کد خبر: ۱۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
سینماداران موظفند ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند، در حالی که رئیس اتحادیه سینماداران می‌گوید بخشی از این مالیات عوارض شهرداری بوده و نباید عوارض مجدد ۵ درصد شهرداری از آنها گرفته شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، چندی پیش رئیس اتحادیه سینما داران عنوان کرده بود که صاحبان سینما امسال 9 درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌کنند و علاوه بر آن نیز شهرداری 5 درصد عوارض دریافت می‌کند که این موضوع غیر قانونی تلقی می‌شود.
 
طبق قانون از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده سال جاری 5 درصد مالیات سهم دولت، 3 درصد عوارض شهرداریها و دهیاریهای سراسر کشور و یک درصد نیز سهم سلامت است.
 
یعنی 3 درصد از درآمدهای مالیات ارزش افزوده نیز عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که هر سال و در فواصل زمانی سه ماهه این سهم به آنها پرداخت می‌شود، با این حال سینما داران معتقدند، چون یکبار عوارض از محل مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌کنند، نباید از آنها مجددا توسط شهرداری عوارض دیگری گرفته شود.
 
در این راستا حسین بنی‌صفار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا پردیس‌های سینمایی و سینماها از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند یا خیر، بیان می‌کند: بنا به اختیارات مفاد ماده 18 قانون مالیات ارزش افزوده و به موجب بند 12 فراخوان مرحله چهارم مالیات ارزش افزوده صاحبان سینماها و پردیس‌های سینمایی به عنوان مودی مالیاتی محسوب می‌شوند.
 
رئیس امور مالیاتی شهر تهران در مورد اینکه از چه زمانی سینماها مشمول مالیات شده‌اند، معتقد است: از تاریخ مهرماه سال 89 سینماداران مکلف به انجام تعهدات و وظایف مالیاتی برحسب قانون شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه امسال نرخ مالیات ارزش افزوده طبق قانون 9 درصد است تاکید می‌کند: چنانچه سینماها به عنوان شخص حقوقی فعالیت داشته باشند، با توجه به فراخوان مرحله اول و سوم مکلف به انجام تکالیف قانونی از مهرماه سال 87 و یا 89 حسب مورد خواهند بود.
 
پیش از این رئیس اتحادیه سینما داران گفته بود، ما به سازمان امور مالیاتی کشور نامه نوشتیم و آن‌ها اعلام کردیم، به دلیل این که بخشی از مالیات ارزش افزوده به شهرداری ارایه می‌شود، دریافت عوارض 5 شهرداری از سینماداران غیرقانونی است، اما شهرداری‌ها زیر بار نمی‌روند و این درصد را از سینماها مطالبه می‌کنند.
 
پیش از این رئیس امور مالیاتی شهر تهران عنوان کرده بود، سال گذشته از محل درآمدهای مالیات ارزش افزوده بیش از 3 هزار میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها پرداخت شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار