درآمدهاي سرمايه گذاران مهم چيني در بخش تجاري انگليس به 174 درصد رشد رسيده است. دارايي‌ها و سرمايه‌هاي چيني‌ها در بريتانيا در دو سال گذشته رشد خوبي داشته است.
به گزارش فايننشال تايمز، دراين ميان نگراني درباره پايان دوران طلايي سرمايه گذاريهاي چيني در انگليس با برگزيت افزايش يافته است. با وجود افزايش کنترل پکن بر خروج سرمايه‌ها ، رشد سود شرکت‌هاي چيني در بريتانيا سه رقمي‌بوده است. براساس تحقيق صورت گرفته 280 شرکت چيني درآمدي بيش از 5 ميليون پوند در انگليس داشتند ولي تنها 153 شرکت چيني از افزايش درآمد در دوسال گذشته خبر دادند. انگليس به عنوان مقصد مورد علاقه شرکت‌هاي چيني در سال 2015 بوده است و رئيس جمهور چين اعلام کرد روابط چين و انگليس وارد دوراني طلايي شده است . يک بانک سرمايه گذاري انگليسي اعلام کرده ارزش توافقات شرکت‌هاي چيني در ماه اکتوبر 32 ميليارد بوده و در ماه فوريه به 6 ميليارد کاهش داشته است. بخش مورد علاقه سرمايه گذاران چيني ، املاک و مستقلات در انگليس است. بسياري از سرمايه گذاران چيني نسبت به تاثير برگزيت نگران هستند و در انتظار تاثير آن بر بازار مسکن انگليس هستند. به جز بخش مسکن ، شرکت‌هاي انگليسي ازسرمايه گذاري چين در گروه تکنولنوژي و ماشين آلات بهره برده است. از طرفي ديگر بسياري از ميلياردرهاي چيني اقدام به خريداري کلوب‌هاي فوتبال انگليس را کردند.يک گروه هلدينگ چيني در تيم منچستر سيتي 400 ميليون دلار سرمايه گذاري کرده است. به نظر مي‌رسد با توجه به عقب نشيني کشورهاي عضو اتحاديه در تجارت با انگليس ، چين گزينه خوبي براي بخش تجاري بريتانيا باشد.براساس تحقيقات صورت گرفته هيچ کشور عضو گروه 20 بدون مذاکره با اتحاديه اروپا وارد تجارت با انگليس نخواهد شد و درصورتي که انگليس بدون توافق با اتحاديه از اين مجموعه خارج شود بخش تجاري انگليس با ضرر روبرو خواهد شد.اگر اين کشور بدون قوانين جايگزين اتحاديه اروپا را ترک کند محبوبيتش درميان کشورهاي صنعتي کم خواهد شد.


شانس بالاي پيروزي
حزب راست‌‌های افراطی در انتخابات هلند

انتخابات پارلماني هلند روز چهارشنبه، ۱۵ مارس در حالي برگزار مي‌شود که طبق نظرسنجي‌ها رهبر حزب راست گراي آزادي ممکن است پيروز اين رقابت‌ها شود يا به جايگاه دوم دست يابد. به گزارش يورونيوز، «گرت ويلدرس» رهبر حزب راست گراي آزادي هلند به هوادارانش وعده داده است در صورت رسيدن به قدرت مساجد را در اين کشور ببندد و ورود مهاجران مسلمان به هلند را محدود کند.حزب ليبرال و دموکرات هلند که رهبري آن را «مارک روت» نخست وزير اين کشور در اختيار دارد، شانس بالاتري نسبت به ديگر احزاب دارد اما طبق نظرسنجي‌ها احتمال دارد مجبور به تشکيل دولت ائتلافي با حزب آزادي شود. الکساندر پشتولد که رهبري حزب دموکرات ۶۶ را به عهده دارد نيز اميدوار است بتواند نمايندگان بيشتري نسبت به دور قبلي انتخابات به پارلمان اين کشور بفرستد.طبق نظرسنجي‌ها، «جس کلاور» که رسانه‌ها به وي لقب «ترودوي هلند» را داده‌اند، اکولوژيست‌هاي هلند را رهبري مي‌کند و بر اساس نظرسنجي‌ها مي‌تواند در اين انتخابات تبديل به يک عامل مهم در تشکيل دولت آينده تبديل شود. وي که از پدري با مليت مراکشي و مادري هلندي‌تبار به دنيا آمده است، جوان‌ترين رهبر يک حزب سياسي در هلند است و ممکن است بين ۱۵ تا ۱۷ کرسي از مجلس اين کشور را در اختيار بگيرد. پارلمان هلند ۷۶ کرسي دارد و پيروزي حزب راست‌گراي آزادي به رهبري «گرت ويلدرز» مي‌تواند در تقويت احزاب افراطي در ديگر کشورها به ويژه در فرانسه نيز تاثيرگذار باشد.

تلاش نخست وزير سابق ايتاليا
  براي بازگشت به سياست

ماتئو رنتسي، نخست وزير سابق ايتاليا در آستانۀ انتخابات دبير کل حزب دموکراتيک اين کشور بر تلاش خود براي متقاعد کردن راي دهندگان درون حزبي افزوده است.وي که پس از شکست همه پرسي اصلاحات قانون اساسي در نوامبر گذشته از سمت خود استعفا داد، اميدوار است در انتخابات زودهنگام که قرار است در اين کشور برگزار شود، همچنان بعنوان رهبر حزب دموکراتيک شانس تشکيل دولت را داشته باشد.نخست وزير سابق ايتاليا در آخرين روز از کنفرانس سه روزۀ حزب دموکراتيک خطاب به هواداران اين حزب گفت : « برخي تلاش دارند حزب دموکراتيک را نابود کنند، بهتر است بي خيال شويد، اين حزب قبل از شما وجود داشته و بعد از اين هم فعاليت خواهد کرد.»در اين انتخابات درون حزبي که قرار است روز سي ام آوريل برگزار شود، علاوه بر ماتئو رنتسي، وزير دادگستري و فرماندار آپوليا نيز براي کسب رياست حزب دموکراتيک ايتاليا شرکت دارند.عليرغم شکست همه پرسي و انتقادهاي بسيار به سياست‌هاي اقتصادي نخست وزير سابق ايتاليا، نظرسنجي‌ها از شانس بيشتر ماتئو رنتسي نسبت به دو نامزد ديگر براي رياست حزب دموکراتيک ايتاليا خبر مي‌دهند.

کسري بودجه ۴۴۱ ميليارد دلاري آمريکا
يک روزنامه‌امريکايي بدهي ملي فعلي دولت واشنگتن را ۲۰ تريليون دلار و کسري بودجه فعلي آمريکا را ۴۴۱ ميليارد دلار گزارش داد.به گزارش روزنامه «يواس‌اي تودي» در گزارشي به موضوع سقف بدهي آمريکا و علت ضرورت اقدام کنگره در افزايش اين سقف پرداخت.درحالي که کنگره‌امريکا روي طراحي قانون جديد خدمات درماني و مراقبت‌هاي بهداشتي و از طرف ديگر تأييد گزينه‌هاي پيشنهادي «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا براي کابينه‌اش تمرکز کرده است، قانونگذاران توجه کمي‌به ضرب‌الاجل پنج‌شنبه هفته جاري براي افزايش سقف بدهي دولت واشنگ تن به‌منظور پرداخت صورت‌حساب‌ها و جلوگيري از ورشکستگي مالي و وقوع يک بحران اقتصادي ويرانگر در آمريکا دارند.قدرت استقراض وزارت خزانه‌داري آمريکا در تاريخ 16 مارس منقضي مي‌شود مگر اينکه قانونگذاران اين کشور سريعاً وارد عمل شوند و سقف بدهي آمريکا را افزايش دهند.اگرچه بودجه وزارت خزانه‌داري آمريکا براي پرداخت به طلبکارانش تا پائيز پيشِ‌رو جوابگو است، اما هرگونه تأخير در افزايش سقف بدهي آمريکا، رتبه‌بندي اعتباري دولت واشنگتن را در معرض خطر قرار مي‌دهد و ميلياردها دلار براي ماليات دهندگان آمريکايي هزينه در پي خواهد داشت.

ملاقات ترامپ و پوتين در اجلاس گروه 20
سخنگوي کرملين در مصاحبه‌اي با شبکه سي‌ان‌ان،‌ اعلام کرد روسيه را در جهان به عنوان يک اهريمن معرفي کرده‌اند.به گزارش سي‌ان‌ان، «ديميتري پسکوف» سخنگوي کرملين اعلام کرد به دنيا چنين وانمود شده است که روسيه محور شرارت و بدي است.وي در مصاحبه با اين شبکه هرگونه دخالت روسيه در انتخابات آمريکا يا مبارزات انتخاباتي را رد کرد.پسکوف در ادامه با اشاره به «ساختار قدرتمند و سياست با ثبات در آمريکا»، مداخله در انتخابات اين کشور را امري خواند که به سادگي امکان‌پذير نيست.سخنگوي کرملين ادامه داد ما اجازه مداخله در امور داخلي خود را به هيچ کس نمي‌دهيم و در امور داخلي کشوري نيز دخالت نخواهيم کرد.وي در خصوص ملاقات‌هاي سفير روسيه در واشنگتن با مقام‌هاي نزديک به «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري آمريکا، با عادي جلوه دادن اين ملاقات‌ها گفت در اين ديدارها در خصوص روابط دوجانبه صحبت شده است.پسکوف در خصوص دونالد ترامپ نيز اعلام کرد هر دو طرف روس و آمريکايي نگرشي مثبت نسبت به توسعه روابط دوجانبه دارند.سخنگوي کرملين اعلام کرد ممکن است «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهوري روسيه، با دونالد ترامپ در ماه جولاي و در حاشيه اجلاس گروه ۲۰ با يکديگر ديدار کنند.نشست سران گروه ۲۰ در اوايل ماه جولاي در شهر‌هامبورگ آلمان برگزار خواهد شد.
نشست آستانه امروز شاید بدون نمایندگان هیات نظامی درگیر سوریه برگزار شود
گروه بين الملل - دور تازه مذاکرات آستانه با محور حل بحران سوريه درحالي برگزار مي‌شود که کشورهاي شرکت کننده خواستار پيشبرد طرح صلح سازمان ملل هستند.
سومين دور مذاکرات آستانه با هدف آتش بس در پايتخت قزاقستان برگزار مي‌شود. به گزارش صليب سرخ خسارت جنگ سوريه همانند مقياس جنگ جهاني دوم بوده است . استفن دي ميستورا مذاکره کننده ارشد سازمان ملل پيش از شروع مذاکرات نسبت به پيشرفت در حل اين بحران ابراز اميدواري کرد.هيئت اعزامي‌دمشق براي شرکت در دور جديد مذاکرات آستانه، به قزاقستان رفت، اين در حالي است که مخالفان خواهان تعويق نشست شده بودند.
به گزارش روزنامه مستقل رأي اليوم، با وجود درخواست‌هاي مکرر هيئت نظامي‌مخالفان سوريه براي به تأخير انداختن دور جديد مذاکرات آستانه، غيرت عبدالرحمانف، وزير خارجه قزاقستان اعلام کرد که اين مذاکرات در موعد مقرر خود يعني ۱۴ و ۱۵ مارس جاري(۲۴ و ۲۵ اسفند) برگزار
مي‌شود.
هيئت اعزامي‌دولت سوريه نيز به رياست بشار جعفري، نماينده دائم سوريه در سازمان ملل براي شرکت در اين مذاکرات به آستانه رفت.يک منبع در اين هيئت اعلام کرد که هيچ گونه تغييراتي در هيئت اعزامي‌دمشق صورت نگرفته است.
هيئت نظامي‌مخالفان سوريه با اينکه دعوتنامه‌اي را براي شرکت در اين مذاکرات دريافت کرده‌اند اما مشارکتشان را به اجراي چند خواسته از جمله پايبندي به آتش‌بس و "پايان دادن به مهاجرت اجباري سوري‌ها" در مناطق تحت سيطره مخالفان مشروط کرده‌اند.وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرده بود که روسيه، ترکيه و ايران در مذاکرات آتي آستانه شرکت خواهند کرد.
نشست نخست آستانه ژانويه گذشته با نظارت ترکيه و روسيه و مشارکت ايران، آمريکا و حضور دولت دمشق و مخالفان سوري براي بررسي تثبيت آتش‌بس برگزار شد. آتش‌بس در سوريه از ۲۹ دسامبر گذشته با تلاش‌هاي روسيه و ترکيه اجرايي شد. از جمله نتايج اين نشست‌ها توافق روسيه، ايران و ترکيه با ايجاد مکانيسمي‌جدي براي نظارت بر آتش‌بس سوريه است.
وزير خارجه قزاقستان بر نقش مهم و تعيين کننده کشورهاي ضمانت دهنده در دور بعدي مذاکرات در شهر آستانه براي حل و فصل بحران سوريه تاکيد کرد. غيرت عبدرحمانوف وزير خارجه قزاقستان امروز دوشنبه در سخناني تاکيد کرد: دور بعدي مذاکرات بين طرف‌هاي سوري در شهر آستانه به کشورهاي تضمين دهنده بستگي خواهد داشت. وزير خارجه قزاقستان گفت: هيات‌هاي مذاکره کننده قرار است ديروز وارد آستانه شوند تا در مذاکرات سه شنبه و چهارشنبه شرکت کنند.
وي اظهار داشت: روسيه شرکت خود در مذاکرات آستانه را تاييد کرده و معاونان وزير خارجه ايران و ترکيه نيز قرار است در اين نشست شرکت کنند.
ما پيام رسمي‌را از روسيه دريافت کرده‌ايم که فرستاده ويژه وزارت خارجه روسيه در اين نشست شرکت مي‌کند.دور سوم مذاکرات آستانه با هدف حل و فصل بحران سوريه قرار است سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود.
يونيسف: ۲۰۱۶ بدترين سال براي کودکان سوري
يونيسف اعلام کرد، سال گذشته ميلادي با ۶۵۲ کشته در ميان کودکان سوري در جريان درگيري‌ها، اين کشور شاهد بالاترين سطح خشونت عليه اين کودکان طي سه سال گذشته بوده است.
به گزارش شبکه خبري الجزيره، صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل (يونيسف) در گزارشي که در ژنو در آستانه هفتمين سالگرد انقلاب سوريه اعلام کرد، دست‌کم ۶۵۲ کودک در جريان درگيري‌ها در سوريه در سال گذشته ميلادي (۲۰۱۶) کشته شدند که اين عدد بالاترين آمار ثبت شده طي سه سال گذشته است.در ادامه اين گزارش آمده است، جنگ هيچ تفاوتي ميان اماکني که اين کودکان در آنجا کشته شده‌اند چه مدرسه، چه زمين ورزشي، چه پارک و يا خانه‌هاي اين کودکان قائل نيست.
طبق اين گزارش، دست‌کم ۲۵۵ کودک در مدرسه‌هايشان و يا در نزديکي اين محل‌ها کشته شدند. علاوه بر اين، جنگ بسياري از کودکان سوري را مجبور به کار در سنين پايين کرد. از طرف ديگر با نبود خدمات درماني و بهداشتي تعدادي از کودکان به دليل شيوع بيماري‌هاي واگيردار جان خود را از دست دادند.يونيسف در ادامه تاکيد کرد، کودکان در سوريه نه فقط خمپاره و تيراندازي بلکه به دليل نبود پزشک و خدمات اوليه پزشکي مي‌ميرند.
اين سازمان در ادامه با اشاره به افزايش شديد قتل و زخمي‌شدن و به عضويت درآوردن کودکان در گروه‌هاي مختلف مسلح در سال گذشته ميلادي تاکيد کرد، مشکلات کودکان در سوريه به شکل چشمگيري افزايش يافته است.طبق گزارش سازمان مذکور، تعداد کودکاني که در درگيري‌ها در سوريه مشارکت داده مي‌شوند به بيش از ۸۵۰ کودک رسيده که اين به معناي افزايش دو برابري اين آمار نسبت به سال ۲۰۱۵ است.خيرت کابالاري، مدير منطقه خاورميانه و شمال آفريقاي يونيسف که در حال حاضر به سوريه سفر کرده است، گفت: تعداد کودکاني که تحت تاثير بحران سوريه هستند به حدود سه ميليون تن مي‌رسد که از اين تعداد بيش از ۲۲۰ هزار کودک در محاصره و وضعيتي هستند که تقريبا بدون کمک‌هاي بشردوستانه به سر مي‌برند.
کابالاري با اشاره به اينکه زندگي حدود شش ميليون کودک در سوريه متکي بر کمک‌هاي بشردوستانه است،‌ گفت: عمق فاجعه و مشکلات کودکان سوري بي‌سابقه
 است.
حدود يک چهارم کودکان در مناطق محاصره شده بود و از کمک‌هاي بشردوستانه محروم هستند، تعداد بسيار ديگري نيز در مناطق صعب الوصول زندگي مي‌کنند اکنون ميليون‌ها کودک در داخل سوريه آواره هستند و بيش از دو ميليون کودک نيز از طريق مرزها به ديگر کشورهاي منطقه
 گريخته‌اند.
افزايش نيروهاي آمريکايي در سوريه
دولت ترامپ حضور نيروهاي آمريکايي را در مناطق درگير در سوريه افزايش خواهد داد و 400 نيروي نظامي‌را براي جنگ عليه داعش به سوريه ارسال خواهد کرد.ارسال تازه نيروهاي ارتشي آمريکا پرسش‌هاي تازه اي را درباره مدت زمان حضور آمريکا در سوريه را مطرح مي‌کند زيرا تعداد نيروهاي آمريکا در سوريه به بالاترين حد خود رسيده است. واشنگتن تعداد دقيق اين نيروها را اعلام نکرده است و همچنين 2.500 نيروي ديگر در کويت در انتظار ارسال به عراق يا سوريه هستند.پنتاگون نيز در نظر دارد تا اجازه ارسال 500 گروهان به خاک سوريه را داده است. ائتلاف نيروهاي دموکراتيک سوريه در ادامه پيشروي خود کنترل بزرگراه ارتباطي رقه، شهر تحت کنترل داعش و ديرالزور در شرق کشور را در اختيار گرفتند.
اين ائتلاف متشکل از نيروهاي نظامي‌کرد و عرب به دنبال تنگ تر کردن حلقه محاصره رقه هستند و پيروزي اخير آنها به معناي قطع تمامي‌راه‌هاي زميني منتهي به رقه به جز جاده جنوبي است که از رودخانه فرات مي‌گذرد.ائتلاف نيروهاي دموکراتيک سوريه تحت حمايت ايالات متحده‌امريکا همچنين ادعا کرده است که کنترل شهر منبيج در شمال کشور را در اختيار دارد. به گفته شوراي نظامي‌منبيج در پي افزايش تهديدهاي نظامي‌ترکيه مبني بر اشغال اين شهر، حضور نيروهاي دموکراتيک سوريه فزوني گرفته است.

 رهبران چندين کشور اروپايي با انتقاد از دولت ترکيه از تلاش‌هاي رجب طيب اردوغان براي راه‌اندازي ميتينگ‌هاي سياسي در کشورهايشان اظهار نارضايتي کردند.اين واکنش‌ها پس از آن گسترش يافت که آقاي اردوغان آلمان و هلند را به علت ممانعت از برگزاري راهپيمايي‌هاي حاميان او، به "نازيسم" متهم کرد.رهبران دانمارک نيز برنامه ديدار خود با آقاي اردوغان را به تعويق انداخته‌اند. لارس لوک راسموسن، نخست وزير دانمارک گفته از اين که اصول دموکراسي در ترکيه به شدت تحت فشار است نگران شده است. راسموسن گفته در شرايط فعلي و با حملات ترکيه عليه هلند ملاقات خود با آقاي اردوغان به تعويق انداخته چرا که اين دو موضوع از هم جدا نيستند.همزمان مارک روت نخست وزير هلند اظهارات آقاي اردوغان را غيرقابل قبول خوانده است و وزير بازرگاني آلمان ابراز اميدواري کرده که ترکيه بر سر عقل بيايد". همزمان با ادامۀ تنش ميان ترکيه و برخي از کشورهاي اروپايي نظير هلند و آلمان، سخنراني مولود چاووش اوغلو، وزير خارجۀ ترکيه در شهر متز فرانسه انتقادهايي را برانگيخته است.منتقدان از جمله فرانسوآ فيون نامزد جمهوريخواهان اجازۀ سخنراني به وزير خارجۀ ترکيه را عدم همکاري با اتحاديۀ اروپا دانسته‌اند.وزير خارجۀ اين کشور روز يکشنبه و در نطق خود در شهر متز با تکرار اين سخنان گفت: « آنها در هلند خود را پايتخت دموکراسي مي‌دانند اما من مي‌گويم آنها در حال حاضر پايتخت فاشيسم هستند.»

 نماينده ويژه‌امريکا در ائتلاف ضد داعش تأکيد کرد که نيروهاي عراقي تمامي‌مسيرهاي منتهي به غرب موصل را بسته‌اند و تروريست‌هاي داعش در اين منطقه محاصره شده‌اند.به گزارش روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، برت مک‌گورک، نماينده ويژه‌امريکا در ائتلاف ضد داعش به خبرنگاران در بغداد گفت: داعش محاصره شده است، شب گذشته لشگر نهم زرهي ارتش عراق که در نزديکي بادوش در شمال غرب موصل مستقر است، آخرين مسيرهاي منتهي به شهر را بست. تمامي‌تروريست‌هاي داعشي که در موصل هستند نابود خواهند شد.با پيشروي‌هاي نيروهاي عراقي از جنوب موصل و حضور شبه نظاميان حشد شعبي در غرب اين شهر، تنها راه باقي مانده براي ورود و خروج داعش به غرب موصل گذرگاه شمال غربي و مسير موصل به شهرک بادوش و سپس تلعفر بود که اين مسير نيز اکنون توسط عراقي‌ها مسدود شده است.مسئولان ائتلاف ضد داعش تعداد تروريست‌ها در غرب موصل را تا 2500 تن برآورد کرده‌اند. مک‌گورک تأکيد کرد: بعد از آزادي 50 هزار کيلومتر مربع از خاک عراق و رهايي بيش از دو ميليون و 500 هزار عراقي از چنگ داعش، تروريست‌ها اکنون 60 درصد از اراضي تحت سيطره خود در عراق را از دست داده‌اند.او گفت: ائتلاف ضد داعش بيش از 180 تن از فرماندهان داعش را از پاي درآورده و 90 هزار نظامي‌عراقي را براي جنگ آموزش داد. ما به شکل جدي در خنثي سازي بمب‌ و مين با همکاري بيش از 10 کشور به عراق کمک مي‌کنيم.

 به گفته منابع امنيتي ارشد، ارتش پاکستان براي مقابله با حملات انصارالله يمن، در حال اعزام تيپي از نيروهاي رزمي‌به مرز جنوبي عربستان است. به گزارش پايگاه ميدل ايست آنلاين، اين تيپ در جنوب عربستان و در مناطق مرزي مستقر مي‌شود. اين تازه‌ترين تحول در جنگ دو ساله يمن است که جان بيش از ۱۰ هزار تن را گرفته، بيش از ۴۰ هزار زخمي‌بر جاي گذاشته و اين کشور فقير را به آستانه قحطي رسانده است. جنگ يمن پس از ورود حوثي‌ها به صنعاء و بندر عدن، با حملات عربستان سعودي و متحدان ائتلاف عربي آن آغاز شد. با ادامه بمباران نيروهاي ائتلاف در سراسر يمن،‌ انصارالله هم حملات موشکي مرزي عليه اهدافي در داخل عربستان انجام مي‌دهند. ماه گذشته انصارالله اعلام کرد که با يک "موشک بالستيک دوربرد دقيق" يک کمپ نظامي‌در نزديکي رياض را هدف قرار دادند. با اين حال سعودي‌ها اين مساله را تکذيب کردند. اعزام نيروهاي پاکستاني به مرز عربستان، به دنبال سفر دسامبر گذشته ژنرال قمر جاويد بجوا، رئيس ستاد ارتش پاکستان به عربستان انجام شد.ارتش پاکستان در بيانيه‌اي اعلام کرد: ارتش پاکستان بار ديگر تعهد خود را به "برقراري امنيت و حفاظت از مساجد مقدس و نيز تماميت ارضي عربستان" اعلام مي‌کند. مساله استقرار نيروهاي پاکستاني به لحاظ سياسي موضوع حساسي در است؛ چرا که پارلمان اين کشور دو سال پيش با درخواست، پادشاه عربستان براي پيوستن به ائتلاف "سني" مبارزه با انصارالله مخالفت کرد.