کد خبر: ۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:
نوری گفت: دستورالعمل افزایش قیمت گندم در کمیته تعیین قیمت محصولات استراتژیک تعیین می‌شود و در کمیسیون کشاورزی پیشنهادهای خود را به این کمیته ارائه می‌دهد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران؛راضی نوری اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت حمل و نقل، دست‌مزدها و هزینه‌های تولیدناگزیر به این افزایش است.
 
وی افزود: در حاضر قرار بود قیمت تضمینی گندم در شهریور ماه سال جاری اعلام شود که هنوز این کار صورت نگرفته و هم‌چنین این افزایش قیمت نیز طوری باشد که منافع تولید‌کننده و وارد کننده رادرنظر بگیرد و به سطح افزایش تولید در کشور بیانجامد.
 
نوری با اشاره به کاهش دوسوم سطح آبهای زیرزمینی در بخش کشاورزی آن هم به دلیل وجود چاه های غیر مجاز در کشور تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ای در دست مجلس است تا آب شرب چاه ها دارای مجوز و بدون مجوز از نظر میزان برداشت کنترل شده و اگر از حدی بالاتر رفت جریمه شود که اگر این مصوبه در مجلس تصویب شود ما کنترلی بیشتر در بخش آبهای کشاورزی خواهیم داشت.
 
وی در پایان یادآور شد: سازمان آب و فاضلاب کشور هنوز گزارش خود را مبنی بر تعداد چاه های غیر مجاز به کمیسیون مربوطه اعلام نکرده و ما منتظر اعلام نتیجه هستیم تا مصوبه خود را در صحن علنی تصویب کنیم.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، گندم ، جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر: