کد خبر: ۱۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
معاون وزیر نفت با تاکید بر این‌که قیمت گاز در سال 1394 به هیچ وجه افزایش نیافته است، از اصلاح قبوض گاز از آخرین دوره سال 1393 خبر داد و گفت: صادرات گاز به عراق از اواخر اردیبهشت‌ماه با پنج میلیون مترمکعب در روز آغاز می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی درباره‌ی اظهارات برخی مشترکان گاز مبنی بر این‌که قبوض آنها از افزایش برخوردار شده است، گفت: قیمت گاز در سال 1394 به هیچ وجه افزایش نیافته و تنها افزایش صورت گرفته مربوط به افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده است که طبق قانون از مشترکان دریافت شده و به سازمان مالیاتی پرداخت می‌شود.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به انتقادات صورت گرفته مبنی بر افزایش یکسان قیمت گاز برای کلیه پله‌کان‌ها و دستور وزیر نفت مبنی بر اصلاح این روند آیا اصلاح صورت گرفته است؟ خاطر نشان کرد: از قبوض مربوط به آخرین دوره سال گذشته این روند اصلاح شده و کلیه پلکان‌ها از افزایش 20 درصدی قیمت برخوردار شده است و در واقع طبق مصوبه دولت و مجلس کسانی که بیشتر مصرف می‌کنند بهای بیشتری پرداخت خواهند کرد.
 
عراقی همچنین به صادرات گاز به عراق از پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در سال اول پنج میلیون مترمکعب، سال دوم 15 میلیون مترمکعب و سال سوم 25 میلیون مترمکعب گاز در روز به عراق صادر خواهد شد.
برچسب ها: گاز ، قبض ، مصوبه
نام:
ایمیل:
* نظر: