کد خبر: ۱۲۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
این روزها خرید و فروش خودرو به دلیل نوسانات بازار خودرو و همچنین قیمت دلار بسیار سخت و دارای حساسیت است. تقریباً اکثر ماشین‌ها از قیمت‌های بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل فروشنده نمی‌تواند بر روی فروش آن‌ها ریسک کند.

فروش خودرو به دوستان و آشنایان و 1001 دردسر بعدی

این روزها خرید و فروش خودرو به دلیل نوسانات بازار خودرو و همچنین قیمت دلار بسیار سخت و دارای حساسیت است. تقریباً اکثر ماشین‌ها از قیمت‌های بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل فروشنده نمی‌تواند بر روی فروش آن‌ها ریسک کند. خریداران نیز سعی می‌کنند تا به دلیل پرداخت قیمت بالا خودروی مناسب‌تر و با شرایط مشخص و شفاف خریداری نمایند. در این شرایط خریداران نیز سعی می‌کنند خودروی خود را از یک فرد آشنا و یا اعضای فامیل خریداری نمایند تا به‌اصطلاح بدانند چه بلایی قبلاً سر خودرو آمده است. این افراد با پیش‌فرض اینکه تمامی زیروبم خودروی خریداری‌شده از یک آشنا بسیار مشخص‌تر از یک فرد غریبه است اقدام به خرید معمولاً بدون کارشناسی خواهند کرد. اما باید بدانید خرید و فروش در روابط خانوادگی و یا دوستانه می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد.

در ادامه ماجرای آقای کریمی که تجربه فروش خودرو به یکی از اقوام خود را داشته‌اند را بخوانید:

اواسط سال ۹۰ بود که بنده یک دستگاه خودروی تندر ۹۰ را از کمپانی به‌صورت صفر تحویل گرفتم. نزدیک به ۸ سال این خودرو را با ملاحظات خاصی سوار می‌شدم و مسافرت‌های زیادی نیز با آن رفته بودم. کم‌کم به این نتیجه رسیدم که ماشینم با افزایش سن و کیلومترش دارد به خرج می‌افتد و بهتر است آن را با یک خودروی مدل‌بالاتر و یا حتی خودروی خارجی تعویض نمایم. جالب بود که همیشه در فامیل هر کس می‌خواست مثالی از نگه‌داری خوب ماشین بزند، من و ماشینم را مثال می‌زد و می‌گفت اگر بتوانید ماشین را مثل فلانی نگهداری کنید خیلی خوب خواهد بود.

یکی از شب‌های تابستان سال ۹۸ در یک مهمانی به پسرخاله خانمم گفتم که قصد خرید ماشین جدیدی را دارم و می‌خواهم این ال نود را بفروشم. نزدیک‌های آخر مهمانی شوهرخاله خانمم گفت شنیدم تصمیم داری ماشینت را بفروشی؛ اگر خواستی ماشین خود را بفروشی حتماً به من اطلاع بده. هفته بعد مبلغی وام برای من از اداره فراهم شد به‌اضافه پس‌انداز قبلی به‌راحتی می‌توانستم یک خودروی دیگر خریداری نمایم. بنابراین تصمیم فروش خود را قطعی کرده و در همان لحظه با شوهرخاله خانمم تماس گرفتم.  ایشان هم گفتند که من خودم ماشین شما را می‌خرم. در لحظه با خودم گفتم چه خوب و راحت ماشینم را فروختم. دیگر نیازی به این سایت و آن سایت، آگهی و نمایشگاه ماشین نیست. تازه خیلی راحت هم پول برای خرید ماشین بعدی جور می‌شد.

ماشین ال ۹۰ من در آن روزها چیزی در حدود ۸۶ میلیون تومان قیمت می‌خورد. البته که بنده بر سر قولنامه مجبور به دادن تخفیف‌های اضافی به این فامیل دوست‌داشتنی شدم و نهایتاً خودروی خود را با قیمت ۸۳ میلیون تومان فروختم. تازه هزینه‌های انتقال سند نیز گردن خودم را گرفت. هر چه فکر می‌کردم مبلغ قابل‌توجهی را تخفیف داده بودم ولی خود را با این جمله که "طوری نیست به آشنا فروخته‌ام" راضی می‌کردم.

چشمتان روز بد نبیند که از هفته بعد بنده شده بودم خدمات پس از فروش خودروی ال ۹۰!  هر صدایی از هر جای خودرو شنیده می‌شد و یا هر موردی داشت فوراً با من تماس می‌گرفتند. نکته جالب‌توجه اینجا بود که این فامیل دوست‌داشتنی فکر کرده بود یک خودروی صفرکیلومتر و بدون کارکرد خریداری کرده است و اصلاً حواسش نبود که خودروی دست‌دوم هم می‌تواند هزینه‌هایی در برداشته باشد و همیشه شاکی بود که ما فکر می‌کردیم خودروی شما فلان است و هیچ کاری ندارد.

کار به جایی رسید که بنده بعد از دو ماه حاضر شدم پول را پس بدهم و خودرو را پس بگیرم ولی ایشان گفتند نه نمی‌شود ماشین گران شده. حالا من مانده‌ام و ضرر فروش خودرو و یک کدورت فامیلی.

فروش خودرو به دوستان و آشنایان و 1001 دردسر بعدی

فروش خودرو در اقوام دور و نزدیک می‌تواند مسائل و مشکلاتی را برای شما در برداشته باشد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از :

  • وظیفه پاسخگویی به تمام مشکلات احتمالی بعدی
  • عدم امکان فروش خودرو به قیمت منطقی
  • احتمال دردسر در وصول مبلغ خودرو
  • و ...

اما آیا راهی برای فروش خودرو مطمئن، بدون آنکه دچار چنین مشکلاتی شویم وجود دارد؟

 

فروش خودرو سفارشی با همراه مکانیک

روشی به نام فروش سفارشی خودرو در ایران وجود دارد که در آن فروشنده صفر تا 100 فرآیند فروش خودرو را به یک متخصص می‌سپارد. این روش توسط شرکت همراه مکانیک با سابقه فروش بیش از 91000 خودرو اجرا می‌شود و چند مزیت مهم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قیمت‌گذاری خودرو متناسب با کارشناسی دقیق آن از لحاظ فنی، بدنه و آپشن‌ها انجام می‌شود تا نه در حق خریدار ظلم شود و نه در حق فروشنده.
  • خودرو خود را با گزارش کامل کارشناسی می‌فروشید تا کسی نتواند خودروی شما را پایینتر از آن‌چه هست، نشان دهد.
  • تمام تماس‌های خریداران توسط مشاور اختصاصی خودرو شما پاسخ داده می‌شود و شما لازم نیست هیچ کاری انجام دهید.
  • تمام فرآیند فروش سفارشی خودرو کاملا بدون هزینه است.
  • تمام فرآیند نوشتن قولنامه توسط یک مشاور حقوقی رایگان برای شما انجام می‌شود تا خیالتان از بابت همه مسائل حقوقی راحت باشد.

فروش خودرو به دوستان و آشنایان و 1001 دردسر بعدی

همین الان وارد صفحه فروش خودرو (hamrah-mechanic.com/cars-for-sale) شوید و خودرو خود را کاملا بدون دغدغه و بدون هزینه بفروشید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار