کد خبر: ۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰
مدير عامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب:
مدير عامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب گفت:بيش از ٨ هزار قلم قطعات كاربردي صنعت نفت با تلاش متخصصان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و با بهره گيري از توانمندي‎هاي سازندگان داخلي بومي سازي شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از  شركت ملي نفت ايران؛حمید بورد با اعلام اين خبر، گفت: اين قطعات در بخش هاي عمليات صنعتي با هدف توليد صيانتي مورد استفاده قرار گرفته است.
 
بورد افزود: هم اكنون سازندگان استان خوزستان و استان هاي صنعتي كه شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با آنان همكاري دارد، از مرحله ساخت قطعه عبور كرده و با ايجاد كنسرسيوم بين كارگاه هاي كوچك در حال مجموعه سازي هستند.
 
عضو هيئت مديره شركت ملي نفت ايران با اشاره به توانمندي هاي درون استاني در زمينه توليد قطعات و تجهيزات مورد استفاده در صنايع، به ويژه صنعت نفت، گفت: هم اكنون بحث بهسازي تجهيزات ساخته شده در اين بخش مطرح است.
 
بورد اظهار كرد: در چند سال اخير با نظارت و همگامي متخصصان و كارشناسان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و همكاري شركت هاي دانش بنيان و صنعتگران داخلي ساخت توربين، پمپ و كمپرسورهاي بالادستي در دستور كار قرار گرفت.
 
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب افزود: هم اكنون پروژه ساخت توربين پنج مگاواتي با ٣٠ درصد پيشرفت فيزيكي در دست اجرا و توليد توربين ١٠ مگاواتي در داخل كشور در مرحله انعقاد قرارداد است.
 
وي گفت: همچنين پس از بررسي هاي فني و تخصصي بحث ساخت چند نمونه پمپ هاي فرآيندي نهايي شده كه در نوع خود كار بزرگي محسوب مي شود.
 
بورد همچنين با اشاره به استفاده از تلمبه هاي سرچاهي در برخي ميادين نفتي، افزود: به ابتكار
كارشناسان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و با كمك سازندگان داخلي براي نخستين با سيستم فورانگير هوشمند طراحي و ساخته شد كه اين دستاورد با توجه به اهميت اين تجهيز در بستن دهانه چاه در مواقعي كه چاه به هر دليل از كنترل خارج مي شود در نوع خود بي نظير است.
 
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب افزود: استفاده از اين تجهيز ضريب ايمني چاه ها را افزايش مي دهد و در زمان افزايش فشار يا كاهش فشار و نشت احتمالي گازهايي مانند هيدروژن سولفوره، اين تجهيز به طور اتوماتيك عمل مي كند در حالي كه تا پيش از اين اين كار به صورت مكانيكي صورت مي گرفت.
 
بورد با بيان اين كه در پنج ماه نخست امسال بيش از ٥٠٠ قلم كالا با كمك سازندگان داخلي بومي سازي شده است، يادآور شد: شماري از تجهيزات ساخته شده در يك سال اخير در نمايشگاه تخصصي ساخت تجهيزات صنعت نفت خوزستان كه آذرماه امسال در اهواز برگزار مي شود، رونمايي خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: