کد خبر: ۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
در هفته ای که گذشت شاهد جلسات متعدد برای تجمیع سه اتاق تعاون بازرگانی و اصناف بود .
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛تعاون در هفته ای که گذشت شاهد جلسات متعدد برای تجمیع سه اتاق تعاون بازرگانی و اصناف بود .  
 
 *چهارمین نشست نمایندگان اتاقهای تعاون ، اصناف و بازرگانی برگزار شد
 
 در این نشست سید محمود کریمی عضو هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران ضمن خیر مقدم به نمایندگان اتاق اصناف و بازرگانی گفت : نشست امروز حاصل تدبیر دبیران کل اتاقها و رئسای این سه اتاق است که با اعتقاد بر لزوم حضور نیروهای غیر دولتی در اقتصاد صورت گرفته است .  
در ادامه این نشست ماشاالله عظیمی رئیس هئیت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران با تآکید بر اینکه در این نشست میزبان تمام بخشهای اقتصاد دولتی هستیم گفت : سهم بخش غیر دولتی و نسبت 80 درصد به 20 درصدی باید اصلاح شود که بر همین مبنا این تجمیع دارای چند نکته است .  
 
 بعد از اتمام سخنان نمایندگان اتاق تعاون عبدالحمید نقره کار نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ضمن مثبت ارزیابی کردن جلسه امروز گفت : این سه اتاق سه ضلع اصلی اقتصاد غیر دولتی هستند که سنگبنای توسعه نوع جدید برای اقتصاد کشور هستند .  
 
مجتبایی نماینده اتق اصناف ایران در پایان خاطر نش ان کرد : بیش از  هزار میلیارد تومان در بنگاهای اصناف وجود دارد که این میزان در کنار بخش تعاون و بازرگانی می تواند سبب باز گشایی دریچه های جدید کارآفرینی و اشتغال در کشور شود .
 
 *تعاون دریچه مطمئن اشتغال زنان / تاکید وزارت تعاون بر توسعه تعاونی زنان   
 
به گفته معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هم اکنون فضای مناسبی برای توسعه فعالیت تعاونی‌های زنان فراهم شده است و فضای موجود این امکان را به بانوان تعاونگر می‌دهد که در قالب فعالیت های جمعی با دغدغه کمتری مشغول کار شوند و در کنار فعالیت اقتصادی به وظایف مادری و همسری خود نیز در خانواده هم عمل کنند.
 
 *تجمیع سه اتاق تعاون، اصناف و بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت  

 
تجمیع سه اتاق تعاون، اصناف و بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق اهداف بسته خروج از رکود و تدوین بودجه 94 صورت می‌گیرد.
 
سید محمد کریمی عضو هیئت مدیره اتاق تعاون در جلسه شورای هماهنگی اتاق تعاون  که با حضور اعضا و مدیران اتاق تعاون ، جمعی از تعاون گران و نماینده اتاق تعاون در اتاق تعاون مرکزی ایران برگزار شد اظهار داشت: سه اتاق تعاون، اصناف و بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت به عنوان سه تشکل قوی بخش خصوصی باید جلسات رسمی و هماهنگ با یکدیگر داشته باشند تا به آسیب شناسی مسائل و مشکلات پرداخته و از بی انسجامی بپرهیزند.  
 
لازم به ذکر است که  تجمیع سه اتاق تعاون ، اصناف و بازرگانی ، صنعت ، معدن و تجارت در راستای تحقق اهداف بسته خروج از رکود و تدوین بودجه 94 صورت می‌گیرد.
 
 *استان فارس نخستین استان دارای اتاق حل اختلاف تعاون در کشور  
 
بهروز فرهنگیان دبیر اتاق تعاون استان فارس به اشاره به تحولات جدید این اتاق اظهار داشت : اتاق تعاون به تناسب حضور موثر خود در صحنه اقتصادی استان توانسته سهم بخش تعاون در اقتصاد استان را مورد توجه ویژه قرار داده و افزایش دهد.  
 
دبیر اتاق تعاون استان فارس از اخذ مجوز شورای حل اختلاف در بخش تعاون برای اولین بار در کشور توسط اتاق تعاون فارس خبر داد و گفت : اخذ این مجوز با توجه به حجم قابل توجه پرونده اختلافات موجود در بخش تعاون یک اقدام اساسی و کاملا موثر در این بخش است.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: تعاون ، اشتغال ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: