کد خبر: ۱۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت از نوسازی صنایع نساجی به ویژه کارخانجات فرش ماشینی کشور خبر دادو گفت که متاسفانه برخی با تبلیغات سوء صنایع نساجی کشور را به غلط زیانده عنوان می کنند، درحالی که هم اکنون برخی از این صنایع سالانه 40 درصد سوددهی دارند. [وزیر صنعت، معدن و تجارت: ماشین آلات نساجی نوسازی می شود]
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه در بازدید از دو واحد تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل در جمع مدیران صنایع این شهرستان ارزش افزوده را از مشکلات و دغدغه های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر با همدلی و همزبانی با دولت این مشکل را برطرف کنند.
 
وی از آران و بیدگل به عنوان شهرستان دارای دانش ریسندگی و طراحی فرش ماشینی یاد کرد و افزود:برای برطرف کردن مشکلات صنایع فرش ماشینی از حساب صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می کنیم.
 
وی گفت که 500 واحد تولید فرش ماشینی و یکهزار و 150 کارخانه نساجی که زمینه اشتغال حدود سه هزار نفر را ایجاد کرده ، افتخاری برای این منطقه است.
 
فرماندار آران و بیدگل نیز در این آیین گفت: 23 هزار کارگر در این شهرستان مشغول بکار هستند که 16 هزار نفر از آنها در بخش صنعت فعالیت می کنند.
 
ابوالفضل معینی نژاد افزود: بیش از یکصد میلیون دلار کالا سال گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده که این میزان 10 درصد از صادرات کالاهای غیرنفتی استان اصفهان را تشکیل می دهد.
 
وی همچنین شمار واحدهای فرش ماشینی این شهرستان را 500 واحد برشمرد و تصریح کرد: این واحدهای صنعتی سالانه 45 میلیون مترمکعب فرش تولید می کنند.
 
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نیز دراین آیین گفت: دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت های اعتباری گام های مثبت و مهمی را در زمینه های اقتصادی برداشته است.
 
عباسعلی منصوری افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح های اقتصادی دولت ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی حمایت خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار