کد خبر: ۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
مديرعامل شرکت مديريت شبکه برق ايران از رشد بيش از هفت درصدي مصرف برق در کشور در نيمه نخست امسال خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ميرفتاح فتاح‌قره‌باغ در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، اظهار داشت: هم‌اکنون ظرفيت نصب‌شده نيروگاهي کشور به 71 هزار و 729 مگاوات رسيده است که با اين ظرفيت ما در 9 ماه سال مشکلي نداريم.
 
وي افزود: در فصل تابستان مصارف سرمايشي و بخش کشاورزي نيز بر بار شبکه اضافه مي‌شود به‌طوري که در زمستان سال گذشته حداکثر مصرف برق حدود 32 هزار مگاوات ثبت شد اما اين رقم در فصل تابستان امسال به بيش از 48 هزار مگاوات رسيد.
 
مديرعامل شرکت مديريت شبکه برق ايران ادامه داد: با اضافه شدن اين 16 هزار مگاوات در فصل تابستان، 50 درصد به بار شبکه برق درمقايسه با زمستان پارسال افزوده شد که عامل افزايش اين ميزان مصرف برق، مصارف سرمايشي و کشاورزي است.
 
وي با بيان اينکه در تابستان امسال حداکثر بار شبکه به 48 هزار و 798 مگاوات رسيد که درمقايسه با سال گذشته 5.3 درصد رشد داشته است، تصريح کرد: در شش‌ماهه نخست امسال حدود 160 ميليارد کيلووات ساعت انرژي الکتريکي مصرف شده که درمقايسه با سال گذشته 7.23 درصد افزايش يافته است.
 
مديرعامل شرکت مديريت شبکه برق ايران درباره نقش نيروگاه‌هاي برق‌آبي در عبور از اوج تابستان، گفت: با وجود خشک‌سالي، مخازن سدهاي بزرگ جنوب کشور از آورد خوبي برخوردار بوده است و ما حداکثر استفاده را از نيروگاه‌هاي برق‌آبي کرديم به‌طوري که توليد انرژي برق‌آبي ما در شش‌ماهه نخست به 9.7 ميليارد کيلووات ساعت رسيد که درمقايسه با سال گذشته 5.5 درصد رشد داشته است.
 
وي با بيان اينکه رشد توليد برق موجب جبران کمبودها در کشور شد، خاطرنشان کرد: ميزان توان توليدي برق‌آبي به رقم بي‌سابقه 8168 مگاوات رسيد درحالي که اين عدد در سال گذشته حدود 6750 مگاوات ثبت شده بود.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: رشد ، برق ، مصرف
نام:
ایمیل:
* نظر: