کد خبر: ۱۲۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهاي باز با رعایت فاصله گذاري(از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می شود.

مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص الزامات برگزاری عزاداری محرم

ستاد ملی مقابله با کرونا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد ضمن گرامیداشت عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) در ماه محرم و صفر و با عنایت به شیوع گسترده کرونا در جامعه و ضرورت تلاش همه جانبه برای مقابله با این ویروس شوم  بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا  نکات ذیل به اطلاع عموم می رسد:

۱- براساس آخرین توصیه های سازمان بهداشت جهانی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، موثرین ترین راه برای پیشگیری از کرونا می باشد.

۲- هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهاي باز با رعایت فاصله گذاري(از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می شود.

۳- هرگونه جابجایی هیات و دسته روی، ممنوع است.

۴- برپایی هر نوع ایستگاه هاي صلواتی، توزیع نذورات و چاي(موکب ها،خیمه ها،چادر و...) در تمامی استان ها و شهرستان ها ممنوع است.

۵-هرگونه پذیرائی در جریان برگزاري مراسم عزاداري  ممنوع است.

۶-همچنین نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط، صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام برای نیازمندان توزیع گردد.

۷- نذورات خاصی که امکان تغییر به دلیل مسائل شرعی را ندارد براساس دستورالعمل ابلاغی با نظر کارشناسان وزارت بهداشت طبخ، بسته بندی و با توزیع در سایر اماکن (بدون تشکیل صف و تجمع و تراکم جمعیت) صورت می گیرد.

۸- ضمن تاکید مجدد بر فاصله گذاری و استفاده از ماسک به صورت مستمر، درخواست می شود، افراد مسن و داراي بیماري زمینه اي از حضور در مراسمات خودداری نمایند.

 

ستاد ملی مقابله با کرونا

برچسب ها: کرونا ، محرم ، عزاداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار