کد خبر: ۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
نخستین محموله پروپان و دومین محموله بوتان تولیدی پالایشگاه ان جی ال سیری در روزهای اخیر به مقصد یک کشور آفریقایی بارگیری شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره؛محمدرضا صفری‌راد معاون پالایشگاه ان جی ال سیری با اشاره به عملکرد این پالایشگاه گفت: این واحد که از اواخر سال ١٣٩١ آغاز به کار کرده از ظرفیت دریافت روزانه ١٤٠ میلیون فوت معکب خوراک گاز برخوردار است.
 
بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره، یادآور شد: به دلیل کمبود خوراک، ان جی ال سیری هم اکنون با نیمی از ظرفیت اسمی، فعالیت خود را انجام می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: قرار است با بهره‌برداری از میدان گازی کیش، بخشی از خوراک مورد نیاز ان جی ال سیری از میدان گازی کیش تامین شود.
 
معاون تاسیسات پالایشگاه ان جی ال سیری با بیان این که تا پیش از راه‌اندازی این پالایشگاه، گازهای همراه نفت توسط فلرها سوزانده می‌شدند، گفت: چهار محصول نفتا، پنتان، بوتان و پروپان در ان جی ال سیری تولید می‌شود که تاکنون چندین محموله از تولیدات این پالایشگاه به خارج صادر شده است.
 
پیش از این اعلام شده بود که با حفاری چاه های جدید در میدان ایلام و کیش و انتقال گاز آنها به ان جی ال سیری در نظر داریم از ظرفیت کامل این واحد استفاده کنیم.

 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: