کد خبر: ۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
معاون آبفا:
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 130 طرح آبرسانی کشور با 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛علی اصغر قانع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشکلات آبی در تابستان امسال تکمیل 12 طرح بزرگ آبرسانی در کلانشهرها در دستور کار است.
 
وی افزود: دولت سعی می کند طرح هایی را که قابل تکمیل است، با تامین اعتبارات لازم طی امسال و سال آینده به بهره برداری برساند.
 
وی یکی از کارهای زیربنایی برای حل مشکلات کم آبی در کشور را تکمیل طرح های آبرسانی دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از هم اکنون برای حل مشکلات کم آبی در ابتدای تابستان سال آینده درحال حال برنامه ریزی و ارائه راهکارهای کارشناسی و کاربردی است.
 
وی با بیان اینکه ادامه روند خشکسالی را در سال آبی 93 و 94 پیش بینی می کنیم، گفت: از ابتدای سال آبی برنامه ریزی های مناسبی در منابع و مصارف خانگی شهرهایی که متکی به آب های سطحی هستند، خواهیم داشت.
 
معاون آبفا کشور با اشاره به بازدید معاون اول رییس جمهوری از منابع آب تهران گفت: دولت با اتخاذ تدابیر ویژه برای حل بحران آب پایتخت یکهزار میلیارد ریال اعتبار مصوب کرده که قرار شده 300 میلیارد ریال آن را برای حل مشکل آب شرب اختصاص دهد.
 
قانع خاطرنشان کرد: در شهرهایی که دارای تنش کم آبی هستند، نیاز به مشارکت مردم در صرفه جویی و تغییر الگوی مصرف هستیم تا قادر به پشت سرگذاشتن بحران آبی پیش رو باشیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، آبرسانی ، توسعه
نام:
ایمیل:
* نظر: