کد خبر: ۱۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
یک پایگاه اطلاع رسانی ترکمنستان به نقل از سفیر ایران در عشق‏‌آباد نوشت: تهران آمادگی دارد حامل‌های انرژی ترکمنستان را به بازار کشورهای ثالث ترانزیت کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازفارس، تلویزیون دولتی ترکمنستان امروز در گزارشی با اشاره به مصاحبه اخیر «سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در عشق‏‌آباد با پایگاه خبری ترند نیوز آذربایجان نوشت: انرژی در روابط ایران و ترکمنستان همواره دارای نقش مهمی بوده است بطوری که اولین لوله انتقال گاز ترکمنستان به خارج از شوروی سابق به ایران بوده و دومین خط لوله گازی هم اکنون به مرزهای ایران کشیده شده‌ است.
 
به گفته سفیر ایران، به طور طبیعی و به توجه به همکاری‌های نزدیک و اراده رهبران عالی 2 کشور، همکاری‌های گازی میان ایران و ترکمنستان در حال توسعه بوده و در بیانیه مشترک رؤسای جمهوری 2 کشور در ماه مارس اشاره شده‌ است که حجم تجارت دو جانبه ایران و ترکمنستان که سالانه 4 میلیارد دلار است (شامل تجارت مواد نفتی و گاز) تا پایان سال جاری به 6 میلیارد دلار خواهد رسید.
 
وی با اشاره به اینکه ایران سالانه حدود 14 میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان دریافت می‌کند، گفت: ما آماده هستیم که در ترانزیت گاز ترکمنستان همکاری کنیم و این مسئله بصورت مصداقی، یعنی اینکه از کجا تا کجا گاز منتقل شود، قابل بح
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار