عبور روزانه ۱۱۰۰ پرواز از آسمان ايران  
مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران گفت: روزانه به طور متوسط، ۱۱۰۰ پرواز عبوري و ۹۰۰ پرواز داخلي، در آسمان کشور انجام مي‌شود. به گزارش خبرگزاري مهر رحمت‌الله مه‌آبادي‌ اظهار داشت: در حوزه فرودگاهي به ۲۰ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري نياز داريم و در حوزه خريد تجهيزات ناوبري، فرودگاهي، فني و مهندسي نيز نيازمند ۲۵۰ ميليون دلار سرمايه‌گذاري هستيم.
وي ادامه داد: براي خريد تجهيزات ناوبري و خدمات فرودگاهي، بودجه عمومي‌و درآمدهاي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران جوابگو نيست و نياز مالي ما بايد از طريق سرمايه‌گذاري تامين شود.

هشدار وزارت راه به متقاضيان مسکن مهر   
شرکت عمران پرديس در اطلاعيه‌اي به متقاضيان مسکن مهر هشدار داد در صورت عدم انتخاب واحد، سامانه -هوشمند مسکن مهر- اين کار را انجام مي‌دهد. شرکت عمران شهر جديد پرديس در اطلاعيه شماره 68 اعلام کرد: به اطلاع متقاضيان مسکن مهر مي‌رساند؛ پس از سه مرتبه دعوت از سوي کارگزاري مسکن مهر جهت جانمايي، در صورت عدم انتخاب واحد سامانه خود اقدام به انتخاب بالاترين اولويت واحدهاي ارايه شده مي‌کند.در ادامه اين اطلاعيه تاکيد شده است: در صورت عدم انتخاب و مراجعه حق هرگونه اعتراض را از خود سلب مي‌کند.طي روزهاي اخير شرکت عمران پرديس در چند اطلاعيه‌ آورده متقاضيان مسکن مهر فاز 9 قديم پرديس و زمانبندي تحويل واحدهاي طرح مذکور در فازهاي 5، 8، 9 قديم و 11 را اعلام کرد.

ظرفيت بالاي دريا براي نجات اقتصاد کشور   
رئيس کميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي‌طي نشستي در بندر شهيد رجايي گفت: با استفاده از ظرفيت دريا و توسعه سرمايه‌گذاري‌ها در بنادر کشور مي‌توان اقتصاد کشور را نجات داد. محمدرضا رضايي کوچي در نشست مشترک با مسئولان سازمان بنادر و دريانوردي که به ميزباني بندر شهيد رجايي در مرکز استان هرمزگان برگزار شد، عنوان کرد: ما در مجلس شوراي اسلامي‌به‌ويژه کميسيون عمران به دنبال توسعه ظرفيت‌هاي ديپلماسي اقتصادي در کشور هستيم. وي افزود: اين کميسيون نگاه مثبتي به توسعه دريامحور دارد هرچند شايد تاکنون نگاهي جامع در اين زمينه شکل نگرفته باشد اما بايد نسبت به مباحث مربوط به سرمايه‌گذاري در حوزه بندر و دريا تغيير نگاه صورت گيرد.


رئيس جمهوري آذربايجان فرمان آغاز اجراي تفاهمنامه ريلي ميان باکو و تهران را صادر کرد ؛
رئيس جمهوري آذربايجان فرمان آغاز اجراي تفاهمنامه ريلي امضا شده ميان اين کشور و جمهوري اسلامي‌ايران را صادر و شرکت راه‌آهن کشورش را موظف به اجراي مفاد اين تفاهمنامه کرد.
به گزارش ايرنا، تفاهم‌نامه توسعه خطوط ريلي بين جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي‌ايران پنجم ماه مارس (۱۵ اسفندماه سال گذشته) در جريان سفر رسمي‌الهام علي‌اف رئيس جمهوري آذربايجان به ايران، ميان شرکت‌هاي راه‌آهن ۲ کشور امضا شده بود.
الهام علي‌اف در اين فرمان که در سايت رسمي‌رئيس جمهوري آذربايجان منتشر شد، شرکت راه‌آهن اين کشور را موظف به اجراي مفاد اين تفاهمنامه کرد. بر اساس اين فرمان، وزارت خارجه جمهوري آذربايجان نيز موظف شد، انجام اقدامات تشريفاتي لازم براي به اجرا گذاشته شدن اين تفاهمنامه را به جمهوري اسلامي‌ايران ابلاغ کند. جمهوري اسلامي‌ايران و جمهوري آذربايجان در راستاي اتصال خط ريلي ۲ کشور در قالب تکميل دالان بين‌المللي حمل و نقل شمال – جنوب همکاري مي‌کنند.
همچنين به گزارش پايگاه خبري آذرنيوز، انتظار مي‌رود ايران و آذربايجان در ماه‌هاي آينده ارسال کالا و محموله‌هاي باري از طريق کريدور حمل و نقل بين‌المللي شمال-جنوب که اروپا و آسيا را به يکديگر پيوند مي‌دهد، آغاز کنند. تهران و باکو ظاهرا در تلاش‌اند تا ميزان مبادلات تجاري خود را افزايش دهند. حجم مبادلات ۲ کشور در طي سال گذشته با ۷۸ درصد افزايش به ۲۲۱.۲ ميليون دلار رسيده است. محمد ابراهيمي، مشاور سفارت ايران در باکو در اين‌باره گفته است: هدف گسترش همکاري‌ها بين ۲ کشور همسايه در آينده نزديک و با ساخت خط آهن قزوين-رشت که يک بخش مهم از پروژه اتصال راه‌آهن‌هاي ۲ کشور به يکديگر است، محقق خواهد شد.
دو کشور همسايه ايران و آذربايجان در تلاش‌اند تا خطوط راه‌آهن خود را به هم متصل کنند که اين بخشي از کريدور شمال-جنوب به شمار مي‌رود. پيش بيني مي‌شود اين کريدور در آينده نزديک راه‌اندازي شود. اين پروژه ريلي پس از تکميل، ايران را به بازارهاي اروپايي و آسيايي متصل خواهد کرد.آذربايجان پيش تر موافقت کرده بود که ۶۰ ميليون يورو براي توسعه تاسيسات راه‌آهن در شهر آستاراي ايران اختصاص دهد.براي تکميل ارتباطات ريلي اين کريدور ترانزيتي، ايران پيشتر با ساخت خطوط ريلي در بخش‌هاي شمالي کشور و امتداد شبکه ريلي خود به مناطق مرزي با آذربايجان از طريق شهرهاي آستاراي ايران و آستاراي آذربايجان موافقت کرده بود.
طرح اوليه شامل مسيرهاي ريلي قزوين-رشت و رشت-آستارا بود. در عين حال، آذربايجان نيز پروژه‌اي را براي امتداد شبکه ريلي خود به مرز با ايران به اجرا گذاشته بود.اما طرفين همچنان بايد در مورد تامين مالي پروژه احداث خط آهن ۱۶۴ کيلومتري رشت به آستارا مذاکره کنند.
کريدور شمال-جنوب راه‌آهن کشورهاي ايران و آذربايجان را به يکديگر متصل مي‌سازد و ارتباطات حمل و نقل ريلي گسترده تري را ميان کشورهاي ايران، هند، آذربايجان، روسيه، ترکمنستان و قزاقستان ايجاد مي‌کند.

مديرکل مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي‌گفت: طبق آخرين سرشماري نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶ ميليون و ۵۵ هزار خانوار و ۵ ميليون و ۳۷۱ هزار واحد مسکوني در روستاهاي کشور داريم که‌امار، کسري ۶۸۰ هزار واحد مسکوني روستايي را نشان مي‌دهد.
حميدرضا سهرابي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ تا کنون حدود يک ميليون و ۵۹۰ هزار واحد به طور معمول و ۳۴۰ هزار واحد که در حوادث تخريب شدند با تسهيلات و نظارت بنياد مسکن ساخته شده است. ۲۰۰ هزار واحد هم که قبل از سال ۱۳۸۴ نوسازي شده بود. لذا هم اکنون ۲ ميليون و ۱۰۰ هزار واحد مقاوم روستايي در سراسر کشور وجود دارد که رقمي‌بالغ بر ۳۹ درصد کل واحدهاي روستايي را شامل مي‌شود. اين در حالي است که تا قبل از سال ۱۳۸۴ آمار مساکن مقاوم روستايي ۷ درصد بود.
وي افزود: طبق آخرين سرشماري نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ کل خانوارهاي روستايي کشور ۶ ميليون و ۵۵ هزار خانوار است. با اين حال تعداد مسکن روستايي ۵ ميليون و ۳۷۱ هزار واحد است. لذا آمار، کسري ۶۸۰ هزار واحد مسکوني روستايي را نشان مي‌دهد.

مديرکل برنامه ريزي و اعزام زايران حج و عمره سازمان حج و زيارت گفت امسال 86 هزار و 500 زاير ايراني با 335 پرواز به عربستان منتقل مي‌شوند.
به گزارش ايرنا، «کامران اکبري» در همايش مديران ستادي و کاروان‌هاي حج تمتع 96 افزود: از 335 پرواز، مقصد ١٧٩ پرواز مدينه و ١٥٦پرواز, جده است.
وي گفت: عمليات انتقال زايران ايراني به عربستان از نهم مردادماه با اعزام نحستين کاروان آغاز مي‌شود. آخرين گروه زايران ايراني نيز سوم مهرماه به کشور بازمي‌گردند. به گفته وي، زايران از 20 ايستگاه پروازي کشور به فرودگاه‌هاي مدينه و جده منتقل مي‌شوند.
اکبري يادآوري کرد حمل و نقل زايران به چند بخش هوايي، بين شهري، درون شهري، مشاعر و ترددي تقسيم مي‌شود و براي از شرکت‌هاي حمل و نقل توانمند درون شهري براي انتقال زوار در داخل عربستان استفاده شده است.وي ادامه داد: تردد درون شهري و از هتل‌ها به حرم و برعکس بصورت شبانه روزي انجام مي‌شود. « قاسم نصيري» مديرکل حراست سازمان حج و زيارت نيز در اين همايش به مديران کاروان‌ها توصيه کرد با برنامه ريزي در کاروان‌ها تداخل کاري ميان ارکان کاروان به حداقل برسد تا مردم دچار سردرگمي‌نشوند.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور با اشاره به اينکه ايران در ميزان تعداد مهندسان فارغ التحصيل رتبه سوم را در دنيا دارد و ۵۰ درصد مهندسان نيز مازاد نياز کشور هستند، گفت: نمي‌توانيم به طور قطعي ايمني بخش باقيمانده ساختمان پلاسکو را تاييد کنيم.
فرج الله رجبي رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور، در پاسخ به اين پرسش که آيا سازمان نظام‌مهندسي‌ساختمان به بررسي ايمني بخش باقيمانده ساختمان پلاسکو ورود کرده است، اظهار داشت: در مقطعي که به صورت کوتاه در عمليات بررسي ايمني ساختمان باقيمانده پلاسکو حضور داشتيم نيازي به تخريب بقيه ساختمان نديديم اما بنده بازديدي از بخش باقيمانده ساختمان نداشتم و نمي‌توانيم با قطعيت ايمني ساختمان موجود را تاييد کنيم.
وي ادامه داد: معتقدم در کنار تيم‌هاي عملياتي ساير نهادها که در بخش بازرسي مسکن فعال هستند،کارشناسان سازمان نظام مهندسي هم بايد حضور داشته باشند. براي تحقق اين امر نامه‌اي را براي شهرداري فرستاده‌ايم و مذاکراتي انجام شده است و شهرداري هم هم موافقت خود را با اين پيشنهاد اعلام کرده است اما هنوز جلساتي براي تکميل و پيگيري مذاکرات برگزار نکرده‌ايم.
رييس سازمان نظام مهندسي تاکيد کرد: طبق قانون و با استناد بر ماده ۵۵ قانون شهرداري‌ها، اين نهاد است که بايد وارد موضوعات بازسازي ساختمان و بررسي ايمني ساختمان‌هاي عمومي‌شود چراکه احتمال اين وجود دارد که برخي از ساختمان‌ها مخاطراتي را براي مردم به وجود بياورند.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت:سياست راهبردي اين سازمان در حوزه بنادر بزرگ کشور سرمايه گذاري در ساخت آبراهه‌ها ، اسکله و تامين تجهيزات استراتژيک است .
به گزارش ايرنا، محمد سعيدنژاد در نشست مشترک مسؤولان سازمان بنادر و دريانوردي با نمايندگان عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌که به ميزباني بندر شهيد رجايي برگزار شد، افزود:سازمان بنادر از جمله مجموعه‌هاي پيشرو در جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي است.
وي با اشاره به جايگاه فرامنطقه اي و بين المللي بندر شهيد رجايي اظهار داشت: اين بندر در بين بنادر منطقه خليج فارس موقعيت ممتازي دارد و شرايط مناسبي براي بهره مندي و دسترسي جمعيت 400 ميليون نفري کشورهاي آسياي ميانه به آب‌هاي آزاد را فراهم کرده است.  به گفته مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي ، بندر شهيد رجايي سال گذشته سهم افزون بر 60 درصدي در تجارت بين المللي کشور در بخش کالاهاي غيرنفتي داشته است. سعيد نژاد اضافه کرد: تنگه هرمز يکي از مهم‌ترين آبراهه‌هاي جهان است که 60 درصد نفت دنيا توسط کشتي‌ها از اين آبراهه حمل و نقل مي‌شود و بندر شهيد رجايي در نزديکي اين تنگه به عنوان يکي از مهم‌ترين نقاط دريايي جهان واقع شده است. وي اظهارداشت: بندر شهيد رجايي در حوزه صادرات و واردات جمعيت 80 ميليون نفري ايران را پشتيباني مي‌کند. مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي ظرفيت فعلي کانتينري بندر شهيد رجايي را پنج ميليون و 700 هزار TEU اعلام کرد و افزود: مرحله 2 توسعه بندر از نظر سازه و اسکله کامل شده و اميدواريم تا پايان امسال نصب تجهيزات آن به پايان برسد.  وي با اشاره به آخرين وضعيت ساخت ترمينال کانتينري شماره سه بندر شهيد رجايي گفت: بخشي از اين ترمينال در مرحله فراخوان مناقصه براي سرمايه گذاري است و با تغييرات صورت گرفته، ظرفيت اين ترمينال سه ميليون و 200 هزار TEU پيش بيني شده است. معاون وزير راه و شهرسازي همچنين به مسئوليت‌هاي سازمان بنادر در زمينه اعمال حاکميت دريايي نيز اشاره کرد و افزود: ايران عضو 37 کنوانسيون بين المللي دريايي است و سازمان بنادر به نمايندگي از دولت و نظام جمهوري اسلامي‌در چارچوب اين قوانين بين المللي نقش حاکميتي دارد.
وي اضافه کرد: اين سازمان از زمان ساخت شناور تا زمان تردد آن روي دريا به ويژه در زمينه مباحث ايمني و زيست محيطي نقش نظارت و اعمال حاکميت دارد. مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در پايان از اقتدار ايران در زمينه حاکميت دريايي در منطقه سخن به ميان آورد و گفت: با وجود تهديداتي همچون دزدان دريايي، شناورها و کشتي‌هاي ايراني با امنيت در آبراهه‌هاي بين المللي تردد مي‌کنند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: يکي از راههايي که دولت مي‌تواند براي کمک به اقشار مردم براي تامين مسکن اجرا کند، واگذاري مسکن آماده به صورت اجاره به شرط تمليک به آن‌هاست .
سيد تقي کبيري در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، در خصوص تسهيلات مسکن و شرايط دشوار خانه دار شدن اقشار مختلف مردم گفت: طرحي که به عنوان تسهيلات مسکن در قالب 80 و 100 ميليون تومان مطرح مي‌شود، معمولا شرايطي دارد که براي افراد داراي پايه اوليه مالي خوب است و در واقع کساني که ثروتمند هستند مي‌توانند از اين وام‌ها استفاده کنند.
نماينده مردم خوي و چايپاره در شوراي اسلامي‌افزود: علي القاعده اگر نظر دولت اين است که به جوانان براي مسکن کمک کند، دو راه دارد؛ يک راه اين است که مسکني را آماده کند و به شرط تمليک آن را به مرور زمان واگذار کند که اين طرح در بعضي از کشورها نيز اجرا مي‌شود.
وي با بيان اينکه راه ديگري که براي کمک به مسکن دار شدن اقشار جامعه وجود دارد ايجاد امکانات و اعطاي تسهيلاتي است که آن‌ها بتوانند از آن به عنوان پايه اصلي مسکن خود را استفاده کنند، خاطرنشان کرد: لازمه اين کار اين است که مبلغ اين تسهيلات در حدي باشد که دريافت کنندگان آن بتوانند مسکن حداقلي براي خود تامين کنند و ديگر اينکه موضوع سود، بازپرداخت و شرايط ارائه تسهيلات است.
کبيري تصريح کرد: اگر قرار بر اين باشد که براي دريافت تسهيلات شرايط سختي وجود داشته باشد مسلما جواني که فاقد شغل بود و يا درآمد حداقلي مطابق با حقوق قانون کار دارد به هيچ وجه قادر به تامين سپرده اوليه به مبلغ 30 يا 40 ميليون تومان نيست و اگر قرار باشد کسي اين مبلغ را سپرده گذاري کند، ديگر منتي ندارد و به صورت عادي مي‌تواند به‌اندازه دو برابر پول سپرده خود تسهيلات دريافت کند. عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌در ادامه خاطرنشان کرد: طبيعي است که حتي در بازپرداخت اين تسهيلات نيز بايد توان فردي که مي‌خواهد از آن استفاده کند، لحاظ شود چراکه اگر اعطاي اين تسهيلات با نگاه و نيت کمک به اقشار کم درآمد است بايد نسبت به اين شرايط کاملا دقت شود و به راحتي تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار گيرد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌در خاتمه گفت و گوي خود با خبرگزاري خانه ملت تصريح کرد: موضوع تضامين موضوع ديگري است و طبيعي است که بانک مي‌تواند همان مسکن فرد را تضمين کند اما اينکه سپرده اوليه داشته باشد و يا فرد دريافت کننده تسهيلات بخواهد مبلغ اقساط زيادي را بپردازد و يا مجبور به پذيرفتن شرايط ديگري همچون خريد ارواق مشارکت شود، عملا بخش عظيمي‌از افراد توان استفاده از اين تسهيلات را نخواهند داشت.

 خبري از مسکن اجتماعي و استيجاري در کشور نيست
رييس اتحاديه مشاوران املاک کشوري گفت: دولت بايد با ايجاد طرح مسکن استيجاري متوسط قيمت اجاره بها را در کشور کاهش دهد. حسام عقبايي رييس اتحاديه مشاوران املاک کشوري در گفتگو با باشگاه  خبرنگاران جوان ، با بيان اينکه دولت بايد با ايجاد طرح مسکن استيجاري بايد متوسط قيمت اجاره بها را در کشور کاهش دهد، گفت: ما نمي‌گوييم اجاره نشيني از بين برود، ولي بايد حداقل اجاره نشين‌ها استرس و دغدغه رشد نامتعارف اجاره بها را نداشته باشند. رييس اتحاديه مشاوران املاک کشوري تصريح کرد: بايد يک تناسبي بين سبد خانوار‌ها در مسکن و نيز درآمد‌ها ايجاد شود که‌اميدوار هستيم مجلس و دولت بتواند براي اجرايي شدن اين طرح اقدامات لازم را انجام دهد.وي توضيح داد: با توجه به اتمام مسکن مهر،اميدواريم دولت در چارچوب مسکن اجتماعي حتما ساخت مسکن استيجاري را بعنوان يکي از اصلي‌ترين برنامه‌هاي خود قرار دهد. عقبايي با اشاره به اينکه دهک‌هاي پايين جامعه به عنوان ضعيف‌ترين افراد هستند گفت: رشد و رونق در بازار مسکن از همين جا مي‌تواند رقم بخورد.وي با بيان اينکه توليد مسکن استيجاري شروع برقراري توازن بين عرضه و تقاضاست، گفت: در حال حاضر هيچ خبري از مسکن استيجاري و اجتماعي در کشور نيست.

حمل ونقل ريلي ۱۰۴ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري مي‌خواهد
معاون توسعه مديريت و منابع راه‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران گفت: اکنون سهم راه‌آهن از حمل بار ۱۰.۲ درصد است که تا پايان برنامه ششم توسعه بايد به ۳۰ درصد افزايش يابد که نيازمند ۱۰۴ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري است. محمد رضا نصرت نظامي‌در آيين تکريم و معارفه مديرکل راه‌آهن اصفهان با اشاره به نقش راه‌آهن در توسعه اظهار کرد: تا قبل از انقلاب خطوط ريلي کشور به ۵۰۰۰ کيلومتر رسيد و در زمان دوران دفاع مقدس راه‌آهن مانند يک اسلحه جنگي ايفاي نقش کرد و بر اساس آمار بنياد شهيد و امور ايثار گران پس از دستگاه‌هاي نظامي‌بيشترين آمار شهدا و جانبازان متعلق به شرکت راه آهن است. وي در همين رابطه افزود: پس از جنگ و در دوران سازندگي راه‌آهن نقش قابل ملاحظه‌اي در توسعه کشور ايفا کرد همچنين دولت‌ها توجه ويژه‌اي نسبت به توسعه راه آهن داشته‌اند به طوري که‌امروز در کانون توجه مسئولان کشوري قرار دارد.  به گزارش ايسنا، معاون توسعه مديريت و منابع راه آهن کشور در رابطه با سهم راه آهن از جابجايي بار خاطرنشان کرد: اکنون ۱۰.۲ درصد جابجايي بار کشور بر عهده راه آهن است درصورتي که حمل بار ريلي در جامعه اروپايي متشکل از ۵۲ کشور، ۱۸ درصد است و در جابه‌جايي مسافر به ۳۰ درصد مي‌رسد؛ اين رقم در روسيه با ۱۵۰ هزار کيلومتر خط ريلي و ۱۰ هزار و ۵۰۰ کيلومتر طول عرضي به ۸۸ درصد در زمينه حمل و‌نقل مي‌رسد و در آمريکا ۳۸ درصد است.

رشد چشمگير تخليه کالاهاي اساسي
 در بندر امام خميني(ره)

معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان گفت:تخليه انواع کالاهاي اساسي در بندر امام خميني(ره) طي ۳ ماهه نخست سال جاري با ۱۳درصد رشد به بيش از ۳ ميليون و ۲۰۰ هزار تن رسيد.  معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: با بهره گيري از توانمندي‌هاي منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره)، تخليه انواع کالاهاي اساسي در ۳ ماهه ي نخست سال جاري به ميزان ۳ ميليون و ۲۰۷ هزار تن، نسبت به مدت مشابه رشد ۱۳درصدي داشته است.گرايلو در تشريح اين موضوع بيان داشت: از ابتداي سال جاري علاوه بر شناورهايي که حامل انواع کالا بوده‌اند، ۵۹ فروند کشتي صرفا حامل کالاهاي اساسي بوده و با پهلوگيري در اسکله‌هاي اين بندر کالاهاي خود را تخليه کرده‌اند که از اين تعداد ۲۰ فروند کشتي حامل دانه‌هاي روغني به ميزان يک ميليون و ۸۱ هزار تن بوده است.معاون دريايي و بندري افزود: آمارها نشان مي‌دهد به منظور تنظيم بازار ماه مبارک رمضان و فعال سازي کارخانجات داخلي تصفيه شکر، تخليه شکر خام در ۳ ماهه نخست سال ۹۶ به ميزان ۴۳۶ هزار تن بوده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشدي بيش از ۴۰۰ درصد داشته است.   

آخرين وضعيت از اتصال چابهار به شبکه ريلي سراسري
مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار آخرين وضعيت اتصال راه‌آهن اين منطقه به شبکه ريلي سراسري را تشريح کرد.عبدالرحيم کردي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: خوشبختانه در دولت فعلي تمرکز بسيار خوبي در ارتباط با ساخت راه‌آهن انجام شد و شاهد پيشرفت ۲۵ درصدي راه‌آهن چابهار به زاهدان هستيم.وي ادامه داد: با اتصال چابهار به زاهدان منطقه آزاد به شبکه ريلي سراسري وصل مي‌شود، اما طرح اين است که مجددا از زاهدان به مشهد وصل شده تا با توجه به آنتن‌هاي فرعي در افغانستان و پاکستان راه ريلي موجود ايجاد شود.مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: به نظر مي‌رسد ظرف سه سال آينده قطعه اول پروژه در مدار قرار گيرد.

هواپيماهاي وارد شده به کشور کهنه نيست
مدير روابط عمومي‌سازمان هواپيمايي کشوري با تأکيد بر اين نکته که ورود هواپيماهاي دست دوم به کشور نيز همچون ساير شرکت‌هاي هواپيمايي در دنيا ممنوع نيست گفت: با ابن وجود هواپيماهاي خريداري شده توسط شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران کهنه نيست. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما رضا جعفرزاده اظهارداشت: هواپيماهاي خريداري شده توسط شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران کهنه نيست. وي افزود: ورود هواپيماهاي دست دوم به کشور نيز همچون ساير شرکت‌هاي هواپيمايي در دنيا ممنوع نيست.جعفرزاده اظهارداشت: مهمترين اصل براي ورود هواپيما به کشور رعايت ضوابط و مقررات تعيين شده از سوي سازمان هواپيمايي کشوري از جمله سن، ايمني و ... است که شرکت‌هاي هواپيمايي بايد به آن توجه داشته باشند. مدير روابط عمومي‌سازمان هواپيمايي کشوري خاطرنشان کرد: عوامل مختلفي از جمله وضعيت جوي، دماي بالاي هوا (براساس مقررات بايد هواپيماها با وزن کمتري پرواز کنند)، نقص فني هواپيما، عمليات شرکت و عوامل فرودگاهي و عدم توازن تقاضاهاي اين بخش با صندلي پرواز موجود در امر تاخيرات پروازي دخيل است به همين منظور طرح توسعه ناوگان يکي از محورهاي مهم در دستور کار قرار گرفته است. وي ادامه داد: بکارگيري يا عدم استفاده از اين هواپيماها براساس صرفه و صلاح اقتصادي انجام مي‌شود، بنابراين شرکت‌هاي هواپيمايي ضمن رعايت اصول و مقررات مورد تاکيد سازمان هواپيمايي کشوري نسبت به بکارگيري و يا زمين گيري ناوگان خود اقدام مي‌کنند