کد خبر: ۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
رئیس سازمان حمایت:
سید جواد تقوی در نشست مجمع عمومی سالیانه سازمان حمایت گفت: در بخش خدمات پس از فروش تلاش می‌کنیم بنگاه‌ها برای خدمات قبل از فروش، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند
به گزارش تجارت آنلاین به نقل ازنسیم؛سید جواد تقوی در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان که به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل جلسه داد گفت: تلاش می‌کنیم به این بخش بیشتر پرداخته شود و در بخش تعرفه های انرژی و حمل و نقل و مخابرات ورود کردیم .
 
تقوی یاد آور شد : برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت ، مقرر شد هم همراه اول و هم ایرانسل اضافه دریافتی ها به مردم را عودت دهند  و در بخش خدمات پس از فروش تلاش می کنیم بنگاهها برای خدمات قبل از فروش ، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند .
 
وی همچنین با تشریح اهم برنامه های راهبردی این سازمان در سال گذشته افزود: حمایت از تولید و صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده‌، قیمت گذاری کالا، نظارت و بازرسی، اطلاع رسانی و پرداختن به حوزه ساختار سازمانی و مسائل آموزشی و پژوهشی از جمله برنامه‌های این سازمان است.
 
وی افزود: در بخش حمایت از تولید تکنیک‌های کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی  مدنظر بوده است و بدین منظور از نرم افزارهای مختلف مثل سامانه اعلام موجودی استفاده  کردیم چرا که موجودی شبکه انعکاسی از شرایط واقعی بازار و روند قیمتها را می داد.
 
ایجاد پایگاه اطلاع رسانی تولیدات داخلی و توسعه بانک اطلاعاتی و سیستم الکترونیکی ناظران افتخاری ( مردمی کردن بخش نظارت ) وسعی در بهر گیری از حوزه ها و اقشار مختلف از دیگر برنامه های مورد اشاره تقوی در سال گذشته بود .
 
وی با اشاره به سامانه مدیریت گزارش افزود : پایگاه اطلاع رسانی قیمت و مدیریت و راهبری سامانه جامع بازرسی و نظارت سازمان حمایت فعال است.
 
تقوی تصرح کرد : در بخش حمایت از حقوق مصرف کننده انجمن های حمایت را  باید فعال می کردیم و بدین منظور بیش از 400 انجمن در کشور فعال است اما  تلا ش می کنیم بر اساس اولویتها انجمن ها را درگیر کار حمایت از حقوق مصرف کننده کنیم.
 
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به دو مقوله قیمت گذاری و تعیین ضوابط قیمت گفت : قیمت گذاری در سازمان در چارچوب قانون برنامه است و شامل کالاهای اساسی ، انحصاری و خدمات عمومی است که در بحث کالاهای انحصاری دستورالعمل قیمت به شورای رقابت واگذار شده و باید این دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ کند که متاسفانه الان این شورا به قیمت گذاری ورود کرده است.
 
وی تصریح کرد : در ارتباط با مسائل نظارتی بنا داریم اولین اقدامات پیشگیرانه از تخلف را دنبال کنیم و به جای مچ گیری فضا را بهبود بخشیم تا تخلفی صورت نگیرد و اینها را در قالب طرحهای نظارتی ویژه دنبال می کنیم.
 
به گفته تقوی برنامه تحلیلی از گزارشات مردمی از کمبود و گرانی در قالب سامانه 124 جزو برنامه های این سازمان هست و بر اساس اولویت بندی غذایی این گزارشات به جلسات تنظیم بازار ارائه می شود و بر اساس آن تامین کمبود و تحلیل دلایل گرانی انجام می گیرد.
 
وی برگزاری 13 هزار نفر ساعت کار آموزشی را از دیگر برنامه های موزشی و پژوهشی این سازمان عنوان کرد و گفت : با همکاری موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی 45 عنوان آموزشی  را سال قبل برگزار کردیم و عمدتا طرحهای مطالعاتی در توزیع ، تامین ، قیمت ، موجودی و عرضه و تقاضاست .
 
تقوی همچنین از اصلاح و تایید ساختار جدید سازمان پس از ادغام  دو وزارتخانه ، در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری خبر داد.
 
در پایان این نشست گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 و در حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت قرائت شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: خدمات ، راهبردی ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر: