عضو شورای شهر در نشست خبري فراكسيون اصلاح‌طلبان :
گروه اجتماعي: آخرين روزهاي سال 95 در حال سپري شدن است. در روزهايي كه حاشيه‌هاي زيادي پيرامون جلسات شوراي شهر و عملكرد شهرداري تهران ايجاد شده، چهره‌هاي اصلاح‌طلب شوراي شهر چهارم تهران دور هم جمع شدند و به ارائه گزارش از كارهاي خود در ساختمان خيابان بهشت پرداختند. ديروز 13 عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر پايتخت اعلام كردند كه در اين مدت سعي داشته‌اند تا نگاه کارشناسي، اخلاق و رعايت قانون را به‌عنوان اولويت‌هاي اصلي در دستور کار قرار دهند.
ديروز احمد حكيمي‌پور، رييس فراکسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر بيان کرد: از سال اول شوراي چهارم سعي کرديم که به پاسخگويي پايبند باشيم و همه کميسيون‌ها گزارش عملکرد خود را در پايان سال اول اعلام کردند؛ اما متاسفانه با تغيير رييس شورا اين روند ادامه پيدا نکرد و سعي کرديم برخورد اخلاقي و رعايت قانون بر شورا حاکم باشد. حکيمي‌پور با بيان اينکه تلاش کرديم در سال اول شورا به صورت متعادل اداره شود، گفت: اين تعادل به گونه‌اي بود که حتي ما بارها به مسجدجامعي که رياست سال اول شورا را برعهده داشت ايراد مي‌گرفتيم که چرا در رعايت وقت و تذکرات هواي دوستان مقابل را بيشتر از ما دارد و حتي در تقسيم‌بندي کميسيون‌ها تلاش شد همه مجموعه‌ها ديده شوند و از آنجايي که تقسيم فراکسيون‌ها بر عهده رييس شوراي شهر است دوستان انصاف را رعايت کردند. وي با بيان اينکه دغدغه‌هاي ما در برنامه دوم شهرداري تهران ديده شده، گفت: شکل‌گيري کميسيون ويژه کلان‌شهرها در دولت محصول سال اول شوراي شهر است چراکه سعي کرديم مساله تهران به دليل موقعيت جغرافيايي، جمعيت و استراتژيک بودنش را به صورت ويژه ببينيم.
رييس فراکسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر با بيان اينکه يکي ديگر از دستاوردهاي فراکسيون حمايت از اصالت شوراياري‌ها بود چراکه در خصوص ردصلاحيت کانديداي انتخابات شوراياري 2550 نفر از اعضاي شوراياري سوم ردصلاحيت شدند که با راه‌اندازي هيات‌هاي نظارت صلاحيت 2450 نفر احصاء شد و براي ما اصولگرا يا اصلاح‌طلب بودن اين افراد فرقي نداشت چرا که معتقديم همه افراد با تضارب آراء بايد در مديريت شهري سهم ايفا کنند. وي گفت: معتقديم فراکسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر در بزنگاه‌هاي شهري همچون موضوع شوراياري و واگذاري املاک موفق عمل کرده و سعي کرده بدون تنش و حاشيه شورا را از اين گردنه‌ها عبور دهد.
رييس فراکسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر با بيان اينکه 153 تذکر کتبي در مورد مسائل مختلف شهري طي سه سال و نيم اخير به هيات رييسه تقديم شده است، گفت: در حوزه عمران و شهرسازي 46 تذکر، حقوقي 36، خدمات شهري 21، مالي 15، اجتماعي و فرهنگي 11، حمل و نقل 11 و در خصوص عملکرد روزنامه همشهري نيز هفت تذکر کتبي از سوي جريان اصلاح‌طلب شورا به هيات رييسه تقديم شده است، اين در حالي است که در مورد حوادث و آتش‌سوزي 6 تذکر، شوراياري 5 تذکر و منابع انساني نيز 5 تذکر داشته‌ايم و همه اعضاي اصلاح‌طلب کارنامه خود را مکتوب کرده‌اند و به زودي آن را در اختيار مردم و نهادهاي بالادستي قرار خواهند داد. حکيمي‌پور در مورد سرانجام طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران در خصوص واگذاري املاک، گفت: هنوز بررسي‌ها از کميسيون‌ها به صحن نيامده و ما منتظر هستيم که در مورد املاک گزارش کارشناسي آماده شود هر چند که بنده به طور شخصي گزارش کارشناسي آماده کرده و هفته قبل آن را به چمران داده‌ام و در مورد حادثه پلاسکو نيز دو کميته تشکيل شد که قرار است به زودي گزارش آنها در صحن قرائت شود.
محمد سالاري نيز در نشست فراکسيون اصلاح‌طلبان شوراي اسلامي‌شهر تهران، گفت: بعد از انتخاب دوره چهارم شورا شهر، اصلاح‌طلبان حاضر شدند از حق خودشان بگذرند تا شورا سياسي نشود. وي با بيان اينکه يکي از مهمترين دستاوردهاي اصلاح‌طلبان شورا اين بود که نظارت رسانه‌اي و اجتماعي را با نظارت مديران همراه کرد، گفت: شوراي شهر تهران بايد درخواست تحقيق و تفحص از وضعيت شهرسازي مناطق 22 گانه را هرچه زودتر ارائه کند. در ادامه محمد حقاني، در ارتباط با مشکلات شهر تهران اظهار کرد: حتي بزرگراه‌هاي اين شهر در برابر اندک لرزه‌اي، غيرقابل استفاده است. مديريت بحران، ساخت سوله نيست. اين عضو شوراي شهر گفت: طبق طرح تفصيلي حق نداريم روي گسل يا حتي در حريم گسل ساخت و ساز کنيم. فضاهاي عمومي‌شهر، ذخيره گاه و تنفسگاه‌هاي اين شهر هستند. وي افزود: ما سرمايه‌هاي شهرمان را مصرف کرديم و براي آيندگان چيزي را باقي نگذاشته‌ايم.
همچنين غلامرضا انصاري در نشست خبري روز گذشته فراکسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر با بيان اينکه از مهمترين اهداف انقلاب اسلامي‌و به تبع آن اصلاح‌طلبان؛ شفاف‌سازي تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها بوده،‌ گفت: يکي از اقداماتي که بطور نسبي توانستيم در شوراي چهارم به آن عمل کنيم ايجاد حساسيت در بين مردم درخصوص شورا و مديريت شهري است. اين عضو شوراي شهر با اشاره به وجود مشکلاتي در حوزه مديريت شهري، فقدان ديوان ذيحسابي شهر براي نظارت بر عملکرد بودجه، نبود ديوان محاسبات شهر و نبود مرکز پژوهش‌هاي مستقل شوراي شهر را ازجمله اين مشکلات خواند. وي تاسيس کميسيون نظارت و تعامل ميان شوراي شهر، دولت و مجلس را از دستاوردهاي مثبت دوران رياست مسجدجامعي بر شوراي شهر خواند و افزود: تدوين لايحه مديريت يکپارچه شهري و لايحه درآمد پايدار شهري ازجمله مواردي است که با هماهنگي دولت، مجلس و شوراي شهر انجام شده است. انصاري، ساماندهي رديف‌هاي بودجه، پرداختن به حسابرسي‌ها و به‌روز رساني آنها و موضوع تفريق بودجه را از اقدامات مثبت شوراي چهارم برشمرد و افزود: اميدواريم در تدوين برنامه سوم شهرداري تهران بتوانيم نواقص موجود را رفع کنيم.
در ادامه اسماعيل دوستي (نائب رئيس کميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تهران) با اشاره به نقشه راه ترسيم شده براي شوراي شهر درخصوص هدايت، حمايت و نظارت بر شهرداري، اظهار کرد: در حوزه هدايت و حمايت ما و اصولگرايان اقدامات خود را انجام داديم اما در بعد نظارت به دليل فقدان قانون و وقت کمي‌که گذاشتيم و عدم تخصص بر امور مديريت شهري عملکرد ضعيفي داشتيم. وي با تاکيد بر اينکه در کميسيون عمران کارنامه خوبي ارائه داديم، افزود: ما در طول 4 سال توانستيم 42 درصد از بودجه را به سمت عمران و حمل و نقل سوق دهيم. دوستي خاطرنشان کرد: شوراي چهارم شوراي خوب و کارآمدي بود و مهمترين امتياز آن ورود کمتر به مسائل سياسي بود.
در ادامه علي صابري (عضو حقوقدان شوراي شهر تهران) با انتقاد ازاينکه تاکنون 8 بار قانون شوراها تغيير کرده است، گفت: همچنين ما نتوانستيم از پتانسيل شوراي عالي استان‌ها به خوبي استفاده کنيم. وي خاطرنشان کرد: پيگيري مسائل معلولان و سالمندان و مسائل حقوقي برعهده من گذاشته شده که پيگير آن هستم همچنين در پايان دوره از تمام ضعف‌هاي خود عذرخواهي مي‌کنم زيرا اعتقاددارم عذرخواهي بايد تبديل به يک فرهنگ شود.
در ادامه نشست خبري روز گذشته احمد دنيامالي با بيان اينکه ما يک شورا هستيم و به‌رغم آنکه در سه دوره قبلي شوراي شهر هر بار اين نهاد با اکثريت يک جناح خاص تشکيل شد، گفت: در شوراي اول اين نهاد با اصلاح‌طلبان و در دو دوره بعدي با اصولگرايان شوراي شهر بود اما شوراي چهارم از اين نظر به توازن رسيد و همه سعي کردند مبناي کار عقلانيت باشد و در اين شورا مسائل سياسي مطرح نيست. وي با بيان اينکه ما در شوراي شهر درجهت ارتقاي شاخص‌هاي زندگي مردم فعاليت مي‌کنيم،‌ ادامه داد: در بسياري از طرح‌ها و لوايح اصلاح‌طلبان و اصولگرايان همگرا بودند. دنيامالي تصريح کرد:‌ ما سعي کرديم شوراي شهر باشيم و نه شوراي شهرداري اما به دليل وجود خلاءهاي قانوني بسيار زياد چندان موفق نبوديم.
در ادامه عبدالحسين مختاباد (ديگر عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران) با تاکيد بر اينکه تهران پايتخت فرهنگي ايران است و تمام انديشمندان از سراسر کشور در اين شهر جمع شده‌اند،‌ گفت: در حال حاضر بودجه فرهنگي در شوراي شهر يک دوم بودجه است که اين يادگار خوب از زمان دوران شهرداري آقاي کرباسچي به يادگار مانده است. مختاباد تاکيد کرد: ‌در شهر هر پروژه‌‌اي بايد پيوست فرهنگي داشته باشد در غير اين صورت شهر آن پروژه از هم گسيخته خواهد بود.
همچنين محمدمهدي تندگويان با بيان اينکه وقتي يک فراکسيون و گروهي در اقليت قرار داشته باشند مي‌توانيم با يک مديريت بهينه موضوعات را تخصصي بررسي و شفاف کنيم گفت: من در مورد کميسيون شهرسازي خودمان مي‌گويم که اقدامات خوبي داشته‌ايم و ابطال 2000 مصوبه شوراي توافقات مناطق که غير قانوني بود کار ارزشمند و بي سابقه اي است که در اين دوره انجام شده است. وي با بيان اينکه دروغگويي مشکل اصلي ما و آفتي است که مي‌تواند هر تفکري اعم از اصلاح طلب، اصولگرايي و حتي انسانيت را تحت الشعاع قرار دهد گفت: مشکل ما با يکي از اعضاي قبلي فراکسيون اصلاح طلب شوراست که عدم شفاف بودن ايشان مشکلاتي را ايجاد کرد و اين در حاليست که دنيامالي از همان ابتدا اعلام کرده بود که رأيش را به سبد قاليباف مي‌اندازد و اگر آن عضو هم با ما چنين رفتاري به مانند دنيامالي داشت مشکلي نداشتيم و در واقع مشکل ما با دروغگويي است که به دور از شأن انسانيت است و ما اعتماد کرديم و صداقت را پيشه کار خود کرديم و نمي‌توانيم با انگ زدن فضا را به سمت ديگر پيش ببريم.
آغاز حفاظت از 6 گونه جانوری در معرض انقراض
مديرکل دفتر حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست گفت: شش برنامه مديريتي براي شش گونه در معرض انقراض به ادارات کل حفاظت محيط زيست استان‌ها ابلاغ شد. مجيد خرازيان مقدم در گفتگو با ايسنا، با اشاره به اينکه اين برنامه‌ها توسط رياست سازمان حفاظت محيط زيست به استان‌ها ابلاغ شد، گفت: اين برنامه‌ها در چارچوب طرح‌هاي حفاظتي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدتي است که براي 74 گونه در معرض انقراض در حال تهيه است که شش برنامه عمل در اين هفته ابلاغ شد. وي افزود: اين گونه‌ها شامل تمساح پوزه کوتاه، گوزن زرد ايراني، ميش مرغ، غاز پيشاني سفيد، خرس قهوه‌اي و خرس سياه است که برنامه حفاظتي آنها تهيه شده و براي اجرا به ادارات کل حفاظت محيط زيست استان‌ها ابلاغ خواهد شد. مديرکل دفتر حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه نامه‌اي براي استانداران استان‌هاي مربوطه نيز از سوي سازمان حفاظت محيط زيست در اين باره ابلاغ مي‌شود، تصريح کرد: از استانداري‌ها درخواست مي‌شود برنامه‌هاي عمل گونه‌ها را در شوراي برنامه‌ريزي استان مطرح کرده و رديف اعتباري مستقل براي آن در نظر بگيرند.

اعتباري براي ساخت مدرسه در مسکن مهر نداريم
مديرکل نوسازي مدارس استان تهران گفت: طبق مصوبه سال 1387 که به تصويب هيأت وزيران رسيده است، وزارت راه و شهرسازي بايد در سايت‌هاي مسکن مهر مدرسه‌سازي کند. داريوش ورناصري در گفتگو با فارس با اشاره به اينکه ساخت فضاهاي آموزشي در سايت‌هاي مسکن مهر قانوناً وظيفه وزارت راه و شهرسازي است، اظهار داشت: طبق مصوبه سال 1387 که به تصويب هيأت وزيران رسيده است، وزارت راه و شهرسازي بايد در سايت‌هاي مسکن مهر مدرسه سازي کند. وي افزود: از طرفي هم نمي‌توانيم منتظر باشيم تا آنها وارد عمل شوند و کار را شروع مي‌کنيم، ضمن اينکه‌اماده همکاري با راه و شهرسازي هستيم و امکان تهيه نقشه‌ها و فعاليت اجرايي و نظارت را هم داريم. ورناصري به چرايي ساخت مدرسه در سايت‌هاي مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازي اشاره کرد و گفت: قانوناً اکنون اعتباري براي ساخت فضاي آموزشي در سايت‌هاي مسکن مهر استان تهران نداريم. مديرکل نوسازي مدارس استان تهران افزود: سازمان مديريت يا همان برنامه و بودجه بايد اين رديف را براي نوسازي مدارس تأمين کند اما مي‌گويد طبق قانون اين موضوع به عهده وزارت راه و شهرسازي است.

سعي کرديم درمان اعتياد جامعه محور شود
رئيس سازمان بهزيستي گفت: تأسيس اورژانس اجتماعي در شهرهاي بالاي 50 هزار نفر جمعيت در دستور کار سازمان بهزيستي در برنامه ششم توسعه است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشيروان محسني بندپي اظهار داشت: ما براي افرادي کار مي‌کنيم که بر‌اساس ناعدالتي و حوادث دچار بدسرپرستي، اعتياد شده‌اند و تحت پوشش بهزيستي قرار گرفته‌اند. محسني بندپي گفت: در گذشته درمان معتادان دواطلب بر عهده سازمان بهزيستي و در مراکز ماده 15 انجام مي‌شد و درمان معتادان متجاهر نيز بر عهده وزارت بهداشت و درمان بود و در مراکز ماده 16 انجام مي‌شد که مقرر شد تمام کار درمان معتادان به سازمان بهزيستي سپرده شود و ما سعي کرديم کار درمان اعتياد جامعه محور انجام شود.

مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر خبر داد: 30 ميليارد ريال حاصل مشارکت مردم  در جشن نيکوکاري امسال بود
بوشهر- خبرنگار تجارت  : مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر از کمک‌هاي 30 ميليارد ريالي مردم بوشهر به جشن احسان و نيکوکاري در قالب کمک‌هاي نقدي و غيره نقدي(کالايي) خبر داد که در مشابه با سال گذشته 60 درصد افزايش داشت.به گزارش سايت خبري کميته‌امداد، احمد لطفي مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر با بيان اينکه شعار جشن نيکوکاري امسال «بهار همدلي و شکوه مهرباني» است، گفت: آماراوليه جمع آوري کمک‌هاي نقدي و غير نقدي در جشن نيکوکاري در استان 30 ميليارد ريال برآورده شده است و اين جشن تا پايان سال جاري ادامه دارد.وي افزود: 180 پايگاه ثابت و سيار در سراسر استان از 14 تا 20 اسفند مجري جشن احسان و نيکوکاري بودند و با استقبال خوب مردم خير انديش استان کمک‌هاي نقدي و کالايي خوبي براي کمک به نيازمندان انجام شد.لطفي با بيان اينکه سال گذشته مجموع کمک‌هاي جمع آوري شده نقدي و غير نقدي مردم استان، 18 ميليارد ريال بوده است، خاطر نشان کرد: امسال ميزان مشارکت مردم 30 ميليارد ريال بوده است که 60 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر يادآور شد: اين کمک‌ها شامل کمک‌هاي نقدي و غيره نقدي( کالايي) از جمله کيف، کفش، البسه، سبد کالايي و لوازم خانه مي‌باشد که در استانه سال نو ميان نيازمندان تحت حمايت توزيع مي‌شود.لطفي در پايان يادآور شد: هموطنان مي‌توانند از طريق شماره حساب 0105753975009 کميته‌امداد استان بوشهر نزد بانک ملي و يا از طريق وارد کردن کد *741*0015# با تلفن همراه کمک‌هاي خود را در طول سال به افراد نيازمند استان اهدا کنند.

عملياتي شدن يكي از طرح‌هاي نوآورانه کارکنان شركت ملي حفاري ايران
مدير پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شركت ملي حفاري ايران از عملياتي شدن يكي از طرح‌هاي نوآورانه ارائه شده از سوي متخصصان شركت با حمايت اين مديريت خبر داد .مهدي عرشيان گفت: طرح بازيابي سنسورهاي كريوليس توسط عباس اوركي از متخصصان مديريت خدمات سيمان و انگيزش چاه پيشنهاد شده است.وي افزود: اين طرح پس از بررسي‌هاي كارشناسي در كار گروه‌هاي تخصصي و طي مراحل مربوط، در واحد نوآوري مديريت پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شرکت در دستور کار قرار گرفت و به اجرا در آمد.عرشيان اظهار کرد: با توجه به مشكل مسدود شدن لوله‌هاي منحني (U ) شکل در سنسورهاي وزن نماي پمپ‌هاي فشار قوي سيمانکاري كه هزينه‌هاي قابل توجهي براي خريد آن صرف مي‌شد ، در اين طرح لوله‌هاي سنسور تخليه و مجدد وارد مدار عمليات مي‌شود .وي گفت: هم اكنون با تعمير نخستين مورد از اين سنسورها، انجام آن براي تمامي‌سنسورهاي از رده خارج در دستور کار قرار گرفته و از اين طريق علاوه بر جلوگيري از خروج ارز، صرفه جويي قابل توجهي عايد مي‌گردد .مدير پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شركت افزود: با راه‌اندازي واحد امور نوآوري در اين مديريت، اين واحد با دريافت پيشنهادات نوآورانه همكاران براي استفاده بهينه از اين طرح‌ها در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات پيش آمده در اجراي کار برنامه ريزي داشته است .وي توضيح داد: تاكنون تعداد 12 پيشنهاد نوآورانه از سوي کارکنان شرکت به واحد امور نوآوري ارسال شده است كه در مراحل بررسي‌هاي فني و اقتصادي قرار دارد.



عاطفي شهردار منطقه 2 رشت:
گيلان_فرحي؛ با نزديک شدن به سال نو و آماده شدن خانه‌هاي شهروندان رشتي براي نوروز شهرداري منطقه دو نيز با برنامه‌هاي متنوع در بخش‌هاي عمراني، خدماتي و فرهنگي شهر رشت را براي استقبال از بهار آماده مي‌کند.مرتضي عاطفي شهردار منطقه دو رشت با اشاره به قرار گرفتن بخشي از بافت قديمي‌در دل منطقه دو مي‌گويد: منطقه دو شهرداري رشت به واسطه قرار گرفتن بازار قديمي‌و پياده راه فرهنگي، باغ محتشم و ساغريسازان در محدوده آن يکي از پر ترددترين مناطق شهر رشت محسوب مي‌شود و گردشگران زيادي نيز در ايام نوروز در منطقه دو رشت حاضر مي‌شوند.
عاطفي با اشاره به افزايش حجم ترافيک در روزهاي پاياني سال مي‌گويد: اصلاح هندسي و ترافيکي خيابان‌هايي مانند صندوق عدالت، ١٥ خرداد، ساغريسازان، فرهنگ، پرستار وآتش نشاني تا 26 اسفند پايان مي‌يابد .او ادامه مي‌دهد: تا اين روز همچنين اصلاح و ترميم رفيوژ مياني و جداول حاشيه خيابان‌ها نيز انجام مي‌شود.عاطفي با بيان اينکه فصل بهار براي همگان يادآور سرسبزي و طراوت است مي‌گويد:واحد خدمات شهر شهرداري منطقه 2 نيز با آمادگي هر چه بيشتر برنامه‌هاي خود را براي استقبال از بهار پيش مي‌برد.عاطفي با بيان اينکه افزايش فضاي سبز يکي از اهداف اصلي منطقه محسوب مي‌شود مي‌گويد: همچنين با برنامه واکاري و کاشت نهال در حاشيه رودخانه‌ها، تقويت گل کاري و کاشت گياهان فصلي در پياده راه و هرس و فرم دهي درختان به تقويت فضاي سبز اقدام مي‌شود.شهردار منطقه دو اضافه مي‌کند: ترميم و مرمت جداول شکسته و رفيوژها و همچنين اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام فضاي مکث صومعه بيجار و پارک گلستاني نيز در روزهاي پاياني سال انجام خواهد شد.عاطفي با بيان اينکه به برنامه‌هاي فرهنگي منطقه دو نيز توجه ويژه داريم گفت: بخشي از برنامه‌هاي اين بخش در تعطيلات عيد نوروز خواهد بود.تغيير چهره کيوسک‌هاي فلزي گردشگري و راه‌اندازي آنها در ايام نوروز مورد هدف است. عاطفي مي‌گويد: اين کيوسک‌ها با نمادهاي بومي‌آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.او ديگر برنامه ويژه ايام نوروز امسال را اتمام نورپردازي و برپايي آبشار گل از بالکن ساختمان تاريخي شهرداري به سمت حوض ميان پياده راه عنوان کرد.شهردار منطقه دو از راه‌اندازي بازار هنر پنجشنبه‌ها در پياده راه خبر داد و گفت: اين برنامه با مشارکت اداره کل ميراث و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت برگزار خواهد شد.عاطفي همچنين با برگزاري دو نمايشگاه ديگر در پارک قدس اشاره کرد و گفت: نمايشگاه «صنايع دستي، سوغات و هدايا» با مشارکت اداره ميراث فرهنگي شهرستان رشت و نمايشگاه «اقتصاد مقاومتي» با مشارکت سپاه مرکزي ناحيه رشت برگزار خواهد شد.
طي مراسمي‌با حضور مديران و کارکنان و به پاس يک عمر تلاش و خدمت صادقانه در صنعت گاز از 21 بازنشسته شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد تجليل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، نماينده مردم شهرستان سرخس در مجلس شوراي اسلامي‌در اين مراسم طي سخناني گفت: بايد از تجربيات پيشکسوتان توسط دستگاه‌ها و ارگان‌هاي دولتي در قالب مشاوره، فعاليت‌هاي کارشناسي و انجام پروژه‌هاي برون سپاري شده، استفاده بهينه صورت گيرد.سيد احسان قاضي زاده‌هاشمي‌تاکيد کرد: صنعت نفت و گاز صنعتي تخصصي است و بايد از تجربيات به وجود آمده به شکل مقتضي حداکثر استفاده را بعمل آورد.همچنين مديرعامل اين شرکت در اين مراسم طي سخناني گفت: همکاران ما که‌امروز پس از سال‌ها فعاليت و تلاش شبانه روزي در مجموعه صنعت گاز و شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد به کسوت بازنشستگي نايل آمدند در سنگر خدمت خالصانه از هيچ کوششي دريغ نکردند و گرانبها‌ترين روز‌هاي خود را وقف خدمت به مردم کرده و در سخت‌ترين شرايط و با امکانات محدود همواره در راه توسعه و خدمت به ميهن اسلامي‌گام نهادند.سيد مجيد منبتي با بيان اينکه همکاران ما هم اکنون مسئوليت توليد گاز در اين خطه از کشور را بر دوش دارند تصريح کرد: امروز چرخش صنعت با توليد انرژي پاک و گاز طبيعي ميسر شده است و کارکنان پالايشگاه خانگيران با ايمان و اعتقاد راسخ اين مسير را ادامه مي‌دهند تا گام‌هاي موثري در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته شود.

آيين استقبال از پيکر مطهر 165 شهيد دوران دفاع مقدس صبح امروز در اداره کل بندر و دريانوردي خرمشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل بندر و دريانوردي خرمشهر، اين مراسم همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنين(س)، روز تکريم مادران و همسران شهدا و روز بزرگداشت شهدا با حضور سردار باقرزاده مسئول کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح، جمعي از مسؤلان لشکري، کشوري و محلي، يگان‌ تشريفات گارد و انتظامات اداره کل بندر و دريانوردي خرمشهر، خانواده معظم شهدا و ايثارگران، کاروان‌هاي راهيان نور و مردم شهيدپرور خرمشهر در پايانه بين المللي مسافري خليج فارس بندرخرمشهر برگزار شد.پيکر مطهر 165 شهيد دوران دفاع مقدس که به بوسيله شناور از مسير دريايي اروندرود وارد کشور شدند پس از برگزاري آيين استقبال در پايانه بين المللي خليج فارس بندرخرمشهر براي انجام مراسم تشييع به شهرستان دزفول منتقل مي‌شوند.پيکر پاک اين شهيدان در روزهاي اخير در مناطق عملياتي کربلاي4 ، رمضان، خيبر، بدر، محرم، تک پشتيباني در عمليات والفجر8 در مناطق جزاير اروند، منطقه کتيبان، شرق دجله و منطقه زبيدات عراق تفحص شدند. اين شهدا مربوط به عمليات‌هاي والفجر 8، کربلاي 4، رمضان، خيبر، بدر، والفجر مقدماتي، والفجر يک، محرم و تک‌هاي دشمن در سال 67 هستند.اداره کل بندر و دريانوردي خرمشهر اسفند ماه سال گذشته نيز ميزبان پيکر 68 شهيد کلگون کفن بود.

علي کيواني- باقرشهر ؛ سعيد استاد فرج روز درختکاري را ، روز آشتي با طبيعت دانست .
سعيد استاد فرج در اين باره گفت : روز درختکاري فرصت خوبي براي آشتي با طبيعت است که همگان با کاشت يک نهال گامي‌در راه توسعه فضاي سبز و ايجاد هواي پاک بردارند .وي در ادامه با اشاره به استقبال از بهار در روزهاي پاياني زمستان و همزماني آن با هفته منابع طبيعي که فرصتي خوبي براي کاشت نهال است ؛ اظهار داشت : کاشت نهال و درخت در سطح شهر باقرشهر يکي از اولويت‌هاي اصلي شهرداري است تا از اين طريق علاوه بر ارتقاي سرانه فضاي سبز، از ديگر فوايد وجود و حضور گياهان در زندگي شهري بهره مند شويم و شاهد منظره شهري سرسبزي باشيم .شهردار باقرشهر تصريح کرد : با توجه به اهميت پايداري عرصه‌هاي طبيعي، از همه شهروندان فهيم توقع داريم درهفته منابع طبيعي و روز درختکاري اين سنت حسنه را که از نياکان ما برجاي مانده است به فرزندان خود آموزش داده و به رسم امانت داري ، در کاشتن نهال و گسترش زندگي بر اين کره خاکي کوشا باشيم.سعيد استاد فرج ضمن عرض تبريک روز درختکاري به همه دوستداران طبيعت گفت : اميدواريم از اين فرصت‌ها به نحو احسنت در راستاي توسعه پايدار و حفظ منابع طبيعي به خوبي استفاده کنيم .

ليلا احمدزاه – مديرکل اوقاف وامورخيريه استان البرز ازاجراي طرح آرامش بهاري در42بقعه متبرکه استان البرز درايام نوروز خبرداد.
حجت الاسلام محمد صالحي درنشست خبري با عنوان آرامش بهاري که دراداره کل اوقاف وامورخيريه استان البرز برگزارشد ، به تشريح اقدامات انجام شده درسال1395پرداخت وافزود : طرح آرامش بهاري نوروز 1396 در42بقعه متبرکه استان البرز اجرا مي‌شود. وي اقدامات فرهنگي وعمراني را  مهمترين فاليتهاي اين سازمان عنوان کرد وگفت : اقدامات عمراني دربقاع متبرکه بيش از يک سال به طول مي‌انجامد و عمده ي هزينه‌هاي عمراني از خود بقاع بدست مي‌آيد .حجت الاسلام صالحي با اشاره به مجتمع امامزاده محمد (ص) به عنوان بزرگترين مجتمع فرهنگي ورزشي اظهارداشت : استخرورزشي امامزاده محمد (ص) تاپايان سال 1396مورد بهره برداري قرارمي‌گيرد وتاکنون بالغ بر 3ميليارد تومان براي احداث اين مجتمع هزينه شده است .وي امامزاده حسن (ع) را امامزاده شاخص استان البرز عنوان کرد وتصريح کرد : 740مترمربع به شبستان اين امامزاده افزوده شده که 13ميليارد ريال بودجه براي انجام اين پروژه برآورشده وتا پايان سال 96مورد بهره برداري قرارمي‌گيرد .مديرکل اوقاف وامورخيريه استان البرز درادامه با اشاره به تخريب کامل آستان امامزاده عبداله اذعان داشت : درآينده اي نزديک باتوجه به انقلابي که درتوسعه ي اين امامزاده رخ داده ازجمله‌امامزادگان شاخص استان البرز خواهد بود.وی گفت : شروع فعاليت‌هاي فرهنگي سازمان با آغاز سال جديد وبا اجرايي شدن طرح آرامش بهاري همراه مي‌باشد .
جلسه ستاد تسهيلات نوروزي با حضور رئيس دانشگاه، معاونين بهداشت، درمان، توسعه، غذا و دارو و مديران ستادي در دانشگاه علوم پزشکي ايلام برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام با تاکيد برارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزي اظهار داشت: تمامي‌بخش‌ها و واحدهاي تابعه دانشگاه و اعضاي اين ستاد به عنوان خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت در استان ايلام، از هم اکنون برنامه ريزي‌هاي لازم را جهت ارائه خدمات به مهمانان نوروزي در دستور کار خود قرار دهند . دکتر علي دل پيشه ابراز کرد: تا پايان ارديبهشت ماه سال ۹۶ پايگاه اورژانس هوايي در استان استقرار خواهد يافت که به دليل وجود جاده‌هاي کوهستاني و مناطق صعب العبور استان، استقرار پايگاه اورژانس هوايي امري حياتي است و مي‌تواند ما را در راه خدمت بهتر و مطلوبتر به مردم ياري نمايند. وي با اشاره به اينکه جلب رضايت مسافران نوروزي هدف اصلي ستاد تسهيلات سفر نوروزي است، گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي دانشگاه طبق دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت تشکيل شده و بر حسب وظايف تعيين شده از تمامي‌ظرفيت‌هاي دانشگاه براي ارائه خدمات شايسته و جلب رضايت مسافران اقدام خواهند نمود.دکتر دل پيشه با بيان اينکه مبحث فوريتهاي پزشکي يکي از نقاط قوت و ظرفيتهاي دانشگاه است، افزود: اين حوزه بخش اعظمي‌از خدمات دانشگاه در حوزه درمان را تحت شعاع خود قرار مي‌دهد. قطعاً ارائه خدمات مطلوب و رضايت بخش مردم و مسافران در اين عرصه مي‌تواند به عنوان سرمايه معنوي براي پرسنل دانشگاه باشد.