کد خبر: ۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
رییس ستاد مدیریت بحران کشور:
رییس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: 21 هزار و 548 هکتار از جنگل های کشور در هزار و 29 مورد آتش سوزی تخریب شده و 217 میلیارد تومان خسارت اقتصادی به کشور وارد شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ اسماعیل نجار شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه بررسی آتش سوزی های جنگل های کشور در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین میزان آتش سوزی جنگل ها در استان فارس و کمترین آن در استان سمنان رخ داده است.

وی افزود: عموما آتش سوزی ها توسط عوامل انسانی و به صورت غیرعمدی رخ داده که لازم است هموطنان با رعایت اصول ایمنی پس از افروختن آتش نسبت به خاموش کردن آن در حاشیه جنگل ها اقدام کنند.

وی با اشاره به وجود 17 میلیون هکتار جنگل در کشور گفت: دو میلیون هکتار از این جنگل ها در شمال کشور و 15 میلیون هکتار آن در بقیه نقاط ایران هستند.

وی با اشاره به بروز هزار و 29 مورد آتش سوزی در 6 ماهه نخست امسال خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها برای اطفاء حریق جنگل ها تلاش کردند و نسبت به سال گذشته اطفا حریق درمدت زمان کمتری انجام شده است و طولانی ترین مورد خاموش کردن آتش جنگل ها بیشتر از 72 ساعت طول نکشیده است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی و زیست محیطی جنگل ها افزود: سرانه جهانی جنگل ها هشت دهم درصد بوده درصورتی که سرانه ملی جنگل در کشور ما 18 صدم درصد است بنابراین ما باید نسبت به حفظ جنگل های موجود و توسعه آن اقدامات جدی را انجام دهیم.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه افزود:آموزش، اطلاع رسانی برای پیشگیری از بروز آتش سوزی و کمک همه دستگاه های کشور در صورت نیاز به آنها و به روز کردن تجهیزات اطفا حریق و افزایش ظرفیت آنها از جمله مواردی بودکه در این جلسه بر روی آن تاکید شد.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا تعداد آتش سوزی ها و سطح آن را کاهش دهیم در این زمینه باید از پایش ماهواره ای،پهپادها و امکانات دستگاه های اجرایی و نظامی استفاده کنیم.

وی درخصوص عمدی بودن آتش سوزی ها نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت:اکثریت این آتش سوزی ها به خاطر کوتاهی و سهل انگاری افراد و غیرعمدی رخ داده است و جزو بسیار کوچک و قابل اغماضی نیز به دست افراد زمین خوار انجام شده که در مقایسه با وسعت آتش سوزی ها چشمگیر نیست.

جلسه بررسی آتش سوزی های رخ داده در جنگل های کشور با حضور وزیر کشور و ستاد مدیریت بحران، استانداران استان های دارای جنگل، معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و دستگاه های اجرایی درگیر شامگاه سه شنبه در وزارت کشور برگزار شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، خسارت
نام:
ایمیل:
* نظر: