کد خبر: ۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
تحریم های اعمال شده اخیر غرب علیه روسیه، نتوانست برنامه های شرکت "گازپروم" برای ادامه دادن به استخراج نفت در بخش "پیروزلوم" قطب شمال و رسیدن به بیش ترین حد تولیدات نفتی در سال 2021 را متوقف کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از راشاتودی؛ "پیروزلوم" نخستین حوزه دریایی قطب شمال روسیه است که دارای 72 میلیون تن نفت استخراج نشده می باشد و به عنوان منبع کلیدی برای تولید هیدروکربن و پیشرفت روسیه خواهد بود.
 
هم اکنون حدود 100 میلیون بشکه از ترکیب جدید ARCO  قطب شمال از این سایت استخراج شده که از ماه آوریل 2014 عمل آوری شده است.
 
بر همین اساس، دور تازه تحریم ها توسط آمریکا و اتحادیه اروپا، برای بی تحرک کردن بزرگ ترین پروژه روسی معادن نفتی قطب شمال و سیبری و جلوگیری از فعالیت شرکت های خارجی از جمله تدارک هرگونه فن آوری و یا تجهیزات برای سرمایه گذاری مشترک در پروژه های آب های زیرزمینی، دریایی و یا معادن نفت، اعمال شد.
 
بسترهای واقع در دریای "پچورا" در آب های قطب شمال با وجود تحریم های غرب، تا سال 2021 حدود  110 هزار بشکه نفت تولید خواهد کرد.
 
"ودیوم یکلوف" عضو هیئت مدیره شرکت گازپروم، درست پیش از این که متن تحریم های غرب منتشر شود به خبرنگاران گفت: این تحریم ها نخواهد توانست بر پروژه های بلند مدت ما تاثیر بگذارد. اگر تحریم ها ادامه یابد احتمالا شرکت ها به دنبال راه دیگری برای استخراج نفت از این حوزه خواهند گشت.
 
یکلوف همچنین افزود: اگر بدترین اتفاقات ممکن نیز در این زمینه رخ دهد، ما همچنان برای خرید تجهیزات، از طریق منابع جایگزین، تولید کردن آن به صورت بومی و یا ارتباط با شرکت های آسیایی تلاش خواهیم کرد.
 
یکلوف در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: شرکت هدف بلند مدت خود در تولید 100 میلیون تن معادل نفتی در سال 2020 را تغییر نخواهد داد و در سال 2014 انتظار می رود که بازده نفت تا حدود 2.5 درصد افزایش پیدا کند و در سال 2015 بیش تر هم  خواهد شد.
 
گفتنی است، روسیه دارای ذخایر عظیم نفتی دریایی است که استخراج آن ها با دشواری بسیار در اعماق آب های یخ زده روبروست.
 
روسیه همچنین دومین تولید‌کننده بزرگ نفت جهان است و در حدود 10.5 میلیون بشکه نفت در روز استخراج می کند که این مقدار در مقایسه با زمان شوروی سابق، بسیار بیشتر است.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، پروژه ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر: