وی افزود: در دولت گذشته شورای عالی آموزش و پرورش، ساماندهی آموزش را درپنج روز اول هفته تصویب کرد و پنج شنبهها را به فعالیتهای پرورشی و فرهنگی و ارتباط با خانوادهها و آموزشهایی به خانوادهها اختصاص داد و پنجشنبهها خلاف قانون تعطیل شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت یازدهم اگر میخواستیم پنجشنبهها را بلافاصله به روزهای آموزشی اضافه کنیم هم بار اجتماعی داشت و از آن سو قانون این اجازه را به ما نمیداد، اظهار کرد: مباحث متعددی پیرامون این موضوع مطرح و در نهایت ساماندهی پنج شنبهها به کمیتهای واگذار شد و به این نتیجه رسیدیم که روزهای پنجشنبه در تعداد محدودی مدرسه ابتدایی که شمار آن به 2151 رسید به صورت آزمایشی بازگشایی شود و فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در آن روز ترتیب دادیم.
کفاش با اشاره به اینکه چهار مدرسه در هر منطقه تحت پوشش این طرح هستند، گفت: همزمان پژوهشگاه تعلیم و تربیت مشغول ارزیابی و طرح است و تا پایان اسفند ماه نتیجه پایلوت را اعلام خواهد کرد تا در صورت نیاز به اصلاحات، اقدامات لازم انجام شود، البته گزارشهای اولیه حاکی از استقبال مردم است و نسبت به اینکه این طرح ادامه یابد و چه شیبی داشته باشد منوط به اعلام نتیجه پایلوت طرح است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اجاره دادن ظرفیتهای مدارس به ارگانهای مختلف گفت: این موضوع به روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق تفویض اختیار شده است و ادارات میتوانند فضای آموزشی غیرمورد نیاز خود را به نهادها و سازمانها اجاره بدهند که به نفع مدرسه است ولی این موضوع الزام ندارد و ادارات آموزش و پرورش دارای اختیار هستند. اکنون برخی موسسات آموزشی با مدارس قرارداد دارند و از فضا استفاده بهینه میکنند.