کد خبر: ۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
خسروتاج:
قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم اکنون 15تا 40 درصد ظرفیت تولید در کشور خالی است گفت: در حالی که وزارت صنعت هیچ مانعی در این خصوص ایجاد نکرده است اما باید از بخش خصوصی پرسید که چرا تمایلی برای حضور در بازار رقابتی پارچه چادر مشکی استقبال ندارد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛مجتبی خسروتاج در خصوص واردات چادر مشکی اظهار داشت: به طور یقین هر آنچه که در داخل کشور ظرفیت تولید داشته باشد تولید می شود و دولت هم وظیفه دارد از این بخش حمایت کند.
 
وی در خصوص افزایش واردات پارچه چادر مشکی گفت: در کشور مانعی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشته‌های مختلف صنعتی وجود ندارد. در گذشته هم اگر کسی توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری پیدا می کرد وارد میدان سرمایه گذاری می شد.
 
قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به نظر بنده باید از بخش خصوصی پرسید چرا احساس کردند که شرایط رقابتی در این حوزه وجود ندارد در حالیکه رقابت در این صنعت به قدری قوی است که با تولید با کیفیت می توان مانع ورود جنس خارجی در کشور شد.
 
خسروتاج با تاکید براینکه اکثر ماشین آلات نساجی در کشور کهنه و از کارافتاده هستند گفت: کشورهایی نظیر چین و هندوستان با ارائه مواد اولیه ارزان و نیروی انسانی فراوان توانستند این صنعت را توسعه دهند این درحالیست که این صنعت در کشور ما توجیه اقتصادی ندارد.   
 
قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شاید عدم استقبال بخش خصوصی از تولید پارچه چادرمشکی به دلیل نبود صرفه اقتصادی باشد. افزود: بخش خصوصی باید این موضوع را قبول کند وزارت صنعت مانعی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی به ویژه پارچه ندارد وزارت صنعت اگر طرحی توجیه اقتصادی داشته باشد در صدور مجوز به شدت حمایت و مانعی را ایجاد نمی کند.
 
وی افزود: آنچه که مدنظر است هم اکنون از ظرفیت واحدهای تولیدی به خوبی استفاده نمی شود در حالی که ظرفیت خالی در کشور زیاد است. در بخش تهسیلات توصیه این است که از بخش ظرفیت خالی بتوانیم استفاده کنیم تا تسهیلات را در اختیار سرمایه گذارانی قرار گیرد که واحدهای جدید ایجاد می کنند.
 
خسروتاج بابیان اینکه هم اکنون 15تا 40 درصد ظرفیت تولید در کشور خالی است گفت: بایستی در این زمینه تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا ظرفیت خالی در کشور مورد بهره برداری اصولی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، مواد اولیه ، نساجی
نام:
ایمیل:
* نظر: