کد خبر: ۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران خبر داد:
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد: هنوز دستورالعمل مکتوب در خصوص لغو عوارض 320 هزار تومانی صادرات دام زنده ابلاغ نشده است.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛شمس‌علی هادی‌زاده معلم با اشاره به حذف عوارض صادرات دام سبک گفت: ابلاغ تعرفه‌های آنی در گمرک خسارت زیادی به تولید‌کنندگان و تجار وارد کرده است.
 
وی افزود: اگر مسئولان در حذف این تعرفه‌ها مصمم هستند باید آن را به صورت بخشنامه مکتوب اعلام کنند. اعلام شفاهی لغو تعرفه پشتوانه اجرایی ندارد و امنیت فضای فعالیت صادرکنندگان را تضمین نمی‌کند.
 
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: تصمیمات فی‌البداهه ایجاد تعرفه در محصولات کشاورزی و مواد غذایی و اعمال مقررات ناگهانی بر محصولات باعث می‌شود خسارات جبران‌ناپذیری به تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان وارد شود و کسب و کار آنها تعطیل شود.
 
به گفته وی صادرات کیوی به کشورهای روسیه و CIS یکی از محصولات مهم صادراتی به این کشور‌ها بود که به تازگی مقررات جدیدی برای استاندارد‌سازی آنها قبل از صادرات، وضع شده است. ‌
 
هادی‌زاده خاطر نشان کرد : اگر قرار است مقرراتی وضع شود و استاندارد سازی و میزان قند محصولات مورد تایید قرار گیرد باید از قبل اعلام شود، نه وقتی که محصولات وارد گمرک می‌شوند.
 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: صادرات ، دام ، عوارض
نام:
ایمیل:
* نظر: