کد خبر: ۱۵۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
باتری موتورسیکلت یکی از اجزای مهم موتور سیکلت می‌باشد، که نقش اصلی در کارکرد موتور و برق‌رسانی به آن را بر عهده دارد.

عملکرد و طرز نگهداری باتری موتورسیکلت

باتری موتورسیکلت یکی از اجزای مهم موتور سیکلت می‌باشد، که نقش اصلی در کارکرد موتور و برق‌رسانی به آن را بر عهده دارد.

موتورسیکلت دارای باتری کوچکی است که بیشتر اوقات ۱۲ ولتی است.

این باتری‌ها در دو نوع اسیدی و اتمی در بازار یافت می‌شوند. نوع اسیدی آن معمولا از اسید سولفوریک تشکیل شده و نوع اتمی آن به باتری خشک معروف است.

باتری هم مثل سایر قطعات به مرور کارایی لازم خود را از دست می‌دهد. برای نگهداری بهینه آن باید سعی شود، در هنگام عدم استفاده چند روزه از موتورسیکلت، سوکت باتری‌ها جدا شده تا مدار آن قطع شود.

این کار در افزایش عمر باتری کمک زیادی می‌کند. باتری موتور سیکلت توسط وسیله‌ای به نام شارژر، شارژ می‌شود.

این شارژر به این شکل عمل می‌کند، که به بوبین موتور سیکلت وصل شده و با چرخش انجین، باتری شارژ می‌شود.

وب سایت جاویدان، بهترین باتری‌های موتورسیکلت را با قابلیت‌های مختلف و قیمت‌های مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد، تا بتوانید با حداقل قیمت بهترین کیفیت را برای باتری خود در نظر گرفته و آن را خریداری نمایید.

علت خرابی زود هنگام باتری موتورسیکلت ؟

نکته حایز اهمیت اینجا است که، در برخی از باتری‌ها پس از شارژ کردن باتری موتورسیکلت، این اتصال قطع نشده و باتری شارژ شده، دایما در حال شارژ باقی می‌ماند.

این مسئله باعث خرابی زود هنگام باتری موتورسیکلت می‌شود.

نکاتی برای نگهداری صحیح باتری موتور سیکلت

اما با ورود شارژرهای اتوماتیک این موضوع حل شده و باتری پس از شارژ کامل دیگر شارژ نمی‌شود. مسلما این مسئله باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود. توصیه می‌شود، هنگامی که باتری نو خریداری کرده‌اید، ابتدا بدون اتصال به شارژر از آن استفاده کرده تا شارژ آن کمی خالی شود و سپس نسبت به شارژ کامل آن اقدام کنید.

به طور کل بهترین جریان شارژ، یک سوم جریان نامی باتری است و اگر بیشتر از این مقدار جریان به باتری وصل شود، باتری را دچار آسیب می‌کند.

به یاد داشته باشید که باتری موتورسیکلت خود را هیچ‌گاه اتصال کوتاه نکنید، چون این کار باعث آسیب شدید به باتری موتورسیکلت شما می‌شود و حتی ممکن است باتری را منفجر کند.

نکته دیگر که خوب است به یاد داشته باشید این موضوع است که، سعی کنید از سوکت‌های برنجی برای باتری موتورسیکلت خود استفاده کنید.

افزایش طول عمر باتری موتورسیکلت

برای افزایش طول عمر باتری نیز، در هنگامی که از موتور سیکلت خود استفاده نمی‌کنید، سعی کنید آن را زیر سایه‌بان و به دور از تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید. چون تابش مستقیم آفتاب ممکن است باعث ایجاد ترک بر روی باتری و یا حتی انفجار آن شود.

با توجه به نکات مهمی که بیان شد، خرید باتری خوب و قابل قبول، با تمام ویژگی‌های یک باتری مناسب برای موتورسیکلت شما، می‌تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

وب سایت جاویدان یکی از بهترین و بزرگترین فروشگاه‌های قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت در کشور می‌باشد، که این امر را مدیون اطمینان و تشویق شما عزیزان هستیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار