کد خبر: ۱۱۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
دکتر کردبچه، رییس پژوهشکده بیمه بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در جهان، ریسک نوظهوری است که در پیش‌بینی‌های چند سال اخیر جهانی یا مورد توجه نبوده و یا اگر هم به آن توجه شده از احتمال وقوع زیادی برخوردار نبوده است. به همین دلیل آمادگی لازم به جهت مقابله فراهم نشده بود. در حقیقت با توجه به این نکته که ماهیت این نوع از ریسک‌ها نامشخص است، مقابله با چنین ریسک‌هایی دشوار و چالش‌برانگیز خواهد بود و معمولأ کشورهای مختلف، آمادگی بالایی برای مقابله با این دست از چالش‌ها را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه دکتر کردبچه در ادامه افزود: با توجه به گستردگی و عمق فاجعه‌ای که ویروس کرونا در جهان بر جای گذاشت، می‌توان آن را در دسته پاندمی‌ها قرار داد. پاندمی‌ها ریسک‌های فاجعه‌باری را به همراه دارند و تلفات زیادی را بر جای می‌گذارند و دقیقأ به همین دلیل است که شرکت‌های خصوصی تمایلی به بیمه کردن ریسک‌های ناشی از پاندمی‌ها ندارند و در این جاست که نقش دولت در قالب بیمه‌های پایه و اجباری به جهت پوشش ریسک‌های فاجعه‌بار مطرح می‌شود. البته افرادی که دارای بیمه درمان هستند، در چارچوب قرارداد بیمه خود، از انواع خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی استفاده می‌کنند و در این بیمه‌نامه‌ها، حداقل در ایران، نوع بیماری یا علت مراجعه فرد مهم نیست، مگر آن‌که در استثناهای بیمه‌نامه ذکر شده باشد.
رییس پژوهشکده بیمه خاطر نشان کرد: اثرات اقتصادی شیوع این ویروس برای اقتصاد جهانی هنوز بطور کامل قابل بررسی و توصیف نیست اما بسیاری از پیش‌بینی ها نشان­ دهنده کاهش تولید و رکود اقتصادی در سطح جهانی است. همچنین شاهد تغییراتی در حوزه روابط تجاری و منطقه‌ای کشورها، توجه و سرمایه‌گذاری بیش‌تر دولت‌ها در حوزه سلامت و درمان خواهیم بود. گسترش کسب و کارهای مجازی و مبتنی بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و خصوصأ تلکام (ارتباط از راه دور) در همه حوزه‌ها، به‌ویژه خدمات عمومی از دیگر پیامدهای کرونا است که به سبب آن سرمایه‌گذاری‌های بسیاری به این سمت می­روند.
دکتر کردبچه در رابطه با تأثیر ویروس کرونا بر شاخه‌های مختلف صنعت بیمه، افزود: این اپیدمی به‌صورت غیر‌مستقیم در اشکال مختلف کاهش فعالیت‌های اقتصادی مانند گردشگری، مسافری، باربری و... شرکت‌های بیمه را درگیر بحران کرده است. و اغلب به جز حوادث رانندگی و بیمه خودرو، این اثرات بر عملیات بیمه‌گری این شرکت‌ها منفی بوده است. براساس مطالعه‌ای که در پژوهشکده بیمه انجام شده است، برآوردها حکایت از آن دارد که برای سه ماه نخست سال ۹۹ حق بیمه تولیدی فصل اول سال 1399 به سبب آثار مستقیم و غیرمستقیم شیوع این ویروس بین ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش می­یابد که ممکن است در باقی‌مانده سال جبران نشود.
برای خواندن متن کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://donya-e-eqtesad.com/بخش-بانک-بیمه-16/3651377-غافلگیری-کرونایی-صنعت-بیمه

نام:
ایمیل:
* نظر: