به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت، وی در پاسخ به این سوال که در بازار سهامداری چه اقدامتی در خصوص فروش بیمه های عمر انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه حدود 60 درصد سهام شرکت بیمه حکمت متعلق به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین بمنظور حفظ جایگاه ارزشمند سهامداران و بالفعل نمودن این بازار بزرگ، محصول متناسب با نیاز مشتری و ریسک مرتبط طراحی گردید. اکنون بیمه های عمر و سرمایه گذاری ویژه جامعه معزز سهامداران از تخفیفات مناسبی برخوردار می باشد. به طور مثال اندوخته بیمه نامه ای که در شرایط یکسان برای کارکنان و اعضاء خانواده آجا با سایر بیمه گذاران صادر می گردد، به طور میانگین 10 تا 15 درصد بیشتر می باشد که می تواند تفاوت قابل توجهی در بخش پس اندازی بیمه نامه ایجاد نماید.
علی آبادی از طرح های تخفیفی بیمه های عمر و سرمایه گذاری برای مشتریان بیمه حکمت گفت و تصریح کرد: هم اکنون فضای حاکم بر صنعت بیمه کشور فضای کاملاً رقابتی است، به همین منظور و جهت حضور موثردر این بخش، طرح های متنوعی متناسب با نیاز آحاد مختلف جامعه تدوین شده است که از جمله آنها طرح بیمه ای و رفاهی جهت نظام جامع بیمه ای اختیاری و خدمات رفاهی ارتش مخصوص حوزه سهامداری طراحی گردیده است که در این طرح کارکنان و خانواده آجا علاوه بر برخورداری از پوشش های کامل بیمه ای از خدمات رفاهی از قبیل هزینه سفر ، وام و . . . برخوردار خواهند شد.
طرح دیگر این مدیریت، ارائه بیمه های زندگی با پوشش های کامل و جامع بیمه ای برای عموم جامعه می باشد که رویکرد اصلی در طراحی محصول پاسخ به کلیه نیازهای بیمه ای مشتریان و سهولت در فرآیند بازاریابی و فروش توسط شبکه فروش بوده است. از پوشش های تکمیلی این بیمه نامه می توان به پوشش آتش سوزی منازل مسکونی بیمه گذاران ، پوشش درمان انفرادی ، پوشش معافیت بیمه گذاران و . . . نام برد .
مدیر بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه حکمت با تاکید بر اینکه خدمت رسانی مطلوب به مشتریان در افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه نقش دارد، افزود: با نگاهی به روند رشد ضریب نفود بیمه در کشور نشان میدهد که این شاخص به صورت تدریجی روندی صعودی را طی کرده و از 1.3 درصد در سال 88 به 2.38 درصد در سال 97 رسیده است.
یکی از راهکارهای موثر در افزایش ضریب نفوذ بیمه و افزایش سهم بیمه های زندگی جلب رضایت بیمه گذاران از طریق ارائه خدمات مطلوب می باشد . البته از میان برداشتن محدودیت ها و قوانین دست و پاگیر و اصلاح زیر ساختهای صنعت بیمه می تواند در ارائه خدمات به مردم از سوی متولیان صنعت بیمه موثر باشد.
وی به پررنگ نمودن نقش استارتاپ ها در جامعه اشاره داشت و افزود:بکارگیری و شروع به همکاری با تعداد زیادی از اجزاء شبکه فروش، منجر به متورم شدن شبکه ی فروش می گردد که برای کنترل آن لازم است پلتفرم جامع هوشمند به نحوی طراحی گردد تا سطح کنترل اجزاء مختلف شبکه بهینه گردد.
تمرکز بر مشتری مداری ونوآوری در روشهای ارائه محصول می تواند به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای کسب سهم قابل توجه در بازار و جلب مشتریان وفادار و دائمی باشد. ایجاد یکپارچگی در نرم افزارهای بازاریابی و فروش، بیمه گری و مالی، طراحی و ایجاد پورتال اینترنتی جامع به همراه تنوع گسترده ای از روشهای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک و همچنین حرکت در مسیر پیاده سازی روشهای خودسرویسی مشتریان و استفاده از خدمات استارتاپ های نوین می تواند از وجوه مهم تمایز شرکت های بیمه به شمار رود علی الخصوص با شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر فعالیت های شبکه فروش ، نیاز به استفاده از خدمات هوشمند بیشتر از هر زمان احساس می شود .
در این زمینه با تجریه و تحلیل نیازهای الکترونیکی و تا حدودی که امکان ارائه خدمات غیر حضوری در رشته بیمه های عمر و حوادث انفرادی فراهم استتا مشتریان بتوانند از خدمات الکترونیک بیمه حکمت صبا در سیستم باب نو استفاده بهینه نمایند .
بیش از ۷۰ درصد بازار بیمه به دو رشته بیمه شخص ثالث و درمان اختصاص دارد که ضریب خسارت بالای 100 درصد دارند. در چنین شرایطی موفقیت شرکتهای بیمه نیز سخت است. دانشمندان علم مدیریت، موفقیت شرکتها را در کسب موقعیت رقابتی میدانند و آن موقعیتی می باشد که شرکت میتواند سهم پایداری از بازار را کسب کند که درآمد کافی را بسازد.موفقیت شرکتهای بیمه در بازار فعلی، کسب پرتفوی بیشتر نیست، چرا که شرکتها باید بتوانند صورتهای مالی قابلقبولی را به مجامع خود ارائه کنند و نظر سهامداران را برای افزایش سرمایه جلب کنند.از این رو موفقیت شرکتهای بیمه به سه عامل اصلی و مهم اعم از نیروی انسانی کارآمد، فناوری اطلاعات بروز و سرمایه مالی مناسب بستگی دارد.
حجم و گستره بازار بیمه بهگونهای است که انجام عملیات بیمهگری صرفا با سیستمهای متکی به فناوری اطلاعات میسر خواهد بود. هرچه فناوری سیستمهای بیمهگر، بالاتر باشد احتمال موفقیت آن بیشتر است. سرعت، پایداری، دسترسی، گستردگی، یکپارچگی، جامعیت و هوشمندی سیستمهای اطلاعاتی شرکتهای بیمه عامل اصلی موفقیت آنها می باشد. فناوری پیشرفته اطلاعات فرآیند عملیات را بهینه و منظم کرده و هزینههای شرکت را کاهش میدهد و تصمیمگیری کارشناسان و مدیران را بهبود بخشیده و مشتریان را جذب و به شرکت وفادار و از تقلب جلوگیری میکند.