کد خبر: ۱۶۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
از پمپ آب صنعتی معمولا در ساختمان سازی استفاده می کنند. آنها معمولاً در مکان های ساختمانی که نیاز به جلوگیری از هدر رفت آب است، پیدا می شوند.

پمپ آب صنعتی چیست؟

در بیشتر مواقع در صنعت نیاز است تا مایع از جایی به جای دیگر منتقل شود. اعم از اینکه این مایع به صورت آب، نفت، مواد شمیایی صنعتی، فاضلاب، گل‌ ولای، دوغاب یا محصولات غذاییِ مایع باشد، لازم است تا پمپ‌ها این مایع را از جایی به جایی دیگر منتقل کنند و در زمان نیاز، سرعت انتقال این مایع را افزایش دهند.

عملکرد پمپ آب صنعتی

از پمپ آب صنعتی معمولا در ساختمان سازی استفاده می کنند. آنها معمولاً در مکان های ساختمانی که نیاز به جلوگیری از هدر رفت آب است، پیدا می شوند. این پمپ ها در مناطقی که بارندگی شدید ممکن است باعث جاری شدن سیل شده و یا آب راکد می تواند باعث اختلال در کار شود، بسیار مفید هستند. با کمک پمپ آب صنعتی می توان به سرعت آب انباشته شده را خارج کرد تا پروژه ساخت ادامه یابد.

انواع پمپ صنعتی و کاربرد آن در صنعت

از آنجا که انواع مختلفی از مایعات در صنعت به کاربرده می شوند، لازم است که پمپ های صنعتی در شکل و اندازه‌های مختلفی ساخته شود. پمپ صنعتی کاربرد های مختلف و مخصوص به خود را دارد و برای شرایط خاصی ایده آل است. در ادامه انواع پمپ آب صنعتی و کاربرد آن را بررسی می کنیم.

پمپ های سانتریفیوژ

پمپ سانتریفیوژ بهترین انتخاب برای پایین ترین گران روی (ویسکوزیته یا گران روی به مقاومت اصطحکاکی یک مایع یا گاز را در برابر شارش گفته می شود) مایعات و بیشترین نرخ جریان هستند. در ادامه چند نمونه پمپ سانتریفیوژ را مشاهده می نمایید.

پمپ های دارای استاندارد ANSI

 این فرآیند شامل استاندارد سازی ابعاد می باشد، که باعث می شود لوله کشی، پی ریزی و طراحی به طور کامل صورت گیرد قبل از اینکه تولید کنندگان پمپ انتخاب شده باشند. همچنین دارای گزینه و امکانات بیشتری نسبت به دیگر فرآیندها هستند.

پمپ های حفره ای پیشرونده (Progressive Cavity)

نام دیگر پمپ های حفره ای پمپ آخرین راه حل است، زیرا می تواند برای مایعات سنگین که پمپ های دیگر قادر به سازگاری با آنها نیستند، بکار روند.

پمپ های دورانی (اسکرو)

از ویژگی های این پمپ این است که دارای بالاترین نرخ جریان در جابه جایی های مثبت می باشد.

پمپ های دنده ای

پمپ دنده ای بهترین انتخاب برای پاکسازی روغن است. این پمپ دارای چند بخش متحرک و ساختاری ساده است.

لوب پمپ یا پمپ گوشواره ای

این پمپ بهترین انتخاب برای برنامه های بهداشتی که دارای مایعات چسبناک و مایعاتی که حاوی اجسام شکننده هستند، می باشد به دلیل آینکه هیچگونه تماس فیزیکی در داخل پمپ نمایان نمی شود.

پمپ دیافراگم

پمپ دیافراگم یک انتخاب تطبیق پذیر است این پمپ صنعتی می توانند بی آبی و خشکی را بدون صدمه زدن به پمپ تحمل کنند.

همچنین میزان وسیعی از مایعاتی که نارسانای الکتریکی هستند را کنترل می کند.

پمپ های لجن کش عمودی

یکی از ارزانترین و مقرون به صرفه ترین پمپ هایی که پیشنهاد می شود، پمپ لجن کشی عمودی است.

پمپ های دارای استاندارد API

این مدل پمپ صنعتی فرآیند تمام نیازمندی های API 610 که شامل ایمنی و اطمینان کاربردهای هیدروکربن در فشار و حرارت بالا است را فراهم می کند.

پمپ های جریان محوری یا آکسیال

پمپ های آکسیال یا محوری بهترین انتخاب جهت بدست آوردن نرخ جریان بالا با ارتفاع کم می باشد.

پمپ های تقویت کننده یا بوستر

پمپ های تقویت کننده (بوستر) یک فشار مضاعف برای به حرکت درآوردن سیال در یک مسافتی طولانی ایجاد می کنند.

پمپ های پیستونی

پمپ های پیستونی گزینه مناسب برای برنامه های مایعات ساینده هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار