کد خبر: ۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
معاون وزیر کار:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛کوروش پرند اظهار کرد: در حال حاضر هر یک دلار سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 15 دلار ارزش افزوده برای هر کشور به دنبال دارد از این رو با سرمایه‌گذاری در زمینه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای می‌توانیم به اهداف ایجاد اشتغال مولد و پایدار دست یابیم.
 
وی ادامه داد: برای موفقیت در امر اشتغالزایی باید در بخش خدمات بیشتر سرمایه‌گذاری کرد زیرا این بخش هم به سرمایه کمتر نیاز دارد و هم سریع‌تر به چرخه بازدهی می‌رسد.
 
به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور سرمایه‌گذاری در طرح‌های خدمت‌رسان باید متناسب با آمایش سرزمین هر منطقه و به شکل بومی انجام شود.
 
پرند در عین حال با تاکید بر لزوم توجه ویژه به توسعه مشاغل خانگی با محور بانوان خاطرنشان کرد: تقویت بسترهای اشتغال بانوان و درآمدزایی بیشتر خانواده از تبعات فرهنگی چند شغله بودن مردان جلوگیری می‌کند.
 
وی توسعه و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورتی که فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود مشکلات عرضه و تقاضای کار کاهش می‌یابد.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، مشاغل ، خانگی
نام:
ایمیل:
* نظر: