کد خبر: ۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
نعمت‌زاده:
وزیر صنعت از برنامه این وزارتخانه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام معدنی خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم انعقاد قرارداد ساخت، تکمیل و راه‌اندازی طرح نیمه تمام فولاد بافت، گفت: دولت از طریق سازمان‌های توسعه‌ای خود از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و با همکاری بانک‌‌های عامل نظیر بانک صنعت و معدن درتکمیل طرحهای نیمه تمام اقدام می‌نماید.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: رشد بخش خصوصی علاوه بر ایجاد منافع، به کسب بازارهای بین المللی منجر می شود، این در حالی است که به منظور پایدار بودن و تجدید و نوسازی این واحدها می‌بایست حداقل قراردادهای مشارکت‌ آنها با طرف بخش خصوصی و یا خارجی بلند مدت باشد.
 
وی تصریح کرد: با توسعه اکتشافات معدنی و کشف و شناسایی معادن جدید به خوبی می‌توان مواد اولیه مورد نیاز طرح‌های فولادی کشور را تامین کرد.
 
نعمت زاده، با بیان اینکه منطقه بافت، ظرفیت توسعه بیشتری دارد‌ افزود: طی نشست اخیر که با واحدهای سنگ آهن و کنسانتره آن داشتیم این وزارتخانه در صدد است تا تک تک واحدهای تولید کننده سنگ آهن، کنسانتره و گندله را در قالب نموداری ترسیم نموده و برای هرکدام از آنها میزان و نوع محصول درخواستی را طی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت تعیین کند.
 
همچنین مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: ایمیدرو همکاری خوبی با بانک صنعت و معدن در تکمیل و اجرای طرحهای نیمه تمام معدنی داشته و خواهد داشت و تاکنون گشایش اعتبارهای مناسبی در این خصوص انجام شده است.
 
در ادامه علی اشرف افخمی، مدیر عامل بانک صنعت و معدن نیز از اعلام آمادگی این بانک در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نیمه تمام معدنی کشور خبرداد و گفت: این بانک مطابق آیین نامه‌ها و ضوابط بانکی از هر اقدامی که در راه توسعه کشور برداشته می‌شود استقبال می‌کند.
 
گفتنی است؛قرارداد مشارکت سرمایه گذاری در ساخت، تکمیل و راه‌اندازی طرحهای نیمه تمام فولاد بافت میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بانک صنعت و معدن و شرکت فولاد سازان نوین به امضاء رسید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: