گزينه‌هاي نهايي تصدي شهرداري تهران رونمايي شدند
گروه اجتماعي: در حالي كه رئيس فعلي شوراي شهر پايتخت همچنان بر بازشماري صندوق‌هاي راي انتخابات شوراي شهر در تهران اصرار مي‌كند، اعضاي دوره پنجم شوراي شهر تهران از هفت گزينه نهايي خود براي تصدي پست شهرداري در پايتخت كشور رونمايي كردند.
انتخاب شهردار يكي از مهمترين وظايف قانوني پيش‌بيني شده براي شوراهاي اسلامي‌شهر در كشور است. انتخاب فردي براي تصدي اين پست در شهري مانند تهران، به‌عنوان پايتخت سياسي و پرجمعيت‌ترين شهر كشور از اهميت خاصي برخوردار است. خاصه اينكه بسياري حضور افراد در سمت شهرداري تهران به مانند سكوي پرتابي براي ورود به رقابت‌هاي رياست‌جمهوري مي‌دانند. سرانجام بعد از حدود يک ماه و نيم انتظار و گمانه‌زني براي انتخاب شهردار تهران، روز چهارشنبه هفته گذشته بود كه هفت گزينه نهايي براي تصدي اين سمت مهم از سوي منتخبان شوراي شهر پنجم تهران مشخص شدند، گزينه‌هايي که از بين ۲۴ نفر با ساز و کارهاي از پيش تعيين شده انتخاب شدند. بر طبق اظهارت مرتضي الويري مقرر شده بود تا ۳۱ خرداد هر کدام از اعضا سه نفر را به‌عنوان نامزد به اعضاي منتخب شوراي شهر معرفي کنند. هر نامزد براي آنکه وارد مرحله بعد شود بايد حداقل رأي پنج نفر از اعضا را داشته باشد. به گفته او، اين رأي‌گيري تا اوايل تير ادامه داشته و قرار بوده تا ليست گزينه‌ها دوم تا سوم تير مشخص شود. بر طبق اظهارات الويري، رئيس سني شوراي پنجم تهران ساز و کار بر اين بود که ۲۸ تير رأي‌گيري انجام شود و تعداد نامزدها از پنج نفر به دو نفر برسد. اما روز چهارشنبه گرچه براساس برنامه، راي گيري در زمان مقرر اتفاق افتاد اما به جاي نام دو نفر ابتدا ليست ۲۴ نفره‌اي از گزينه‌هاي احتمالي شهرداري تهران به بيرون درز کرد که کمي‌بعد نام هفت نفر به‌عنوان گزينه‌هاي نهايي شهرداري مطرح شد. با اعلام اسامي‌24 نفره مشخص شد که محسن‌هاشمي‌که رکورددار راي در انتخابات شوراي شهر تهران است، با وجود درخواست‌ها براي داوطلب شدن وي براي سمت شهرداري تهران اعلام کرده که منتخبان نامش را به‌عنوان نامزد شهرداري تهران پيشنهاد ندهند. بنابراين نام او از ميان گزينه‌هايي که احتمال حضورش در شهرداري تهران بالا بود حذف شد. پيش از آن نيز محمود حجتي، وزير جهاد كشاورزي در دولت يازدهم از حضور در ميان گزينه‌هاي نهايي اعلام انصراف كرده بود. سرانجام به دنبال راي‌گيري نهايي نجفي با (۲۱راي)، مرعشي با (۲۰راي)، شريعتمداري با (۱۱راي)، کولايي با (۱۶ راي)، مهرعليزاده با (۹راي)، بيطرف با (۱۲ راي) و افشاني با (۱۴ راي) گزينه‌هاي نهايي شهرداري تهران شدند. با اين حال آنطور که الويري گفته شوراي شهر قصد دارد اين فرآيند را تا هفته اول مرداد به اتمام برساند و به نامزد نهايي دست پيدا کند. بر طبق اظهارات او، دو نامزد در اولين جلسه رسمي‌شوراي شهر حضور پيدا مي‌کنند تا برنامه‌هاي خود را ارائه دهند. در آخرين مرحله پس از ارائه برنامه دو نامزد رأي‌گيري در جلسه علني شورا صورت مي‌گيرد و شهردار آينده تهران مشخص مي‌شود. در همين حال كمتر از 24 ساعت بعد از آنكه نام هفت گزينه نهايي اعضاي شوراي شهر براي تصدي پست شهرداري تهران در رسانه‌ها منتشر شد، حبيب‌الله بيطرف نيز از ميان گزينه‌ها انصراف خود را اعلام كرد. اين اتفاق در نوع خود موجب ايجاد برخي نگراني‌ها از مكانيزم انتخاب گزينه‌هاي نهايي درباره اعضاي شوراي شهر را تداعي مي‌كند، نگراني‌هايي كه با مطرح شدن شايعه‌هايي مشابه درباره وضعيت مشابه براي نجفي، شريعتمدار جدي‌تر هم مي‌شود.

آخر هفته پرحادثه خوزستان
گروه اجتماعي: استان خوزستان آخر هفته پرحادثه‌اي را پشت سرگذاشت. هرچند بررسي رسانه‌ها نشان مي‌دهد كه حادثه غرق شدن 19 گردشگر و عمليات امداد و نجات آنها و ادامه اين عمليات تبديل به يكي مهمترين اخبار حوادث كشور شد، اما در پنجشنبه هفته گذشته يك پدر و پسر در خردسال در كارون غرق شدند و حادثه مشابهي براي يك پسر 17 ساله نيز در آبادان اتفاق افتاده است.
حوادث آخر هفته استان خوزستان اما تنها محدود به حادثه غرق شدن برخي از هموطنان نبود و وقوع يك انفجار در پمپ CNG در منطقه سه راه خرمشهر - اهواز منجر به كشته و زخمي‌شدن 9 نفر شد. در اين ميان حوادث رانندگي نيز موجب كشته شدن 4 نفر تنها در دو تصادف رانندگي شده است. از طرف ديگر در دو مركز تجاري استان خوزستان (در شهرهاي انديمشك و خرمشهر) نيز حادثه آتش‌سوزي اتفاق افتاده بود. به گزارش خبرگزاري‌ها يک گروه گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندي دزفول دچار حادثه شده و تعدادي از آنها غرق شدند. منطقه گردشگري چال کندي در بالادست رودخانه دز در فاصله ۱۵ کيلومتري از سد تنظيمي‌دز واقع است که شنا کردن در اين منطقه به دليل عمق زياد رودخانه و شدت جريان آب و نيز وجود گرداب بسيار خطرناک است. از اين گروه ۱۹ نفره، تعداد ۱۳ نفر با کمک و بسيج مردم، نيروهاي امدادي و آتش‌نشاني نجات يافتند اما از سرنوشت چهار گردشگر باقيمانده خبري نبود تا اينكه روز گذشته يکي از آنها زنده در ارتفاعات پيدا شد. اجساد دو نفر از غرق شدگان اين حادثه نيز روز پنجشنبه از رودخانه دز خارج شد. آنطور كه خبرگزاري‌هاي گزارش داده‌اند ديروز پس از روشن شدن هوا گروه‌هاي امدادي و غواص براي يافتن گردشگران مفقود شده در منطقه چال کندي به محل اعزام شدند. پنجشنبه شب نيز معاون فرماندار دزفول اعلام کرده بود که در پي کسب خبري مبني بر مشاهده سه نفر از اين کوهنوردان در اطراف محل حادثه‌اميد براي زنده پيدا کردن آنها قوت گرفته و گروه‌امداد و نجات کوهستان هلال احمر دزفول نيز از نخستين ساعات بامداد روز جمعه به منطقه اعزام شده و جستجو براي يافتن آنها آغاز شده است. با اعزام گروه غواص سازمان آتش نشاني دزفول به منطقه چال کندي، جستجو براي يافتن اجساد احتمالي گردشگران مفقود شده از صبح روز جمعه در رودخانه دز آغاز شد. جمعيت هلال احمر دزفول نيز يک گروه‌امداد و نجات کوهستان به سرپرستي غلامحسين حسن‌پور را از اولين ساعات بامداد روز جمعه به‌اميد يافتن چهار گردشگر مفقود شده به منطقه اعزام کرد.
جزئيات عمليات نجات
در همين حال روز جمعه حوالي ظهر بود كه رئيس جمعيت هلال احمر دزفول گفت: يکي از مفقودان حادثه رودخانه دز در چال کندي دزفول زنده پيدا شد. عظيم رضايي مرساق در گفتگو با مهر اظهار کرد: از بامداد روز جمعه مجددا عمليات يافتن چهار مفقود حادثه گردشگران اهوازي توسط نيروهاي امدادي و گروه غواصان از چند شهر خوزستان در چال کندي دزفول که محل وقوع حادثه بود آغاز شده است. وي افزود : خوشبختانه پس از چند ساعت تلاش يکي از چهار گردشگر مفقودي در منطقه چال کندي دزفول توسط بالگرد هلال احمر در دره با انجام عمليات نجات زنده پيدا شد. رئيس جمعيت هلال احمر دزفول گفت: تلاش براي يافتن سه مفقود ديگر همچنان ادامه دارد.

سخنگوي کميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به تصويب نهايي پيشنهاد توزيع مواد مخدر دولتي با هدف انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چيان، از موافقت تمامي‌مراجع تصميم‌گيرنده با اين پيشنهاد خبر داد و گفت: طرح توزيع مواد مخدر دولتي مشابه آن‌چه پيش از انقلاب انجام مي‌شد.
حجت‌الاسلام نوروزي با اشاره به آخرين تصميمات درباره نحوه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: بنابر مصوبه کميسيون در آخرين جلسه، درباره کساني که هم‌اکنون به‌خاطر جرائم مواد مخدر مقرر کرديم اگر جرمشان حمل، توزيع يا نگهداري ترياک تا زير ۱۰۰ کيلوگرم بود، يا همين جرائم را درمورد توليد و توزيع مواد مخدر صنعتي تا مقدار کمتر از ۲ کيلوگرم يا حمل و نگهداري آن تا زير ۵ کيلوگرم باشد، درصورتي که سوءپيشينه موثر نداشته باشند، اعدامشان به حبس درجه يک تبديل مي‌شود. به گزارش ايلنا، او با تاکيد بر عطف به ماسبق شدن اين اصلاحات جديد در قانون مبارزه با مواد مخدر يادآور شد: کساني که از اين به بعد مرتکب چنين جرائمي‌شوند، براي توليد و توزيع مواد صنعتي ۲ کيلوگرم مواد مخدر صنعتي يا حمل و نگهداري ۳ کيلوگرم از همين نوع مواد مخدر با حکم اعدام مواجه مي‌شوند. سخنگوي کميسيون قضايي و حقوقي مجلس درخصوص توزيع دولتي مواد مخدر، اعلام کرد:‌ باتوجه به تاکيد ويژه‌اي که در سياست‌هاي کلي نظام بر لزوم انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چيان صورت گرفته، مقرر کرديم دولت مواد مخدر رقيق در اختيار معتادان قرار دهد تا اين عزيزان بتوانند به‌تدريج ترک کرده و بجاي آن‌که جلب قاچاق‌چيان مواد مخدر شوند، به‌سمت نظام آمده و از طريق مجاري رسمي‌نياز خود را برطرف کنند. نماينده رباط‌کريم و بهارستان در مجلس با تاکيد بر نهايي شدن روند تصويب اين پيشنهاد در کميسيون قضايي و حقوقي درباره اينکه دولت قرار است چه نوع مواد مخدري در اختيار معتادان قرار دهد، گفت: در واقع اين مواد مخدر شامل‌‌ همان متادون و موادي رقيق‌تر از مواد مخدر پيشين مي‌شود و اختيار تصميم‌گيري درباره آن نيز برعهده آيين‌نامه‌اي که قرار است، توسط وزارت دادگستري و سازمان مبارزه با مواد مخدر به‌صورت مشترک تهيه شود و پس از تصويب هيات وزيران امکان اجرايي شدن خواهد يافت. سخنگوي کميسيون قضايي و حقوقي مجلس در پاسخ به سوال ديگري که آيا جايگزيني براي مواد مخدر صنعتي در اين پيشنهاد درنظر گرفته شده، گفت: تصميم‌گيري در اين مورد نيز در‌‌ همان آيين‌نامه اجرايي انجام خواهد شد و هدف ما اين است که رابطه معتادان و قاچاق‌چيان را منقطع کنيم. نوروزي در پايان درباره اينکه آيا مراجع تصميم‌گير خارج مجلس با آن موافقت دارند، گفت: نمايندگان همه مراجع و قواي دخيل در اين مسئله در جلسه کميسيون قضايي مجلس حضور داشتند و همگي نظر مثبت داشتند.

بدرقه پيکر حبيب‌الله کاسه‌ساز به آرامگاه ابدي
روز گذشته پيکر مرحوم حبيب‌الله کاسه‌ساز به سمت آرامگاه ابدي بدرقه شد. به گزارش ايسنا، تعدادي از هنرمندان سينما و تلويزيون و مديران فرهنگي صبح جمعه ۳۰ تيرماه در ساختمان شماره دو خانه سينما گردهم آمدند تا با يکي‌ از تهيه‌کنندگان سينما که با ساخت آثاري همچون «اخراجي‌ها» و «در چشم باد» شناخته مي‌شود و چند روز قبل براثر بيماري سرطان درگذشت، وداع کنند. مراسم تشييع پيکر اين هنرمند با اجراي سيدجواد‌هاشمي‌همراه بود و با قرائت قرآن آغاز شد. در ادامه، ناصر شفق در سخناني گفت: حبيب آرامش و ‌خطاپوش بود. اولين بار سال ۵۹ در کوه‌هاي کردستان با او آشنا شدم که با همکارانش کار هنري انجام مي‌دادند. وقتي مرحوم علي حاتمي‌از سينما رفت ده‌ها سال بايد بگذرد تا کسي مثل او بيايد. در عرصه توليد هم، حبيب، علي حاتمي‌سينماي ايران بود. سپس سردار پورجمشيد با دعوت‌هاشمي‌به جايگاه‌امد و با تسليت به حاضران در مراسم بيان کرد: حبيب از مردان بزرگ و از همان‌هايي است که روزي که‌امام را خطاب قرار دادند شما به پشتوانه چه کساني انقلاب کرديد، گفت ياران من در گهواره‌ها هستند.

کاهش ساعت طرح ترافيک
براي ساکنان قلب تاريخي تهران قديم

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: با تصويب شوراي ترافيک تهران ساعت طرح ترافيک براي ساکنان منطقه ۱۲ کاهش يافت. به گزارش مهر، مازيار حسيني افزود: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاريخي تهران يکي از مناطق بااصالت و هويت شهر تهران است که از سال ۹۳ مديريت شهري تهران توجه جدي اي به اين محدوده داشته است. وي با اشاره به طرح کاهش ساعات طرح ترافيک براي ساکنان منطقه ۱۲ يادآور شد: با توجه به مصوبه شوراي ترافيک شهر تهران از اين به بعد ساکنان اين منطقه مي‌توانند از ساعت ۶:۳۰ دقيقه صبح که شروع طرح ترافيک بوده، تا ساعت ۸ صبح يک بار به راحتي از منطقه خارج شوند. به گفته حسيني، در صورت تصويب اين طرح در صورتي که ساکنان منطقه در بين ساعات تعيين شده در محدوده طرح ترافيک تردد کنند؛ دوربين‌هاي کنترلي براي اين افراد تحلف و جريمه اي ثبت نمي‌کنند.

ايران همچنان گرم خواهد ماند
کارشناس سازمان هواشناسي گفت: از روز جمعه تا اواسط هفته شاهد استمرار گرما در سراسر کشور خواهيم بود. محمد اصغري با بيان اينکه طي روزهاي آينده در سراسر کشور شاهد آسماني صاف و آفتابي خواهيم بود گفت: در اين شرايط، شاهد تداوم گرما در اکثر نقاط کشور خواهيم بود و تنها در برخي از شهرها وزش باد گزارش شده است. کارشناس سازمان هواشناسي درباره گرمترين شهر ايران گفت: همانند روزهاي اخير، روز جمعه ۳۰ تير نيز شهر اهواز گرمترين شهر کشور است و در اين شرايط توصيه مي‌شود افراد از ترددهاي غيرضروري در سطح شهر خودداري کنند. اصغري ادامه داد: همچنين شهرکرد به‌عنوان خنک‌ترين شهر کشور معرفي مي‌شود، زيرا در بهترين حالت، دماي هواي اين شهر به ۱۰ درجه سانتي گراد مي‌رسد.
مرحله سوم پرداخت خسارات پلنگ توسط بيمه "ما"
خسارت پلنگ به احشام در 16 استان، همچنين خسارت سه مورد حمله پلنگ به دامداران و روستاييان و تلفات سه قلاده پلنگ در مراسمي‌با حضور معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست و مديرعامل بيمه "ما"، پرداخت شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، سيد محمد مجابي معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست در اين مراسم که به ميزباني سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد با ابراز خرسندي از اقدام بيمه "ما" براي حفاظت از يک گونه ارزشمند حيات وحش کشور، گفت: اصل 50 قانون اساسي کشور، حفظ محيط زيست را وظيفه اي همگاني مي‌داند زيرا يک سازمان و دستگاه به تنهايي قادر به حفظ محيط زيست نيست. معاون سازمان حفاظت محيط زيست افزود: پرداخت نيم ميليارد تومان خسارت مستقيم پلنگ به احشام و دامداران و روستاييان توسط بيمه "ما" در سال 95 نوعي حمايت ارزنده از گونه مهم پلنگ است. وي همچنين خواستار ثبت اقدام بيمه "ما" در پرداخت خسارات پلنگ به احشام و روستاييان توسط صندوق ملي محيط زيست و دفتر حفاظت و مديريت شکار و صيد به عنوان تجربه اي موفق و ارائه آن به سازمان ملل براي الگوسازي در سطحي وسيع تر شد. بنابراين گزارش، مجيد صفدري مديرعامل بيمه "ما" نيز ضمن تاکيد بر پايبندي اين مجموعه اقتصادي به تعهد حمايت از محيط زيست کشور، گفت: علاوه بر حمايت از گونه ارزشمند پلنگ، براي گسترش همکاري‌ها در حفظ محيط زيست در ساير حوزه‌ها نيز اعلام آمادگي مي‌کنيم. صفدري با بيان اينکه سرلوحه فعاليت‌هاي بيمه "ما" عمل به مسئوليت اجتماعي است، اظهار کرد: با توجه به اعتقاد قلبي به مسئوليت مدني و اجتماعي، همچنين اهميت حفظ محيط زيست، برنامه ريزي "بيمه ما" براي انجام مسئوليت اجتماعي در حوزه محيط زيست صورت پذيرفت. وي خاطرنشان کرد: بيمه "ما" به عنوان يک سازمان اقتصادي قوي با جلب حمايت هيات مديره مصمم است تا به جاي هزينه کرد براي تبليغات، به صورت اجرايي و عملياتي براي حفظ محيط زيست کشور در راستاي مسئوليت اجتماعي گام بردارد. صفدري اشاره اي هم به صحبت‌هاي خود با مديران عامل 30 بيمه کشور در سنديکاري بيمه گران و تشويق حضور قدرتمند صنعت بيمه براي حمايت از محيط زيست کشور داشت.

اهداي جايزه ملي سرامدان اقتصاد ايران به بيمه‌کوثر
جايزه ملي سرامدان اقتصاد ايران و نخبگان اقتصادي در صنعت بيمه به مجيد مشعلچي فيروزآبادي اهدا شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ در شانزدهمين اجلاس سرامدان اقتصادي ايران شرکت بيمه‌کوثر تنها شرکت بيمه‌اي کشور بود که علاوه بر دريافت جايزه فوق، برگزيده دريافت نشان زرين برترين نواوري، توانگري، رضايت‌مندي بيمه‌گذاران و نيز استاندارد و جايزه بين‌المللي آرامش و امنيت‌خاطر بيمه‌گذاران ازسوي کشور آلمان شد. براساس اين گزارش؛ دبيرخانه توسعه صنايع ملي ايران، شرکت بيمه‌کوثر را باتوجه‌به دستاوردها و سوابق موفق در توسعه ارايه خدمات مطلوب و ايجاد اشتغال پايدار به‌عنوان يکي از شرکت‌هاي برتر معرفي کرد. گفتني است؛ مراسم اهداي جايزه ملي سرامدان اقتصادي ايران و نخبگان اقتصادي به برترين مديران صنعت بيمه، بانکداري، سرمايه‌گذاري، ليزينگ، بورس و ديگر صنايع توليدي و خدماتي باحضور نمايندگان و مقام‌هاي نهاد رياست جمهوري، وزارت‌هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادي و دارايي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي‌ايران برگزار شد.

مجوز قبولي اتکايي شرکت بيمه پاسارگاد تمديد شد
مجوز قبولي اتکايي شرکت بيمه پاسارگاد از مؤسسات بيمه داخلي توسط بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران تمديد شد.
طبق گزارش‌هاي دريافتي، بيمه پاسارگاد ضمن دارا بودن شرايط اجرايي آيين نامه اعطاي مجوز قبولي اتکايي و همچنين براساس قابليت‌هاي فني، علمي‌و اجرايي سال‌هاي گذشته توانست مجوز قبولي اتکايي از مؤسسات بيمه داخلي را براي سال ۱۳۹۶ توسط بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران تمديد نمايد. گفتني است، با توجه به مصوبه مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۱ مجمع عمومي‌فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزايش سرمايه شرکت از مبلغ ۱۳۴ر۱ ميليارد ريال به مبلغ ۴/ ۰۸۲ر۴ ميليارد ريال طي ۲ مرحله و موافقت با تفويض اجرايي نمودن مراحل آن به هيأت مديره ، مرحله اول افزايش سرمايه مذکور براي رسيدن به مبلغ ۲/ ۰۴۱ر۲ ميليارد ريال در شهريور ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد و با تکميل عمليات مربوطه، در تير ماه سال ۱۳۹۵ به ثبت رسيد و مرحله دوم آن براي رسيدن به مبلغ ۵/ ۵۵۱ر۲ ميليارد ريال ، در آبان ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ به ثبت رسيده است. همچنين کسب «سطح مطلوب» يا «سطح يک» توانگري مالي شرکت بيمه پاسارگاد به تشخيص بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران براي پنجمين سال متوالي و دارا بودن کادر فني متخصص و مجرب در امور اتکايي بر اساس تأييد صلاحيت تخصصي آن‌ها توسط بيمه مرکزي ، موجب شد تا اين شرکت بتواند مجوز قبولي اتکايي را دريافت نمايد.

صورت‌هاي مالي بيمه دانا تصويب شد
مجمع عمومي‌عادي سالانه شرکت بيمه دانا ( سهامي‌عام) با حضور 86 درصدي سهامداران حقيقي و حقوقي در محل هتل فردوسي تهران برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، در اين جلسه صورت‌هاي مالي منتهي به 30 اسفند ماه سال1395با اکثريت آرا به تصويب اعضاي مجمع رسيد. در ابتداي اين جلسه گزارش مدير عامل و هيات مديره درباره ترکيب سهامداران، عملکرد سال 1395 شرکت، سياست‌ها و چشم انداز سال 1396 مطرح و سپس مجمع وارد دستور کار شد. در ادامه اين نشست، گزارش صورت‌هاي مالي اين شرکت منتهي به 30 اسفند سال 1395 توسط حسابرس قانوني قرائت شد که پس از بررسي بندهاي مختلف آن و توضيحات اعضاي مجمع با اکثريت آرا به تصويب رسيد. طبق اين گزارش، در جلسه مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه دانا ، سازمان حسابرسي به عنوان حسابرس و بازرس قانوني و روزنامه دنياي اقتصاد به عنوان روزنامه رسمي‌شرکت انتخاب شدند

مجمع عمومي‌عادي سالانه بيمه نوين برگزار شد
مجمع عمومي‌عادي سالانه بيمه نوين براي سال مالي منتهي به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ با حضور اکثريت سهامداران و در حضور نمايندگان بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌و سازمان بورس برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، مجمع عمومي‌عادي سالانه اين شرکت، با حضور ۷۱.۷۹ درصد سهامداران بيمه نوين در مرکز همايش‌هاي مرکز مطالعات و بهره وري منابع انساني، براي استعماع گزارش هيأت مديره و رسيدگي به صورت‌هاي مالي و گزارش حسابرس قانوني به رياست عيسي شهسوار خجسته برگزار شد. همچنين محمدهادي افشاري و امير شفيعي به عنوان ناظران جلسه و طيبه رجايي به عنوان منشي جلسه مجمع عمومي‌انتخاب شدند. حسين کريم خان زند؛ مديرعامل شرکت بيمه نوين گفت: طبق مصوبه هيأت وزيران و تأييد شوراي عالي بيمه، شرکت بيمه نوين پس از اخذ مجوزهاي قانوني براي افزايش سرمايه شرکت اقدام کرد که خوشبختانه با همکاري سهامداران گرامي‌اين امر در ارديبهشت ماه‌امسال نهايي و ثبت شد که اين به معناي ارتقاي توان شرکت در زمينه فعاليت بيمه گري خود و ايفاي تعهدات آتي خواهد بود. وي تصريح کرد: تصميم گيري براي اصلاح پرتفوي با هدف سودآوري و رشد بهينه در شرکت رخ داد و براي رسيدن به اين هدف مهم متغيرهاي مختلفي تبيين شده است که يکي از آنها رقابت در کيفيت محصولات و خدمات ارائه شده است.
 پس از ارائه گزارش هيأت مديره، بازرس قانوني و حسابرس مستقل شرکت گزارش خود را تقديم مجمع نمود و در نهايت علاوه بر شناسايي سود ۸۷ ريالي، صورت‌هاي سال مالي ۱۳۹۵ شرکت و عملکرد هيأت مديره به تصويب مجمع عمومي‌عادي سالانه رسيد.
دومين خانه مشارکت در دانشگاه علوم پزشکي کرمان تاسيس و اولين جلسه آن برگزار شد
تجارت-كرمان:بعد از دانشگاه علوم پزشكي قزوين ، دانشگاه علوم پزشكي كرمان دومين خانه مشاركت را تشكيل داد اولين جلسه خانه مشارکت شهرستان کرمان با حضور آقاي انصاريان با تجربه 5 ساله تشکيل خانه مشارکت در استان قزوين و جمعي ازنمايندگان اصناف مختلف و مسئولين شهر کرمان با همت معاونت امور اجتماعي دانشگاه علوم پزشکي کرمان، سه شنبه 27 تيرماه برگزار شد.اين جلسه با هدف تاسيس دومين خانه مشارکت در کشور برگزار شد و مهمان اين جلسه، جناب اقاي انصاريان نماينده خانه مشارکت استان قزوين با بيان اهداف و وظايف خانه مشارکت، تاکيد کردند که همه اصناف و مسئولين شهر در اين جلسات مشارکت فعال داشته باشند.و در آخر خانم اميرتيموري نماينده سازمان آموزش و پرورش کرمان به عنوان رئيس خانه مشارکت کرمان انتخاب شدند. و همچنين مقرر شد که اين جلسات هر دو ماه برگزار شود.

مديرعامل انجمن خيرين مسکن ساز کشور:
11 هزار خانواده ۲ معلول به بالا فاقد مسکن در کشور وجود دارد

بوشهر- خبرنگار تجارت : مهندس سُلگي به همراه اعضاي هيأت مديره انجمن خيرين مسکن ساز استان با نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه بوشهر ديدار نمودند.به گزارش روابط عمومي‌بنياد مسکن استان، شهبازي- مديرعامل انجمن خيرين استان بوشهر، چکيده اي از عملکرد و فعاليت انجمن خيرين استان و پروژه‌هاي در دست اقدام سال جاري را ارائه نمودند. سپس مديرعامل انجمن خيرين مسکن ساز کشور از اهداف و تشکيل حساب ۱۰۰ امام راحل و سرلوحه قرار دادن تأکيدات مقام معظم رهبري در امر مسکن دارشدن قشر محروم و هدف از تشکيل انجمن خيرين مسکن ساز کشور که در پيشبرد اهداف تدوين شده براي تأمين مسکن محرومين مي‌باشد، گزارشي را ارائه نمودند.وي ادامه داد اين انجمن ۸ سال است که در سطح کشور فعال و در همه مراکز استان‌ها داراي هيأت امناء و هيأت مديره مي‌باشند و بيش از يک صد شهر داراي ظرفيت و پتانسيل هستند که با محوريت خيرين فعاليت مي‌کنند. نقش بنياد و انجمن خيرين، نقش بنيادي است. ايشان تصريح نمود در کل کشور ۳۰ هزار واحد عمليات اجرايي آن توسط خيرين آغاز شده است که ۲۰ هزار واحد آن به اتمام رسيده است. وي مسکن را بعنوان يک کالاي گران قيمت دانست و گفت خيلي سخت است که خانواده‌هاي ضعيف بتوانند صاحب خانه شوند.کار ارزشمند ديگر انجمن، ساخت مسکن جهت خانواده‌هاي داراي ۲ معلول تحت پوشش بهزيستي در سطح کشور توسط بنياد مستضعفان، بهزيستي، راه و شهرسازي، بنياد مسکن مي‌باشند. ۱۱ هزار خانواده ۲ معلول به بالا که فاقد مسکن مي‌باشند در کشور وجود دارد.

آب شرب 70 درصد از جمعيت شهري استان گيلان
 از سد شهر بيجار تامين مي‌شود

گيلان_فرحي؛ مديرعامل شرکت سهامي‌آب منطقه‌اي گيلان گفت: آب شرب 70 درصد از جمعيت شهري استان از سد مذکور تامين مي‌شود و اکنون 78 ميليون متر مکعب آب ذخيره داردکاظم لطفي مديرعامل شرکت سهامي‌آب منطقه‌اي گيلان سد شهر بيجار را يکي از منابع مطمئن براي تامين آب شرب شهرهاي گيلان ذکر کرد و گفت: آب شرب 70 درصد از جمعيت شهري استان از سد مذکور تامين مي‌شود و اکنون 78 ميليون متر مکعب آب ذخيره دارد.
لطفي تصريح کرد: ظرفيت حجم ذخيره مخزن سد مذکور حدود 105 ميليون متر مکعب است ضمن اينکه سال گذشته مقدار 54 ميليون متر مکعب آب پشت سد شهربيجار ذخيره داشتيم و حجم آب ذخيره در سال 94 مقدار 31 ميليون متر مکعب به ثبت رسيده است.
مديرعامل شرکت سهامي‌آب منطقه‌اي گيلان، سد شهربيجار را سدي تازه ساخت خواند و بيان کرد: آبگيري سد مذکور با توجه به اينکه مديريت آب به صورت منظم صورت گرفته است، از شرايط مناسبي برخوردار مي‌باشد.لطفي به گزارش تحليلي حجم آب ورودي به سد سفيدرود از سال 79 ـ 80 تا سال 95 ـ 96 اشاره کرد و گفت: در سال آبي 94 – 95 حدود 2 ميليارد و 181 ميليون متر مکعب حجم آب ورودي به سد سفيدرود بود و اين حجم در سال آبي 95 ـ 96 به حدود يک‌ميليارد و 789 ميليون متر مکعب رسيده است البته حدود 75 روز تا پايان سال آبي جاري فرصت داريم و اين عدد مي‌تواند به حجم آب پشت سد در سال قبل نزديک‌تر شود.
وي با اشاره به‌امار حجم ورودي بلندمدت سد سفيدرود، خاطرنشان کرد: ميانگين 50 سال گذشته حجم ورودي آب سد سفيدرود 3 ميليارد و 700 ميليون متر مکعب است ضمن اينکه ميانگين 40 ساله حجم ورودي آب سد سفيدرود 3 ميليارد و 300 ميليون متر مکعب گزارش شده است.مديرعامل شرکت سهامي‌آب منطقه‌اي گيلان، ميانگين 30 ساله حجم آب ورودي به سد سفيدرود را 3 ميليارد متر مکعب ذکر کرد و يادآور شد: ميانگين 20 ساله حجم آب ورودي به سد سفيدرود 2 ميليارد متر مکعب به ثبت رسيده و ميانگين 10 سال حجم آب ورودي به سد يک ميليارد و 300 ميليون متر مکعب است.

75 مرکز سرپايي ترک اعتياد بهزيستي
 در گيلان مشغول فعاليت است

گيلان_فرحي؛ مديرکل بهزيستي گيلان گفت: بهزيستي استان از سال 75 اقدام به تاسيس مرکز درمان اعتياد دولتي در شهرستان‌هاي رشت ، لاهيجان ، انزلي و سپس اقدام به داير کردن بخش خصوصي در استان کرده است.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان بهزيستي گيلان، محمدرضا پارسي افزود: در حال حاضر بهزيستي گيلان داراي 75 مرکز سرپايي که داراي آخرين مدل‌هاي درماني دنيا به دو صورت دارويي و غير دارويي است که به همراه مشاوره فردي ، گروه درماني ، خانواده درماني و زير نظر پزشک ، روانشناس ، پرستار ، مددکار مشغول فعاليت است.
وي گفت: همچنين 50 مرکز اقامتي ميان مدت نيز که به صورت درمان نگهدارنده غير دارويي توسط گروه‌هاي همسان انجام مي‌گيرد با يک مرکز درمان اقامتي اجتماع محور ،4مرکز کاهش آسيب ، يک گرمخانه و 4 تيم سيار کاهش آسيب نيز تحت نظارت بهزيستي مشغول به فعاليت هستند.
مدير کل بهزيستي گيلان با بيان اينکه مراکز اقامتي ميان مدت داراي تيم روانشناس ، پزشک و مدديار تجربي است افزود: به همين منظور براي تکميل کردن مدل‌هاي درماني جديد اقدام به تاسيس مرکز درمان اجتماع مدار با دارو ، دادگاه درمان مدار و مرکز توانمند سازي معتادان کرده است.
محمدرضا پارسي همچنين از همکاري سازمان‌هاي غير دولتي و ngoها ، مراکز خيريه با سازمان بهزيستي در راستاي پيشگيري از اعتياد خبر داد و تصريح کرد: در راستاي فعاليت‌هاي پيشگيري از اعتياد 37 محله شهري ، 20 محله روستايي ، 6 محيط نظامي‌صنعتي سازماني ، 47 مهد کودک و 18 محيط کار با بيش از 651هزارو 637 نفر جمعيت ،تحت آموزش پيشگيري از اعتياد در استان گيلان
قرار دارند .