کد خبر: ۱۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت ورد به بازار را ندارند، گفت: تشکیل کمیسیون اشتغال در مجلس به صورت طرحی نوشته وبه وزارتخانه داده شده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، مسعود اقلامی ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه وضعیت پنج گروه از طرح های موجود در شهرستان ها باید اعلام شوند، اظهار داشت: طرح های فعال با کمتر از ظرفیت اسمی، طرح هایی که ساخت وساز انجام شده اما تعطیل هستند، طرح های نیمه تمام واحد هایی که فعال هستند، طرح هایی که مشکل مواد اولیه و فروش ندارند بلکه با افزایش شیفت مشکل آنها رفع می شود، واحد هایی که از سوی بانک ها تملیک شده اند و آماده واگذاری هستند پنج گروهی است که باید تعداد آنها در شهرستان ها اعلام شود.
 
وی با بیان اینکه با بیان اینکه اجرای طرح مبلمان و ملزمات اداری در ملایر که بانک عامل آن صنعت معدن است برای طرح ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات می خواهد، بیان کرد: همچنین طرح فرآورده های طب سنتی در همدان ۸۵ میلیون تومان تسهیلات نیاز دارد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۱۸برنامه کلی برای اشتغال کشور اعلام شده و هر استان یک برنامه باید ارائه کند تا در جلسات تهران مورد بررسی ویژه قرار گیرد و اعتبار کسب کنند، عنوان کرد: ایجاد و توسعه خوشه های تولیدی در استان همدان پیش بینی شده است.
 
اقلامی با بیان اینکه سه خوشه در استان عاملیت گرفته اند و ۱۵ مورد نیز در دسترس اجرا است، افزود: دو طرح ملی نیز مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است چراکه افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند مهارت لازم را برای ورود به بازار کار ندارند.
 
وی با بیان اینکه در بحث استفاده از تسهیلات بنگاه های اقتصادی دولت طرح پیش بینی شده است، عنوان کرد: بحث عمده کشور اشتغال و کار آفرینی است و کارآفرین آن گونه که باید و شایسته است مورد تکریم قرار نمی گیرد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه به مجلس پیشنهاد شده که کمیسیون کارگروه اشتغال ایجاد شود، بیان کرد: تشکیل کارگروه اشتغال در مجلس به صورت طرحی نوشته و به وزارتخانه داده شد که مورد استقبال قرار گرفت.
 
مسعود اقلامی با بیان اینکه ایجاد کمیسیون اشتغال در مجلس نیاز است چراکه اکنون اشتغال مهمترین بحث کشور است، بیان کرد: باید از کارآفرین و اشتغال حمایت های لازم انجام شود.
 
مدیر بانک ملی استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه تعداد خود پردازهای فعال در استان همدان ۶۰۰ خود پرداز است، اظهار داشت: ۹۵ و شش دهم درصد منابع مصرف شده است.
 
امیر توماسی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی بانک ها تسهیلات پرداخت شد، بیان کرد: این تسهیلات در قالب ۱۶۸ هزار پرونده پرداخت شد.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته در خصوص وام ازدواج یک هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال وام پرداخت شد، عنوان کرد:  ۳۹ هزار و ۵۰۰ پرونده وام ازدواج را شامل می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار