کد خبر: ۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
معاون فنی گمرک خبر داد:
نادری گفت:صمیم بر این است که در 15 گمرک مهم که سهم آنان در تجارت خارجی 93.8 درصد است نمایندگان صادرکننده مجوز مستقر شوند و با اختیار تام مجوزها را در همان مکان صادر کنند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا نادری معاون فنی گمرک با اشاره به راه اندازی سامانه اظهار از راه دور در گمرکات کشور گفت: روند تسهیل در امر ترخیص با راه اندازی سامانه اظهار از راه دور در گمرکات کشور به خوبی در حال اجرا است و بازخورد آن نیز افزایش سرعت ترخیص در گمرکاتی است که دارای این سامانه هستند.
 
وی افزود: با زمان سنجی صورت گرفته متوسط زمان ترخیص کالای صادراتی به یک روز و همچنین در بخش واردات نیز این زمان به سه روز کاهش یافته است که در این مقطع زمان خوبی است.
 
نادری گفت: با اقداماتی که دردست اجرا است و با هماهنگی با سازمان‎های همکار تصمیم بر این است که در 15 گمرک مهم که سهم آنان در تجارت خارجی 93.8 درصد است نمایندگان صادرکننده مجوز مستقر شوند و با اختیار تام مجوز ها را در همان مکان صادر کنند.
 
معاون فنی گمرک تصریح کرد: با این اقدام سرعت ترخیص کالا شتاب بیشتری میابد.
 
نادری در ادامه از پیشنهاد گمرک به هیئت وزیران خبر داد و گفت: به هیئت وزیران پیشنهاد دادیم تا به گمرک اجازه دهد نسبت به ترانزیت کالا به انبار واحدهای تولیدی اقدام کند و کالا در محل انبار واحدهای تولیدی تخلیه شود.
 
وی گفت: با این کار کالا به جای اینکه در مبادی ورودی تخلیه شود در انبار واحدهای تولیدی تخلیه می‌شود و تنها یک بار کار تخلیه انجام می‌شود.
 
نادری افزود: در صورت تصویب این مصوبه توسط هیئت وزیران واحدهای تولیدی شاهد کاهش زمان ترخیص کالا و همچنین کاهش هزینه ها هستند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، ترخیص ، مجوز ، صادرکننده ، کالا
نام:
ایمیل:
* نظر: