کد خبر: ۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
رئيس سازمان توسعه تجارت:
رئيس سازمان توسعه تجارت با تاکيد بر ضرورت افزايش صادرات غيرنفتي گفت : مشوق‌هاي صادراتي براي کالاهاي با ارزش افزوده بالا و فناوري بالا تصويب شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ولي اله افخمي‌راد معاون وزير صنعت، معدن و تجارت - در مراسم امضاي تفاهم نامه سازمان با يک بانک خصوصي براي همکاري در برگزاري مراسم روز ملي صادرات گفت : تلاش مي کنيم  اين مشوق ها سال آينده در رديف بودجه‌ در نظر گرفته شود تا فعاليت‌هاي صادراتي در روندي پايدار افزايش يابد.
 
وي تاکيد کرد : در مباحث اخير که در دولت براي  خروج از رکود مطرح شده، پيشنهادهايي ارائه شده اس تا طرف هاي تقاضا تقويت شود و عرضه و توليد را هم تحريک کند.
 
وي گفت :‌ براي تحريک تقاضاي داخلي ، بايد پول بيشتري در اختيار متقاضيان قرار گيرد که نقدينگي را افزايش مي دهد و مي‌تواند تورم‌زا باشد اما اگر تقاضا در بخش خارجي ايجاد و تقاضا هم ارزآور ‌شود ، تورمي نيز ايجاد نمي‌ کند چون مبتني بر توليد و افزايش آن است.  
 
رئيس سازمان توسعه تجارت گفت : عملکرد بانک‌ها اگر خارج از منطق اقتصادي باشد سبب هدر رفتن منابع آن‌ها مي شود  چون منابع بانک‌ها متعلق به مردم است که بايد در حفظ آن کوشا باشند و بانک دي هم در فضاي موجود جامعه جزو بانک‌هاي غيرتحريمي است.
 
افخمي راد با اشاره به مشکلاتي که تاجران در تجرات خارجي در جابجايي پول دارند، گفت: اميدواريم بانک‌ها در چند نقطه مرزي شعبه‌اي از بانک و صرافي راه اندازي کنند  تا جابجايي پول و ارز در آن به راحتي و با امنيت بالايي صورت گيرد و ما حمايت مي کنيم و بانک دي مي تواند براي تاسيس شعبه بانکي و صرافي در مرزها پيشقدم شود.
 
احمد شفيع‌زاده، مدير عامل بانک دي هم در مراسم امضاي اين تفاهم نامه گفت:  توسعه صادرات از دغدغه‌هاي سال‌هاي اخير بوده و مورد توجه مقام معظم رهبري و دولتمردان هم بوده است.
وي تاکيد کرد : اگر تحريک تقاضا با رويکرد صادرات باشد دستاورد زيادي  خواهد داشت.
 
شفيع زاده گفت : موقعيت جغرافيايي و اقتصادي ايران و جايگاه ژئوپولتيکي در منطقه ايجاب مي‌کند تعامل ما به صورت منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي توسعه يابد.
 
و اگر با صادرات کالاهاي غير نفتي و ايجاد ارزش افزوده در مواد اوليه و ارسال آن به ساير کشورها به ويژه کشورهاي منطقه اقدام کنيم نتايج بسياري  دارد و از لحاظ سياسي، اقتصادي و امنيتي مي‌تواند موثر باشد.  
 
مدير عامل بانک دي با بيان اينکه کشورهاي همسايه نيازمند ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ايران هستند، گفت: بايد از مزيت‌هاي خود به طور بهينه و  شايسته استفاده کنيم.
 
وي افزود : صادرات و به ويژه صادرات غير نفتي، دستاوردهاي زيادي دارد و  پيشرفت در اين مسير، کمک به اقتصاد ملي، امنيت کشور و ديگر موارد است.  
 
شفيع‌زاده ادامه داد: عمده سهام بانک دي  براي جامعه ايثارگر است و تلاش مي کنيم  در مسيري حرکت کنيم که منافع ملي مدنظر قرار گيرد و به ويژه با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي همگرا باشد و تجهيز منابع و مصارف با نگاه ملي صورت گيرد.  
 
مدير عامل بانک دي ادامه داد : بايد سازوکارهايي براي گسترش صادرات پيش بيني کنيم واز جريان اقتصادي سالم و موثر که متکي بر منابع ملي است، استفاده کنيم.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، بودجه ، غیرنفتی
نام:
ایمیل:
* نظر: