کد خبر: ۱۴۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
بازاریابی تولید محتوا یک روش برقراری ارتباط دائمی با مخاطب برای ایجاد حس نزدیکی و اعتماد است. تا مخاطب به شما اعتماد نکند از شما خرید نخواهد کرد. با انتشار محتوای کپی، بی استفاده و بدون زمان بندی منظم شما اعتماد مخاطب را که مهمترین سرمایه ی شماست از دست خواهید داد.

بازاریابی تولید محتوا یکی از پر بازده ترین روش های بازاریابی و فروش است. شما می توانید با تولید محتوای مفید و کاربردی در مورد آنچه که مورد نیاز مخاطب است به او اطلاعات دهید و او را در مسیر خرید راهنمایی کنید. برقراری ارتباط مداوم بر پایه ی رفع نیاز مشتری موجب ایجاد حس اعتماد و صمیمیت بین شما و او خواهد شد در نتیجه افزایش فروش را به همراه خواهد داشت. در ادامه ما قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که شما می توانید با رعایت آن بازاریابی تولید محتوا خود را بهبود ببخشید و مخاطب بیشتری جذب کنید.

5 نکته برای شروع بازاریابی تولید محتوا

  1. روی جذب مخاطب تمرکز کنید

در اینجا منظور از جذب مخاطب، علاوه بر جذب مخاطب جدید حفظ مخاطبان فعلی نیز هست. در واقع تمرکز بر جذب مجدد مشتری که یک بار از شما خرید کرده است و یا کاربری که یک بار در سایت شما ثبت نام انجام داده است یک راه خوب برای بازاریابی و افزایش فروش است. مخاطبی که در اشتراک خبرنامه ی شما ایمیل یا شماره تماس خود را قید کرده است یعنی مایل است همچنان از جدیدترین محصولات یا خدمات شما با خبر شده و از آن استفاده کند.

علاوه بر اینکه حفظ مخاطب فعلی از جذب مخاطب جدید آسان تر است، شما می توانید با بررسی علایق و نیازهای مخاطب فعلی خود یک درک کلی از جامعه ی مخاطب هدف به دست بیاورید. داشتن درک کلی از خواسته های مخاطب به شما در تولید محتوای مفید و جذاب کمک می کند. اگر در بازاریابی تمرکز خود را بر برگشت مشتری و نیازهای او معطوف کنید می توانید او را به یک مشتری دائمی تبدیل کنید. یک مشتری یا مخاطب دائمی و وفادار معمولا شما را به دوستان خود معرفی می کند در نتیجه به راحتی می توانید با تمرکز بر مخاطبان فعلی بدون صرف هزینه ی اضافه مخاطبان جدید پیدا کنید.

  1. برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید

بازاریابی تولید محتوا یکی از موفق ترین روش جذب مخاطب است. اما این حقیقت باعث نمی شود که شما تصور کنید با تولید هر محتوایی می توانید مخاطب جذب کنید. پس اگر بازاریابی تولید محتوای شما خوب پیش نمی رود و احساس می کنید بازده مناسب را ندارد بهتر است در روند فعالیت خود تجدید نظر کنید. محتوای شما برای جذب مخاطب باید جدید، کاربردی و خلاقانه باشد. مخاطبان و موتورهای جستجو به دنبال پیدا کردن محتوا و مطالب جدید و دست اول در مورد یک موضوع هستند پس اگر مدام در حال کپی هستید دست نگه دارید.

اگر برای تولید محتوا ایده ی جدیدی ندارید می توانید با جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر کاربران علاوه بر الهام گرفتن از مطالبی که منتشر و توسط مخاطبان پسندیده شده، تکینیک های سئو سایت خود را نیز تقویت کنید تا رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو ارتقا پیدا کند. سعی کنید مطالب منسجم و مرتبط با هم را بر اساس یک برنامه ریزی زمانی مشخص منتشر کنید، به طور مثال حفظ ترتیب انتشار مطالب آموزشی تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطب دارد.

 

  1. فرآیند بازاریابی تولید محتوا را برای خود آسان کنید

مهم است که بتوانید هر پروژه را دقیق و کامل به سرانجام برسانید. در تولید محتوا بر خود سخت نگیرید. با مشاهده ی روند کاری رقبا و همکاران الهام بگیرید و شروع به کار کنید. توجه کنید که نیاز نیست روزانه یک محتوای جدید تولید کنید، شما می توانید با بازنگری مطالب قبلی، بروز کردن اطلاعاتی که در گذشته منتشر کردید و تغییر قالب تولید محتوا یک محتوای جدید و جذاب بسازید.

 

  1. اهداف خود را با توانایی های خود منطبق کنید

اینکه انتظار داشته باشید بازاریابی تولید محتوا بتواند کاربران سایت شما را در یک هفته چند برابر کند و یا با انتشار چند مطلب به سرعت دیده شوید و مورد توجه قرار بگیرید کمی دور از ذهن است. بهتر است اهداف خود را در تولید محتوا با توانایی ها و زمانی که صرف آن کردید بسنجید و منطبق کنید. موفقیت شما براساس اهداف، منابع، توانایی ها، کسب و کار و سایر عوامل متفاوت خواهد بود بنابراین بهتر است قبل از ناامید شدن به دقت روند فعالیت و پیشرفت خود را بررسی کنید.

  1. در فرآیند تولید محتوا به زمان بندی خود متعهد باشید

تعهد و برنامه ریزی یکی از مهمترین شاخص های موفقیت در بازاریابی تولید محتوا است. در فرآیند تولید محتوا هر موفقیت بر اساس موفقیت قبلی بنا می شود. اگر با ذهنیتی شبیه به یک کمپین یکبار مصرف فعالیت کنید یا بازاریابی محتوا را انجام دهید تا ببینید چگونه پیش می رود و قصد ندارید مداوم و طولانی مدت آن را ادامه دهید باید گفت نتایج طولانی مدت و مثبتی نخواهید گرفت. در واقع اگر مخاطب نداند که شما با چه هدف و برنامه ای و برای چه مدت قصد انتشار تولید محتوا دارید جذب شما نخواهد شد زیرا نمی تواند به شما اعتماد کند.

همانطور که در ابتدا مطرح کردیم بازاریابی تولید محتوا یک روش برقراری ارتباط دائمی با مخاطب برای ایجاد حس نزدیکی و اعتماد است. تا مخاطب به شما اعتماد نکند از شما خرید نخواهد کرد. با انتشار محتوای کپی، بی استفاده و بدون زمان بندی منظم شما اعتماد مخاطب را که مهمترین سرمایه ی شماست از دست خواهید داد.

اگر به دنبال تولید محتوایی پر بازده هستید با تیم بیزون تماس بگیرید. تیم تخصصی بیزون با شناسایی بازار هدف، با برنامه ریزی دقیق و متعهد به زمان در خدمت شماست تا با تولید محتوایی اصولی باعث افزایش فروش شما شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار