روحاني برای حضور وزرا در کابینه دوازدهم شرط گذاشت؛
رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه مبناي دولت بر دموکراسي، راي مردم و قانون اساسي است گفت: بحث اين و آن جناح نيست، اما شيوه و تفکري که مردم در انتخابات به آن راي دادند بايد در دولت، استاندارها، فرماندارها، مديرکل‌ها و در مسئوليت‌هاي سنگين و حساس حاکم شود.
اين بدان معنا نيست که غير از ۲۴ ميليوني که به دولت تدبير و اميد راي دادند، حق حيات ندارند؛ آنها هم حقوق دارند و حقوق اساسي‌شان محفوظ و مي‌توانند فعاليت کنند، اما امروز در مسئوليت‌هاي رده بالا نوبت اين ۲۴ ميليون است و اگر غير از اين باشد پس براي چه راي داديم و انتخابات برگزار کرديم.
به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در جلسه هيات دولت، درباره رفتار ناصحيح آمريکا در قبال تعهدات بين‌المللي‌اش گفت: عظمت و جايگاه سياسي هر کشوري در دنيا، به اعتماد نسبت به آن کشور و احترامي‌که آنان به تعهدات خودشان دارند، مربوط مي‌شود.رييس‌جمهور با بيان اينکه‌امريکايي‌ها در دوران جديد، بسياري از تعهدات‌شان را زير پا مي‌گذارند، اظهار داشت: آنها تعهد پاريس، تعهد با کوبا و بسياري از تعهداتي که در قراردادهايشان با آمريکاي شمالي و نيز بخشي از تعهداتي که نسبت به آسياي شرقي دارند را زيرپا گذاشته‌اند و اين نشان مي‌دهد که‌امريکا نمي‌تواند مروج حقوق‌بشر، قانونگرايي و ثبات و امنيت در جهان باشد.
روحاني تاکيد کرد: کسي که خودش داراي ثبات نبوده، به قوانين و مقررات احترام نگذاشته و به‌امضاي خودش پايبند نيست، نمي‌تواند ديگران را دعوت به ثبات، امنيت و آرامش کند.
رييس‌جمهور با اشاره به اينکه‌امروز يکي از توطئه‌هاي آمريکايي‌ها اين است به گونه‌اي برخورد کنند که ايران بگويد ‌دست از تعهدات خود برداشته و به‌امضاي خود متعهد نيست، خاطرنشان کرد: اين توطئه اخيري است که‌امريکا طراحي کرده و به اعتقاد من هرگز موفق نخواهد بود. روحاني يادآور شد: خوشحاليم که تا امروز شرکاي ما در ۱+۵ با قدرت براي حراست از برجام ايستادگي کردند و آمريکايي‌ها هم مثل هميشه، دوپهلو و دوچهره وارد عمل شدند، اما مطمئنا اگر آمريکايي‌ها بخواهند تحريم‌هايي را تحت هر عنوان و بهانه عليه ما اعمال کنند، ملت بزرگ ايران پاسخ مناسب به آنها داده و نسبت به مصوبات کنگره، مجلس شوراي اسلامي‌نيز متقابلا مصوباتي خواهد داشت.
رييس‌جمهور تاکيد کرد: از تخلفات آمريکا نمي‌گذريم و در برابر آنها مي‌ايستيم اما در عين حال حواسمان جمع است که بايد چگونه از اين فضاي به وجود آمده، بهره‌برداري کنيم.
روحاني اضافه کرد: ملت ايران با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با حمايت‌شان کار بزرگي را در زمينه برجام انجام دادند و توانستند با يک قرارداد چندجانبه و بين‌المللي موفقيت بزرگ و کم‌نظير و حتي بي‌نظيري را در تاريخ سياسي ايران به دست آورده و در برابر قدرت‌هاي بزرگ از حقوق خودشان دفاع کنند. رييس‌جمهور ادامه داد: ملت ايران با برجام توانستند قطعنامه‌هاي ظالمانه شوراي امنيت و مصوبات شوراي حکام را لغو و موضوع PMD را حل و فصل کرده و مساله تحريم‌هاي تسليحاتي را محدود کنند و تحريم‌هايي که نسبت به برنامه موشکي بود را به صورت ديگري درآوردند که تحريم قبلي را از بين ببرند.روحاني با بيان اينکه‌امروز فضاي خوبي براي ما ايجاد شده است که بايد ملت و مسئولان از اين فضا به‌خوبي استفاده کنند گفت: امروز برخي از اينکه مي‌خواهيم از اين فضا به درستي استفاده کنيم، ناراحت مي‌شوند. چرا بايد از بهره‌برداري درست از فضايي که ملت ايجاد کرده ناراحت شويم؟ روحاني با اشاره به تشکيل دولت دوازدهم در آينده نزديک گفت: بنده با افراد مختلف در جناح‌هاي گوناگون اصولگرا، اصلاح‌طلب، ميانه‌رو يا اعتداليون مشورت کرده و نظرات آنها را جويا شده‌ام و اين در حالي است که نظرات برخي افراد در بعضي از روزنامه‌ها، سايت‌ها و رسانه‌ها منعکس شده‌اما در عين حال بايد همه بدانند که دولت دوازدهم مانند دولت يازدهم، دولتي تک‌جناحي نبوده و فراجناحي خواهد بود.رييس جمهور تاکيد کرد: افرادي که در دولت دوازدهم عهده‌دار مسئوليت مي‌شوند بايد خواسته و نظر اکثريت مردم که در انتخابات راي دادند را به طور کامل باور و قبول داشته باشند و اگر کسي اينطور نيست، نمي‌تواند مسئوليت سنگين را برعهده بگيرد.روحاني با اشاره به اينکه همه حق صحبت و انتقاد دارند اما هيچکس حق تخريب ندارد، تصريح کرد: تخريب هيچ کس نسبت به دولتي که از طرف ملت انتخاب شده و نماينده مردم است، قابل قبول نيست. رييس‌جمهور تنها کسي در کشور است که با آراي مستقيم مردم از سراسر کشور انتخاب مي‌شود و ما ديگر چنين انتخاباتي نداريم.رييس‌جمهور با اشاره به موضوع انتخاب کابينه دوازدهم افزود: به عنوان رييس‌جمهور، وزرا را انتخاب و در نهايت به مجلس معرفي مي‌کنم و اين حق نمايندگان مجلس است که به وزرا راي بدهند يا راي ندهند.روحاني همگان را به پرهيز از حاشيه‌سازي فراخواند و تاکيد کرد: در اين ايام از همه دوستان، قواي مختلف و رسانه‌ها خواهش مي‌کنم که لطفا حاشيه نسازند.رييس‌جمهور افزود: خيلي از اقدامات را مي‌توان در موقع خود انجام داد. ما که با قواي ديگر مخالف نيستيم و با همه رابطه خوب داريم. فرض کنيد امروز که نزديک دولت است مجلس طرح سه فوريتي بدهد که دولت را به هم بريزد. البته بهر حال اکثريت مجلس که به سه فوريتي راي نمي‌دهد، اما آيا اين حرکت خوب است؟ معلوم است که پسنديده نيست و ما همه يکي هستيم يا اينکه قوه قضاييه بيايد حاشيه‌سازي کند.
دولت کويت دفتر رايزني فرهنگي ايران را بست؛
گويا قرار نيست حاشيه سازي‌ها عليه کشورمان پايان يابد و با هر بهانه اي سعي دارند براي ايران پرونده سازي کنند. در اين رابطه دولت کويت در اقدامي‌به بهانه پرونده «گروهک العبدلي» (پرونده‌اي که کويت در آن ايران را به ارتباط با عناصر اين گروهک متهم مي‌کند) تعداد ديپلمات‌هاي ايراني را کاهش داد و دفتر رايزني فرهنگي ايران در اين کشور را بست.
به گزارش ايسنا، روزنامه السياسه کويت مدعي شد که برخي منابع امنيتي کويتي اعلام کردند که ۱۴ متهم وابسته به باند تروريستي العبدلي در روز صادر شدن حکم نهايي‌شان از سوي دادگاه رسيدگي به ايران فرار کرده‌اند.اين روزنامه مدعي شد: اين ۱۴ شهروند متهم به دست داشتن در قضيه ۱۸ ژوئن گذشته هستند، اما دادگاه تجديدنظر آنها را تبرئه کرده بود و منتظر حکم دادگاه رسيدگي بودند و به محض اينکه فهميدند دادگاه آنها را به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است از طريق دريا به ايران فرار کرده‌اند. اين افراد به ۵ تا ۱۵ سال حبس و مراقبت محکوم شدند که تعدادي از آنها در زندان به سر مي‌برند.
همچنين الجزيره مدعي شد:‌ وزارت خارجه کويت عليرضا عنايتي سفير ايران را فراخوانده تا موضوع کاهش تعداد ديپلمات‌هاي ايراني در اين کشور را به وي به صورت رسمي‌اعلام کند. از سوي ديگر برخي از رسانه‌هاي عربي اعلام کردند که در همين چارچوب بنا به دستور مقامات کويتي دفتر رايزن فرهنگي و دفتر وابسته نظامي‌ايران در اين کشور بسته خواهد شد و کويت از سفارت ايران خواسته که تعداد کارمندانش را از ۱۹ نفر به چهار نفر کاهش دهد و ديپلمات‌هاي ايراني در طي ۴۵ روز مي‌بايست کويت را ترک کنند.
عربستان به دنبال دامن زدن به تنش
در همين رابطه وزير خارجه عربستان در اظهاراتي خصمانه عليه کشورمان گفت که ايران به‌ حمايت از تروريسم ادامه مي‌دهد.به گزارش ايسنا عادل الجبير مدعي شد: ايران به تلاش خود براي دخالت در امور داخلي کشورهاي همسايه‌اش ادامه مي‌دهد.او افزود: ما در مورد اقدامات ايران در منطقه گفت‌وگو کرديم و ايران همچنان به حمايت از تروريسم ادامه مي‌دهد. الجبير در حالي ايران را به حمايت از تروريسم و مداخله در امور داخلي کشورهاي همسايه متهم مي‌کند که از حدود يک سال پيش و به ويژه پس از آنکه ايران و کشورهاي 1+5 توانستند راه‌حلي جامع براي حل موضوع هسته‌اي بيابند، اقدام به لابي و اعمال نفوذ عليه ايران در سطح منطقه و بين‌الملل کرده است.عربستان علاوه بر اين‌که خود با بهانه‌جويي روابطش با تهران را قطع کرده است تلاش دارد با اعمال نفوذ و تزريق پول‌هاي نفت کشورهاي ديگر در حوزه خليج فارس را به سمت قطع روابط با ايران سوق دهد.عربستان سعودي به همراه برخي کشورهاي حاشيه خليج فارس از تروريست‌هاي تکفيري حمايت‌هاي مالي و تسليحاتي مي‌کنند و شکست داعش در سوريه و عراق اين کشورها را به شدت عصباني کرده است. در همين رابطه يک رسانه عربي خبرداد که يکي از مسئولان وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که کشور عربستان از تصميمات جديد دولت کويت عليه هيات ديپلماسي ايران در کويت به طور کامل حمايت مي‌کند.
حمايت پارلمان عربي از تصميم کويت
از سوي ديگر رئيس پارلمان عربي در بيانيه‌اي اعلام کرد که اين پارلمان از اقدامات جديد کويت عليه ايران حمايت کامل مي‌کند. مشعل بن فهم السلمي‌مدعي شد: ثابت شدن حمايت ايران از باند تروريستي العبدلي که متهم به ايجاد ناامني و بي‌ثباتي در کويت است به جهان ثابت مي‌کند که ايران حامي‌اصلي گروهک‌هاي تروريستي است، گروهک‌هايي که هدف آنها ايجاد ناامني و بي‌ثباتي در کويت و کشورهاي عربي است.رئيس پارلمان عربي مدعي شد: از جامعه بين‌الملل و به خصوص سازمان ملل و سازمان‌هاي وابسته و هم‌چنين کشورهاي فعال در نظام بين‌المللي مي‌خواهيم که دخالت‌هاي ايران در امور داخلي کشورهاي عربي را محکوم کنند و سياست‌هاي ايران خصمانه است و به منظور تضعيف حکومت‌هاي عربي و نشر هرج و مرج و از بين بردن وحدت ميان کشورهاي عربي از گروهک‌هاي مسلح حمايت مي‌کند و اين سياست‌هاي ايران در تناقض با اصول حسن همجواري و احترام به حاکميت در استقلال کشور و ارزش‌هاي اخلاقي و انساني است و با قوانين بين‌المللي در تضاد است.
احضار کاردار کويت
و اما به دنبال اين حاشيه‌ها «فلاح الحجرف» کاردار کويت در تهران به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد کشورمان در اين خصوص به وي ابلاغ شد. بهرام قاسمي‌افزود: در اين احضار مقام وزارت امور خارجه کشورمان ضمن مردود دانستن اتهام‌هاي واهي مقام‌هاي کويتي به کشورمان گفت جاي تاسف است که مسئولين کويت در اين شرايط حساس منطقه به جاي تلاش در جهت کاهش تنش‌هاي بي حاصل و خويشتنداري در قبال فشارها و تحريکات طرف‌هاي ماجراجوي منطقه اي به اين تحريک‌ها پاسخ داده و جمهوري اسلامي‌ايران را هدف اتهامات واهي قرار مي‌دهند.اين مقام بار ديگر خطاب به کاردار کويت تاکيد کرد: جمهوري اسلامي‌ايران هيچگونه ارتباطي با اين پرونده نداشته است و اين امر در آغاز رسيدگي به اين پرونده به مقام‌هاي کويتي نيز ابلاغ گرديد. در اين ديدار همچنين با يادآوري اين نکته که جمهوري اسلامي‌ايران همواره رفتاري مسئولانه در قبال کشورهاي منطقه و از جمله کويت در شرايط سخت اين کشور داشته است، تاکيد شد: حق اقدام متقابل براي کشورمان در قبال کاهش کادر ديپلماتيک دو کشور محفوظ است و تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد.کاردار کويت نيز با اظهار تاسف از تحولات اخير بوجود آمده افزود مطالب و موضوعات مطرح شده را در اولين فرصت به مقام‌هاي خود منتقل خواهد کرد.

سخنگوي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي‌در خصوص شايعاتي مبني بر انتخاب وزير دو تابعيتي گفت: دو تابعيتي معنا ندارد. کسي که به کشورش علاقمند باشد، تابعيت هيچ کشوري را نمي‌پذيرد.
معنا ندارد که فردي زن و بچه اش را در کشور ديگري نگه دارد و پول ايران را براي آنها بفرستد. بايد همه چيز را در کنار هم ببينيم و اگر خودمان را يک خانواده مي‌بينيم. بايد در روزهاي خوشي و ناخوشي کنار هم باشيم.سعيد باستاني با انتقاد از مشکلات اقتصادي کشور گفت: اگر قرار است وزيري معرفي شود، بايد برنامه اي براي حل اين مشکلات داشته باشد اما اينکه کسي کلي گويي کند، راي نخواهد گرفت. بنابراين هر کس با ملاک کارآمدي مي‌تواند وزير بشود.وي با تاکيد بر اينکه دولت دوازدهم نيازمند وزرايي سخت کوش، توانمند، متخصص و متعهد است گفت: اينکه عده اي انتظار دارند کابينه دوازدهم بايد به صورت يک دست تغيير کند و تيم جديدي مديريت را بر عهده بگيرند، توقع درستي نيست.
وي با تاکيد بر اينکه وزراي کارآمدي در کابينه يازدهم حضور داشته‌اند گفت: فردي که توانسته به مدت چهار سال با دولت همکاري کند و عملکرد مناسبي هم داشته، بي شک مي‌تواند چهار سال ديگر را نيز با حسن روحاني در دولت دوازدهم ادامه دهد زيرا ملاک کارآمدي و توانمندي است. نماينده تربيت حيدريه با تاکيد بر اينکه مجلس شوراي اسلامي‌براي راي دادن به وزرا بايد دو شاخص داشته باشد گفت: يکي شاخص عملکردي و ديگري قالب توانمندي دو موردي است که بايد در خصوص وزرا لحاظ شود.وي افزود: کاري نداريم که يک شخص در مسندي بوده يا نبوده بلکه بايد ملاک در نظر گرفته شود. اما اگر فردي در گذشته وزير بوده، بايد عملکرد و توانمندي اش را در دوره مديريت در نظر بگيريم و اگر فردي وزير نبوده بايد شاخص توانمندي در خصوص او ملاک تصميم گيري باشد.
باستاني در خصوص عملکرد وزراتخانه‌هاي اقتصادي گفت: متاسفانه بخش اقتصادي دولت مشکلات داشته که مورد انتقاد بوده است. به عنوان مثال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي ابعاد گسترده اي دارد که هر کدام مي‌تواند وزير مربوطه را مورد نقد قرار دهد.
وي با تاکيد بر اينکه در مورد صندوقهاي بازنشستگي رضايتمندي کم است گفت: عملکرد حوزه اقتصادي شستا در‌هاله اي از ابهام است و آنچه در دولت احمدي نژاد رخ داد، حساسيت نسبت به اين وزارتخانه را دو چندان کرد.عضو کميسيون صنايع با اشاره به اينکه سن اميد به زندگي بالا رفته است گفت: همين امر باعث شده تا دريافتي از صندوق دوچندان شود در حالي که ورودي به آن به دليل مشکلات اقتصادي پايين آمده است اما براي اين معضلات کاري نشده است.
وي با اشاره به اينکه شستا در گذشته منبع درآمد سازمان بود اما امروز با مشکل رو به رو شده است گفت: براي اين مشکلات تامين اجتماعي تدبيري نديده‌ايم.
باستاني با تاکيد بر اينکه سالانه يک ميليون شغل نياز داريم گفت: ايجاد اين تعداد شغل در سال نيازمند تعامل وزارت کار، صنايع، کشاورزي و اقتصاد است اما با کمال تاسف اين هماهنگي وجود ندارد و برنامه مدوني هم نداريم.
سید عباس عراقچی؛
برجام يک توافق منطقي است که به تاييد شش کشور تاثيرگذار جهاني رسيد و مي‌بايست اجرايي شود، اما دايم کارشکني‌هايي صورت مي‌گيرد که باعث نگراني مي‌شود.
 اکنون در آستانه نشست کميسيون مشترک برجام به رياست سيدعباس عراقچي و هلگا اشميت در وين قرار داريم و در اين نشست برجام مورد بررسي قرار مي‌گيرد. اگرچه کشورمان تاکنون به تمامي‌مفاد برجام پايبند بوده و 5 کشور اروپايي نيز بر اجراي برجام تاکيد داشته ودارند، اما آمريکا دايم به دنبال کارشکني و تضعيف برجام است. تاکنون دولت جديد آمريکا سعي کرده به صورت يک طرفه نسبت به برجام بي مهري کند، اما اکنون برخي منابع خبري اعلام کرده‌اند، آمريکا از ايران خواسته است نشست دوجانبه اي بين دو طرف در حاشيه نشست کميسيون مشترک اجراي توافق
هسته اي برگزار شود.
خطر از سرگيري مذاکرات
و اما وزير خارجه کشورمان با غير ممکن دانستن از سرگيري مذاکرات هسته‌اي گفت: حتي فکر کردن درخصوص ازسرگيري اين گفتگو‌ها بسيار خطرناک است؛ زيرا، در آن صورت همه طرف‌ها حتي با انتظارات بالاتري نسبت به قبل وارد هرگونه مذاکره احتمالي خواهيم شد.محمدجواد ظريف در گفتگو با نيويورکر گفت: رسيدن به اين توافق به‌اندازه کافي با پيچيدگي همراه بود و دست‌يابي به توافقي ديگر غيرممکن خواهد بود.وزير خارجه ايران احتمال گفت‌و‌گو با دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا را رد نکرد.وي افزود: ما با ديدار احتمالي با رکس تيلرسون، وزير خارجه‌امريکا، در صورتي که اين ديدار براي اجراي توافق هسته‌اي ايران (و گروه ۱+۵) ضروري باشد، مخالفتي نداريم.ظريف اظهار داشت: تاکنون درخواست چنين ديداري را نداشته و تصور نمي‌کند در آينده هم چنين درخواستي داشته باشد. وزير خارجه ايران افزود: در صورت مشاهده حسن نيت از سوي آمريکا درخصوص اجراي توافق ايران و شش قدرت جهاني، اين توافق مبناي (همکاري‌هاي آتي) خواهد بود و نه تنها يک سقف.وي افزود: در آن صورت، امکان همکاري در ديگر حوزه‌ها نيز فراهم خواهد شد؛ اما، تاکنون چنين حسن نيتي را مشاهده نکرده‌ايم.نيويورکر در ادامه مطلب آورده است: راهبرد ترامپ در قبال برجام، ايران را نيز همانند ديگر طرف‌هاي امضا کننده توافق هسته‌اي گيج کرده است. براي کسي مشخص نيست آيا ترامپ قصد دارد اين توافق‌نامه را پاره کند؛ مذاکرات هسته‌اي را دوباره از سر بگيرد و يا با اقدامات گوناگون تنبيهي‌ خود چاره‌اي جز خروج از اين توافق براي تهران باقي نگذارد. ظريف در اين خصوص مي‌گويد: مشخص نيست دولت (آمريکا) قصد دارد چه اقدامي‌در اين زمينه انجام دهد. تصور مي‌کنم آن‌ها (دولت آمريکا) به اين واقعيت پي برده‌اند که جامعه بين‌الملل از فسخ اين توافق استقبال نخواهد کرد.وزير خارجه ايران افزود: پيامي‌که‌امريکا به ديگر کشورهاي جهان مي‌فرستد اين است که شما نمي‌توانيد بر روي‌ پايبندي آمريکا بر تعهدات بين المللي‌اش حساب کنيد. بنابراين، اين نه تنها يک پيام بد براي ايران بلکه براي همه کساني است که قصد دارند با آمريکا گفتگو و يا مذاکره کنند.
آمريکا فضا را مسموم مي‌کند
در همين رابطه معاون وزير خارجه کشورمان، آمريکا را به مسموم کردن فضاي تجارت با وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران متهم کرد.به گزارش ايلنا، سيدعباس عراقچي در گفت‌وگو با پرس تي وي در وين گفت: متاسفانه عادت بدي براي آمريکا شده است که هر زمان که تعهدات خود را عمل مي‌کنند و براي مثال معافيت‌هاي ايران از تحريم‌ها را تمديد مي‌کنند که البته تعهد و مسئوليت آنها طبق برجام است، با اضافه کردن اسامي‌جديد به فهرست تحريم‌ها عليه ايران، عملا فضا را مسموم مي‌کند.او افزود: ما خود را براي هر سناريويي که آنها داشته باشند، آماده کرده‌ايم. در برجام راهکارهايي براي اين منظور وجود دارد و ما نيز برنامه‌هايي براي دفاع از حقوق و منافع خود در برجام داريم. آمريکا با تحريم‌هاي جديد فضا را مسموم مي‌کند.
اجراي دقيق برجام
از سوي ديگر عراقچي با مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌در محل آژانس ديدار کرد. در اين ديدار يوکيا آمانو ضمن تقدير از روند مطلوب و همکاري‌هاي خوب ايران با آژانس و انجام تعهدات مرتبط هسته‌اي از سوي کشورمان که در گزارش‌هاي منتشره از سوي آژانس منعکس شده است، اظهار اميدواري کرد که اجراي دقيق برجام از سوي همه طرف‌ها ادامه يابد. در ادامه رئيس ستاد پيگيري برجام وزارت خارجه ايران بر اهميت و حساسيت نقش آژانس و وظايف آن در زمينه نظارت بر اجراي توافق هسته‌اي با بيطرفي کامل و به صورت حرفه‌اي تاکيد و از بدعهدي و برخوردهاي غيرسازنده دولت جديد آمريکا در اين زمينه به شدت انتقاد کرد.

درگيري رزمندگان اسلام با تروريست‌ها
روابط عمومي‌قرارگاه حمزه سيد الشهدا (ع) نيروي زميني سپاه از هلاکت و زخمي‌شدن ۷ تروريست در درگيري ديشب رزمندگان اسلام با تروريست‌ها در منطقه صفر مرزي شمال غرب کشور خبر داد.به گزارش ايلنا، روابط عمومي‌قرارگاه حمزه سيد الشهدا (ع) نيروي زميني سپاه اعلام کرد:‌ شب پنجشنبه‌ تعدادي از تروريست‌هاي وابسته به استکبار جهاني از سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه که در منطقه صفر مرزي شمال غرب کشور قصد انجام اقدامات تروريستي داشتند با هوشياري و قاطعيت رزمندگان قرارگاه حمزه سيد الشهدا (ع) نيروي زميني سپاه مواجه و در يک درگيري سنگين ناکام ماندند.اين اطلاعيه مي‌افزايد: ‌در اين درگيري سه تن از تروريست‌ها به هلاکت رسيدند، چهار تن زخمي‌و يک تن از تروريست‌ها نيز دستگير شدند و مابقي آنها به آن سوي مرز فرار کردند.بنابر اين اطلاعيه در اين درگيري يکي از پاسداران دلير انقلاب اسلامي‌لشکر 3 حمزه سيد الشهدا(ع) به نام سرگرد ياسين قنبري به درجه رفيع شهادت نايل آمد و يکي ديگر از رزمندگان اسلام مجروح شد.

لزوم تشکیل اتاق فکر براي خروج از افول احزاب
حجت الاسلام ناطق‌نوري با بيان اينکه احزاب بايد آسيب‌شناسي داشته باشند و علل افولشان را بررسي کنند، گفت: در برهه‌اي، دفا‌تر تحکيم وحدت ايجاد شد و حدود ۱۵سال بر دانشگاه‌ها اثرگذار بودند اما اکنون به افول رسيده‌اند. يکي از گزينه‌هاي مناسب براي خروج از وضعيت افول احزاب، تشکيل اتاق فکر براي بررسي مشکلات موجود و جذب نيروهاي جديد و خوش فکر است؛ همواره احزاب بايد تفکري وسيع داشته و در اداره‌امور کشور فراجناحي عمل شود.به گزارش ايلنا، حجت الاسلام اکبر ناطق نوري در ديدار با شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه عنوان کرد:‌ براي دولت چهارسال پيش رو فرصتي است براي عملي کردن وعده‌ها و استفاده از اندوخته تجربه‌هايي که طي ساليان گذشته به دست آمده است. احزاب مي‌بايست از اکنون براي چهارسال آينده برنامه ريزي کرده و دولت نيز مي‌بايست به گونه‌اي برنامه‌ريزي و مديريت داشته باشد که نه تنها مردم از رغبت خود سرخورده نشوند، بلکه اين شور و شوق در جامعه تداوم يابد.

کابينه‌اي متخصص، کارآمد و متعهد مي‌خواهيم
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: مصدق نه قدر اسلام و نه قدر روحانيت را ندانست و با مرحوم آيت‌الله کاشاني درافتاد و اين زمينه سقوطش را فراهم کرد.به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام سيداحمد خاتمي‌در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به موضوع تشکيل کابينه دوازدهم اشاره کرد و گفت: کابينه‌اي مي‌خواهيم که متعهد، متخصص و کارآمد باشد و براي مردم کار کند. مردم از شعار خسته شده‌اند. مردم مشکل دارند. مشکلات مردم را حل کنيد. قرآن و روايات به شما مي‌گويد ۲ معيار را درنظر بگيريد. نمي‌شود کسي که در آنجايگاه قرار گرفته، تعهدش به قرآن ضعيف باشد و دوم لياقت و توانمندي است. کابينه‌اي متعهد، متخصص و کارآمد مي‌خواهد.خطيب موقت نماز جمعه تهران يادآور شد: بازي‌اي که کويت با ايران آغاز کرده مثل آفتاب روشن است که لابي آمريکايي-صهيونيستي تمام تلاششان اين است که رابطه ايران را با همسايگان تخريب کند و در اين صحنه نيز به وضوح لابي آمريکايي-صهيونيست‌ها را مي‌بينيم.