کد خبر: ۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: مجموعه ادبی ارزشمند شامل 20 قطعه شعر دست‎نویس از اشعار منتشر نشده استاد شهریار در این مرکز نگهداری می‎شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛'محمد هادی زاهدی' افزود: این اشعار در بین سالهای 1313 تا 1350 شمسی در مشهد سروده و به میرزا 'علی اکبر گلشن آزادی' شاعر خراسانی و مدیر وقت روزنامه آزادی تقدیم شده است.
 
وی بیان کرد: اشعار استاد شهریار به خط بسیار زیبای شکسته نستعلیق و نسخ فارسی و با عناوینی مانند سر و پا در دل، قند پارسی، صیاد ماهی، دیر وقت کنار دریا، خواب نوشین و زاد سفر نوشته شده است.
 
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه حدود 200 عنوان کتاب از شهریار و درباره وی در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می شود، افزود: به مناسبت روز بزرگداشت استاد 'سید محمد حسین شهریار' شاعر پارسی گوی معاصر ایران، نمایشگاهی از بهترین کتابهای وی در این کتابخانه به نمایش درآمده است.
 
زاهدی گفت: حیدر بابا، شیدایی ها، گزیده شعرهای شورانگیز شهریار، کلیات اشعار ترکی شهریار، دیوان شهریار، شهریار و انقلاب اسلامی، امام علی (ع) در نگاه شهریار، حافظ به روایت شهریار، این ترک پارسی گوی، شهریار از نگاه رهبر معظم انقلاب، انقلاب در شعر شهریار، سخنی از یار آشنا، سیمرغ و قاف، سلام بر حیدربابا و تعدادی نرم افزار صوتی از اشعار وی در این نمایشگاه عرضه شده است.
 
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: کتابهای مربوط به استاد شهریار از منابع ارزشمند کتابخانه آستان قدس رضوی است که در اختیار پژوهشگران و نویسندگان قرار می گیرد.
 
وی افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی غنی ترین کتابخانه کشور می باشد که همه منابع اطلاعاتی در باره اشخاص مشهور ایران و جهان اسلام را گردآوری کرده است.
 
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در کتابخانه آستان قدس رضوی سه میلیون و 300 هزار جلد کتاب چاپی، یک میلیون و 800 هزار کتاب چاپی کمیاب و 85 هزار نسخه خطی نگهداری می شود.
 
سید محمدحسین بهجت تبریزی (زاده 1285 - درگذشته 1367) متخلص به شهریار (پیش از آن بهجت) شاعر ایرانی اهل آذربایجان بود که به زبان‎های ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سروده است.
 
وی در تبریز به دنیا آمد و بنا به وصیتش در مقبرةالشعرای همین شهر به خاک سپرده شد.
 
روز درگذشت این شاعر معاصر روز 'شعر و ادب فارسی' نامگذاری شده است.
 

 انتهای پیام/
برچسب ها: شعر ، شهریار ، دست نویس
نام:
ایمیل:
* نظر: