کد خبر: ۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
میرمحمدی گفت: نباید ارز کشور را به واردات خودروهایی اختصاص داد که عموم مردم از آن استفاده نمی‌کنند/ مجلس مخالف واردات خودرو است

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم ؛سیدمحمد حسین میرمحمدی گفت: حمایت از تولید ملی به صورت عملی یکی از اقدامات مثبت دولت است که می‌توان به وسیله آن زیرساخت‌های اقتصادی را مستحکم کرد. اگر بتوانیم سیستم تولید کشور را از تک محصولی به چند محصولی ارتقا و تنوع محصولات را افزاش دهیم باعث متنوع بودن صادرات و  ارزآوری به صورت‌های مختلف به داخل کشور خواهیم شد و این حرکت کمک می‌کند که اقتصاد پویایی را داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص مصوبه‌ایی که دولت در خصوص واردکردن 944 دستگاه خودرو خارجی به داخل کشور در نظر داشت و با مخالفت مجلس روبه رو شد، افزود: شاید خودروهای تولیدی داخل کشور دچار اشکالات جزیی باشند اما سیاست دولت باید حمایت از تولیدات داخلی را در نظر بگیرد و حرکت‌های حمایتی را در بخش صنعت مخصوصا بخش خودرو را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی دولت باید حمایت از تولید داخلی باشد. نمایندگان مجلس نخواهند گذاشت که دولت خودروهای لوکس کشورهای بیگانه را جایگزین خودروهای داخلی در نهادهای دولتی کند. متأسفانه در دولت سابق به موضوع واردات خودروهای خارجی و به کارگیری آنها در نهادهای دولتی توجه زیادی نشد و این امر ارزهای زیادی را از کشور خارج کرد.

سید محمدحسین میرمحمدی در مورد استفاده نکردن عموم مردم از خودروهای لوکس، اشاره کرد: زمانی که بنگاه‌های تولیدی ما به ارز نیاز دارند جایز نیست که ارز خود را به واردات خودروهایی اختصاص دهیم که عموم مردم از آنها استفاده نمی‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، ارز ، واردات
نام:
ایمیل:
* نظر: