلام ، بابل ، بجنورد، بروجرد ،بندرعباس، بوشهر ، بيرجند ، ،تبريز،،تربت حيدريه ، تنکابن ،چالوس ، خرم‌آباد، رشت ، زاهدان ، زنجان، ساري سبزوار ،سمنان ، سنندج، شاهرود ، شهرکرد ،شيراز ، قائم شهر، قزوين ، قم ،کاشان، کرج(مرکزي وخسارت) ، کرمان ، کرمانشاه ، گرگان ، گنبد ،لاهيجان ،مشهد، ،نيشابور،ياسوج، همدان و يزد،روزهاي29اسفند سال 1395و دوم،سوم و چهارم فروردين ماه سال 1396 از ساعت 8تا13 آماده ارائه خدمات بيمه‌اي به هموطنان گرامي‌مي‌باشند.

بيمه دانا در نوروز 96 آماده خدمت رساني به مردم
اسامي‌شعب کشيک شرکت بيمه دانا در ايام نوروز سال آينده اعلام شد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، اين شرکت همچون سال‌هاي گذشته به منظور تکريم ارباب رجوع و خدمت رساني به بيمه گزاران، روز 29 اسفند ماه جاري و اول تا سوم فروردين ماه سال 96 داير است .بر اساس اين گزارش، بيمه گزاران و خسارت ديدگان احتمالي مي‌توانند براي دريافت خسارات خود به شعب زير در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنند .تهران: شعب آزادي، بيهقي و مجتمع خدمات بيمه اي فردوسي، مشهد: شعب آزادي، آبکوه و احمدآباد، بيرجند، زاهدان، بجنورد، سمنان، شاهرود، تبريز: شعب استاد شهريار و مسجد کبود، زنجان، اروميه، اردبيل، اصفهان: شعب زاينده رود و نقش جهان، شهرکرد، کرمان، يزد، کاشان، شيراز: شعب سعدي و حافظ، آبادان، اهواز، بوشهر، ياسوج، خليج فارس، تنکابن، بندر انزلي، ساري، لنگرود، گنبد کاوس، نوشهر،رشت، آمل،گرگان، اراک، ايلام، بروجرد، خرم آباد، ساوه، سنندج،کرمانشاه، همدان، قزوين، کرج: شعب هفت تير و غدير .

تمديد جشنواره زمستانه بيمه‌کوثر
جشنواره زمستانه بيمه‌کوثر باتوجه‌به استقبال شهروندان و فعالان اقتصادي تا پنجم ارديبهشت‌ماه سال96 تمديد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام معاون فني بيمه‌کوثر؛ عموم مردم با خريد بيمه‌نامه‌هاي عمروسرمايه‌گذاري، بدنه خودرو، آتش‌سوزي، حوادث انفرادي، مسئوليت، مهندسي، باربري و نيز ثالث نقدي مي‌توانند در اين جشنواره شرکت کنند. کاظمي‌از قرعه‌کشي اين جشنواره در دهم ارديبهشت‌ماه سال آينده، هم‌زمان با ميلاد امام‌حسين(ع) خبرداد و خاطرنشان‌کرد: هر 500هزار ريال خريد يک امتياز محسوب مي‌شود و احتمال برنده شدن با افزايش امتيازها بيشتر خواهد شد. وي گفت: جوايز ويژه اين جشنواره يک دستگاه اتومبيل206، ده‌ها سکه بهار آزادي، کمک هزينه سفر به عتبات‌عاليات، مشهد مقدس و ايرانگردي است.

معرفی سرپرست های امور شعب  بيمه سرمد
سرپرست‌هاي مديريت امور شعب و نمانيدگان و مديريت بازاريابي و فروش و امور مشتريان بيمه سرمد معرفي شدند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه سرمد، با پيشنهاد سرپرست معاونت فروش و توسعه بازار بيمه سرمد و با حکم مديرعامل اين شرکت، ، مختار رحيمي‌به سمت سرپرست مديريت امور شعب، نمايندگان و مجيد سيل‌سپور، به سمت سرپرست مديريت بازاريابي و فروش و امور مشتريان بيمه سرمد منصوب شدند. رحيمي، پيش از اين به عنوان مدير ريسک و سيل‌سپور نيز به عنوان، مدير شبکه فروش اين شرکت مشغول به فعاليت بودند.

پرداخت بيش از يک ميليارد تومان خسارت در يک حادثه رانندگي
 بيمه گذار با خريد بيمه نامه شخص ثالث به مبلغ (۵۹۵ هزار تومان) به تعهد يک ميليارد و ۱۱۱ ميليون و ۸۰۰ هزار توماني مصدوم حادثه توسط بيمه پاسارگاد عمل نمود. بر اساس گزارش‌هاي دريافتي، در اثر حادثه برخورد يک دستگاه پرايد و موتور سيکلت، در محور املش از توابع استان گيلان راکب موتور سيکلت به دليل شدت جراحت‌هاي وارده دچار خسارت‌هاي متعدد شد و بيمه پاسارگاد بدون فوت وقت به دليل دلجويي و تأمين هزينه‌هاي بيمارستاني حادثه ديده در کوتاه‌ترين زمان ممکن با تشکيل پرونده‌اي در راستاي حمايت از مصدوم حادثه ديده مبلغ اين خسارت را طي دو مرحله پرداخت کرد. گفتني است ، به استناد اوراق پزشکي قانوني و رأي محاکم قضايي مبلغ يک ميليارد و ۱۱۱ ميليون و ۸۰۰ هزار توماني خسارت ثالث جاني برآورد و به مقصر حادثه ابلاغ گرديد. لذا، مقصر حادثه با تعهد به موقع نسبت به خريد بيمه نامه شخص ثالث به مبلغ ۵۹۵ هزار تومان از بار وجداني حادثه و همچنين بار مالي بسيار سنگين اين حادثه به مبلغ بيش از يک ميليارد تومان از محل بيمه نامه برآمده و تعهدات خود را توسط شرکت بيمه پاسارگاد پرداخت نمود.

بيمه معلم تنديس بازي برتر ديجيتال سال را دريافت کرد
معاون برنامه‌ريزي و توسعه بازار بيمه معلم از عرضه بهترين بازي بيمه‌اي که توسط بيمه معلم طراحي شده است، خبرداد و گفت: اين بازي با نام «کارخانه رويايي» در جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال که از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌معرفي و برگزار شد، تنديس برتر بازي ديجيتالي سال را دريافت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه معلم، کاوه قاضي با بيان اينکه براي نخستين بار است که يک شرکت بيمه در کشور به طراحي و ساخت بازي ديجيتالي براي دانش آموزان اقدام مي‌کند، گفت: در جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال که هر‌سال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌برگزار مي‌شود، بازي «کارخانه رويايي»، بازي برتر شد و تنديس اين جشنواره را دريافت کرد. وي ادامه داد: درجشنواره‌امسال آثار از لحاظ بعد فني و طراحي ارزيابي شدند که بيمه معلم در بعد طراحي جزو سه کانديد اصلي بود، اما در بعد فني اولين رتبه را به‌دست آورد. معاون برنامه‌ريزي و توسعه بازار بيمه معلم با بيان اينکه طراحي و ساخت اين طرح از مهرماه‌امسال کليد خورد، ادامه داد: بيمه معلم اين پروژه را با هدف ترويج فرهنگ بيمه در قشر دانش‌آموزي اجرا کرده است و به‌عنوان يک شرکت بيمه که سهامداران آموزش و پرورشي دارد وظيفه خود مي‌داند که براي آموزش بيمه‌اي در کشور اقدام کند.

فعاليت شعب کشيک نوروزي بيمه نوين
بيمه نوين شعب منتخب ارائه دهنده خدمات بيمه اي خود در ايام تعطيلات نوروزي را اعلام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، در راستاي تسريع و تسهيل در ارائه خدمات بيمه اي، اين شرکت، برنامه کشيک نوروزي واحدهاي ستادي و شعب خود را اعلام کرد. بر همين اساس شرکت بيمه نوين، در روزهاي ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ، دوم و سوم فروردين ۱۳۹۶، در ستاد و شعبِ منتخب، آماده ارائه خدمت به بيمه گذاران گرامي‌و مسافران نوروزي مي‌باشد. نيروهاي ستادي مستقر در روزهاي ياد شده، در مديريت‌هاي بيمه‌هاي آتش سوزي، مسئوليت، اتومبيل، اشخاص گروهي، مالي، امور شعب و نمايندگان و فناوري اطلاعات و ارتباطات، حضور خواهند داشت؛ همچنين شعب اصفهان، اراک، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبريز، تنکابن، رشت، ساري، سبزوار، شيراز، قزوين، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، مشهد، سمنان، يزد، زنجان، گرگان، همدان و اروميه خدمات بيمه اي لازم را به هموطنان عزيز ارائه مي‌دهند.

انتشار ليست کشيک نوروزي بيمه ملت در نوروز
مرکز ارتباط با مشتريان بيمه ملت و نمايندگان و مراکز کشيک فعال دريافت اسناد خسارت بيمه‌هاي اتومبيل در ايام نوروز فعال و آماده پاسخگويي به مشتريان خود مي‌باشند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ملت، مرکز ارتباطات بيمه ملت با شماره تماس 85333-021، در ايام نوروز نيز همچون سالهاي گذشته‌اماده پاسخگويي به مشتريان مي‌باشد. اين مرکز از روز 29 اسفندماه سال 95 تا 14 فروردين ماه سال 96، بصورت 24 ساعته فعال مي‌باشد. همچنين اين گزارش مي‌افزايد، مراکز پرداخت خسارت منتخب بيمه ملت به صورت کشيک و بر اساس جدول برنامه ريزي شده در ايام نوروز خدمات خود را به مراجعين و زيان ديدگان ارائه مي‌دهند.

مسافرين نوروزي جزيره کيش تحت پوشش بيمه حافظ
تمامي‌مسافران نوروزي جزيره کيش تحت پوشش بيمه حوادث بيمه حافظ قرار گرفتند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه حافظ، بر اساس اين طرح و طي توافق صورت گرفته ميان دفترمرکزي اين شرکت در کيش با شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش، مسافرين نوروزي اين جزيره در صورت بروز حادثه از روز 25 اسفند لغايت 15 فروردين ماه سال 1396ميتوانند با در دست داشتن بليط سفر و يا بليط وسيله حمل ونقل (کشتي) به بيمارستان کيش – وابسته با سازمان منطقه آزاد کيش – مراجعه و از پوششهاي بيمه اي فوق بهره‌مند شوند.

کشيک نوروز 1396 بيمه کارآفرين
کليه شعب بيمه کارآفرين در ايام نوروز 1396 آماده خدمت رساني و پاسخگويي به مشتريان اين شرکت مي‌باشند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه کارآفرين شعب اين شرکت از روزهاي اول تا چهارم فروردين 1396 مفتوح خواهد بود.

بيمه رازي فاتح جدال مدعيان قهرماني زنان تكواندوكار
هوگوپوشان تيم بيمه رازي در نخستين حضور خود در ليگ جوانان و بزرگسالان زنان توانستند با شايستگي بر سكوي قهرماني «جام كوثر» بايستند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه رازي، رقابت‌هاي هفته نهم، دهم و يك ديدار از هفته يازدهم (پاياني) از از دوازدهمين دوره ليگ جوانان و بزرگسالان گروه زنان «جام کوثر»، با حضور 184 هوگوپوش و در قالب 12 تيم همياران ورزش هيات تکواندوي دورود، هيات تكواندوي البرز يک، هيات تكواندوي خراسان رضوي، هيات تکواندوي گيلان، لوازم خانگي کن، هيات تکواندوي البرز، آينده سازان لوازم خانگي کن، اداره ورزش و جوانان هشتگرد، بيمه رازي، هيات تکواندوي شمال شرق، نانوحيات (سيناژن) و لوازم ورزشي کوروش در خانه تکواندو برگزار شد. در پايان دوازدهمين دوره مسابقات «جام كوثر» تكواندوكاران تيم بيمه رازي پس از پشت سر گذاشتن رقابتي حساس با تيم لوازم خانگي كن توانست مقتدرانه و بدون باخت با كسب 64 امتياز در نخستين حضور خود سكوي قهرماني را به تصاحب خويش در آورد.