کد خبر: ۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
طی 6ماه نخست امسال صورت گرفت؛
مدیر منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال غرب گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 2.9 میلیارد لیتر فرآورده نفتی و 3.1 میلیارد لیتر نفت خام از طریق خطوط لوله منطقه شمال غرب به 6 استان سردسیر منتقل شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛محمدحسین حسن بیگلو در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز انتقال ابهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:منطقه عملیاتی خطوط شمال غرب کشور، استان های آذربایجان غربی، شرقی، زنجان، اردبیل، قزوین و بخشی از کردستان را تحت پوشش قرار می دهد.
 
مدیر منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال غرب با بیان اینکه 670 میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه های سبلان - اردبیل تحویل داده شده است، افزود: سالانه حدود 5.3 میلیارد تن- کیلومتر نفت و فرآورده نفی از طریق خطوط شمال غرب کشور جابه جا می شود.
 
* تامین خوراک پالایشگاه تبریز و نیروگاه های سبلان و ارومیه
 
مدیر منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال غرب با تشریح جزییات عملکرد خطوط لوله و مخابرات شمال غرب کشور، گفت: ظرفیت خط 16 اینچ نفت خام ری - تبریز تا 120 هزار بشکه در روز، خط 14 اینچ فرآورده تبریز 62 هزار بشکه در روز، خط 10.8 اینچ تبریز- میاندوآب- ارومیه 45 هزار بشکه در روز، خط 8، 10 و 12 اینچ تبریز- سراب- اردبیل- نیروگاه 40 هزار بشکه و خط 14 اینچ تبریز - میاندوآب 45 هزار بشکه در روز است.
 
حسن بیگلو اضافه کرد: در 6 ماه نخست سال جاری 2.9 میلیارد لیتر فرآورده نفتی و 3.1 میلیارد لیتر نفت خام از طریق خطوط لوله این منطقه منتقل شده است.
 
مدیر منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال غرب ادامه داد: خوراک پالایشگاه تبریز و نیروگاه‌های سبلان و ارومیه نیز توسط خطوط لوله انتقال شمال غرب کشور تامین می شود.
 
 
*پایان تعمیرات خطوط لوله شمال غرب تا پایان سال جاری
 
حسن بیگلو در خصوص تعمیر و نگاهداری خطوط لوله نیز اظهار داشت: پیگرانی و تعمیر خطوط ١٠، ١٢، ١٤ و ١٦ اینچ به اتمام رسیده و پیش بینی می شود که خط لوله ٨ اینچ نیز تا پایان سال جاری به طور کامل تعمیر شود.
 
مدیر منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال غرب خاطرنشان کرد: پیگرانی مجدد خطوط لوله منطقه نیز در دستور کار است که براساس آن، نقاطی که آسیب دیده اند شناسایی و تعمیر خواهند شد.
 
وی در خصوص معارضین خطوط لوله شمال غرب کشور، گفت: مجاورین ما در طول دو هزار کیلومتر از موسسات حقیقی و حقوقی و اداری هستند و وظیفه ما این است که حریم مسیر را نگه داریم.
 
حسن بیگلو اضافه کرد: در حال حاضر با ادارات برای حفاطت ازحریم و مسیر مشکل داریم اما علیرعم مشکلات و برودت هوا و با وجودی که معارضین زیادی در حال پیشروی هستند، هیچ بخشی از حریم ما مورد تجاوز و تعرض قرار نگرفته و هیچگونه خطر بالفعل ما را تهدید نمی کند.
 
* انتقال سالانه 123 میلیارد لیتر و فرآورده نفتی از طریق حدود 14 هزار کیلومتر خط لوله
 
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با برخورداری از 186 مرکز انتقال نفت، تاسیسات و فشارشکن به صورت شبانه روزی به انتقال ایمن نفت خام از مبادی تولید به هفت پالایشگاه مهم کشور می پردازد.
 
این شرکت، دریافت فرآورده های نفتی (بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره و سوخت جت)از پالایشگاه ها و انتقال آنها به مخازن انبارهای متصل به خطوط لوله در سراسر کشور و تامین سوخت مایع برخی از نیروگاه ها، فرودگاه ها و بخشی از خوراک صنعت پتروشیمی را بر عهده دارد.
 
سالانه 123 میلیارد لیتر نفت و فرآورده نفتی از طریق حدود 14 هزار کیلومتر خطوط لوله منتقل می شود.
 
منطقه شمال غرب نیز یکی از مناطق عملیاتی یازده گانه خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که در مسیری 1721 کیلومتری، در گذر از مسیرهای اشتهارد، ابهر، زنجان، ایده لو، میانه، شهید کریمی (ترکمنچای)، تبریز، سراب، میاندوآب، ارومیه و مراغه واقع شده است.
 
مرکز خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال غرب در شهر زنجان قرار دارد.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، پالایشگاه ، سفید ، خطوط ، ابهر ، خام
نام:
ایمیل:
* نظر: