کد خبر: ۱۶۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
قاضی‌زاده هاشمی بر امکان حل سه روزه بحران بورس تاکید کرد
قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: دولت تحول با استفاده از عبرت از مسیرهای اشتباه و رویکرد جدید نه فقط برای دولت بلکه مسیری برای اصلاح نگاه‌های و رویکردهای خواهم داشت.

سربازی‌ حرفه‌ای را  جایگزین سربازی اجباری می‌کنم

قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: دولت تحول با استفاده از عبرت از مسیرهای اشتباه و رویکرد جدید نه فقط برای دولت بلکه مسیری برای اصلاح نگاه‌های و رویکردهای خواهم داشت. سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری در فارس برگزار شد، اظهار داشت: دولت سلام اولین سلامی که می‌فرستد به ملت ایران و ملت عزیزی است که ۶۰ سال است در تحقق پیروزی انقلاب همراهی کرده و نادیده گرفته و بخشیده تا به اینجا برسد. وی افزود: دولت تحول با استفاده از عبرت از مسیرهای اشتباه و رویکرد جدید نه فقط برای دولت بلکه مسیری برای اصلاح نگاه‌های و رویکردهای خواهم داشت. قاضی زاده هاشمی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در نقش شور و شعور در انتخابات دارند امیدوارم اصحاب رسانه زمینه ساز آبادانی ایران باشند. نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ثبات شغلی خبرنگاران باید تأمین شود تا با قدرت حرفشان را بزنند و نگران آب و نان نباشند، گفت: البته فیک‌نیوزهایی هم هستند که اصحاب صاحبان ‌پول شده‌اند. امیدوارم بخش حقیقی رسانه در این بیست روزی که مردم به نامزدها توجه می‌کنند، نفاط ضعف و‌ قوت افراد را به مردم معرفی کنند. وی با بیان اینکه برخی چهره‌ها شناخته تر هستند، گفت: رسانه‌ها روایت شما افکار عمومی را هدایت می‌کنند. ما نه می‌گوییم این روایت مثبت باشد نه منفی، بلکه واقعی باشد. قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مردم شایسته بهترین‌ها هستند، گفت: دوران لبخندها و اشک‌های صوری و بی‌نتیجه گذشته است. دورانی که با به‌کار گرفتن احساسات مردم جلب رأی می‌شد. نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم بعد از چلگی انقلاب به پختگی رسیده باشیم که بر اساس برنامه واقعی انتخاب کنیم و همچنین این که چه افرادی آن برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. البته ریاست‌جمهوری کار فرد نیست، باید ببینیم مجموعه و مکتب فکری که پشت فرد هستند چه مکتب و مجموعه‌ای هستند. وی با بیان اینکه بحران بورس را سه روزه می‌شود حل کرد، گفت: این موضوع دستور حکومتی و از سوی رئیس‌جمهور می‌خواهد.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه می‌خواهیم دولت را از درّه ناکارآمدی سیاست بازان، نجات دهیم و عملگرایان متعهد کار را در دست بگیرند، تصریح کرد امیدواریم دیگر شاهد رفیق بازی نباشیم و جوانان شایسته در رأس امور قرار گیرند که ما یک مدل را برای این کار ارائه کرده‌ایم. وی با اشاره به حضور مستقل خود در عرصه انتخابات گفت: در دوره انتخابات معمولاً ائتلاف‌هایی شکل می‌گیرد و تعهدهایی داده می‌شود و بعد حلقه‌هایی درست می‌شود؛ حلقه نیاوران، جماران، علم و‌صنعت، امیدواریم دیگر شاهد اداره کشور با حلقه‌ها نباشیم و نان و آب مردم را به‌گروگان نگیرند. نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: عادت شده که وقتی دوره یک دولت تمام می‌شود، گفته می‌شود که دیگر تمام شد، درحالی اینطوری نیست. البته بزرگترین دادگاه، افکار عمومی است. وی در مورد برنامه برای رسانه ها گفت: ما نظام صدساله یارانه بگیر در حوزه‌های مختلف کارآفرینی ایجاد کردیم که این در زمینه فرهنگی بیشتر است. باید اقتصاد رسانه را باید اصلاح کنیم که لازمه آن ایجاد ثبات شغلی و اعتماد اجتماعی است. باید بجای اینکه یارانه را به رسانه دهیم به خبرنگار دهیم و رقابتی فعال اتفاق بیفتد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: درک برخی از ریاست جمهوری درک دقیقی نیست؛ رئیس جمهور باید کسی باشد که درک استراتژیکی در مسائل داشته باشد یعنی دید کامل داشته باشد. برنامه ها و رویکرد من کاملا اجتماعی است؛ چرا که اقتصاد ابزاری است برای ارتقای جامعه، پس باید مسائل اجتماعی هم در اولویت قرار گیرد. رئیس‌جمهور باید یک رهبر خوب باشد و همه را با خود راهنمایی کند و تیم را جلو ببرد. شأن رئیس جمهور ریاستِ حوزه وزیران است و وزرا کار جداگانه ای دارند.
قاضی‌زاده هاشمی درباره اینکه آیا قرار است نقش کاندیدای پوششی را ایفا کنید و به نفع نامزدی دیگر کنار بکشید، گفت: ما نمی‌خواهیم «جهانگیری‌طور» عمل کنیم. اگر جبهه انقلاب به خطر افتاد و این شرط ایجاد شد حاضرم همکاری کنم و به بحث در این رابطه بپردازیم. قاضی‌زاده هاشمی درباره ارزیابی و پیش بینی خود از مشارکت مردم تصریح کرد: انتخابات یک امر عمومی است، البته مردم دلسردی‌هایی دارند و فکر نمی‌کنم این بخاطر نتایج اعلامی درباره رد و یا تایید صلاحیت‌ها باشد، بلکه نسبت به عملکرد کارگزاران کشور است. مردم حس می‌کنند به آنها خیانت شده و از ساختارها ناراضی اند چرا که بعضا فساد و رشوه دیده می‌شود.نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه عرصه رقابت را چگونه می‌بینید گفت: اگر شما پایه مناظرات را بر اساس آنچه که درگذشته بوده که همچون مدل‌های غربی مشغول گرفتن عیب همدیگر هستند، باید بگویم که ما با این فرهنگ غریبه‌ایم و به مردم هم این حالت (مناظرات) حس چندش به آنها دست داده است. وی با طرح این سوال که دعوا کنیم که رای بیاوریم؟ گفت: ما باید تلاش کنیم اخلاق انتخابات عوض شده و ایرانی شویم، ما نیامده ایم که انتخابات را تبدیل به طعمه کنیم. چرا باید با هم دعوا کنیم؟ ما باید با ساختارهای معیوب صدساله و اقدامات ضد فرهنگی دعوا کنیم و برای آنها باید برنامه داشته باشیم. قاضی‌زاده درباره برنامه مذاکرات گفت: بهتر از دولت فعلی مذاکرات وین را به نتیجه خواهیم رساند، با انشانویسی و مقاله خوانی در مذاکرات مخالفم. باید معلوم باشد دیپلماسی مذاکره معامله است، باید مشخص باید چه می‌دهیم و به ازای آن چه می‌گیریم. آمریکایی‌ها مُزور هستند لذا باید معاهده از منظر حقوق بین الملل محکم باشد بنابراین بنا داریم این را با قوت جلو ببریم.وی با تاکید بر اینکه باید تحریم‌ها را از بین ببریم، خاطرنشان کرد: وقتی با قاچاق مبارزه کنیم بازار سیاه هم از بین خواهد رفت.
قاضی زاده هاشمی یکی از مشکلات دولت‌های گذشته را جزیره‌ای عمل کردن عنوان کرد و گفت: در نتیجه آن ارز کنترل نشد و منابع ارزی ما نابود شد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه اگر رئیس جمهور نشوید آیا در دولت بعدی پست قابل توجهی خواهید داشت بیان کرد: بده بستانها و قرارمدارها خلاف است، هر کسی رئیس جمهور می شود باید بهترین افرادی که می‌شناسد را بر سرکار بگذارد.
قاضی زاده درباره اینکه آیا اختلافاتی با رئیس مجلس درباره انتخابات هیأت رئیس مجلس داشته‌اید و آیا عدم انتخاب شما تسویه حساب بوده اظهار داشت: آدم وقتی استقلال رای داشته باشد و بخواهد نسبت به اقدامات و حواشی اعتراض داشته باشد، برخی اتفاقات می‌افتد. بنده شخصیت نسبتا مستقلی برای خود دارم، بالاخره بنده در برخی مسائل مانند بورس با خیلی از مجلسی‌ها اختلاف داشتم، بنده تابع کار اشتباه نیستم و توجیه گر آن هم نخواهم شد ولو اینکه برخی از ما بدشان بیاید و بخواهند تسویه حساب کنند.
وی درباره جایگاه نخبگان نفتی گفت: یکی از اشتباهات راهبردی انجام شده ملی شدن صنعت نفت است که ملی نشده بلکه صنعتی شده است. دولت باید از فعالیت‌های پیرامون نفت مالیات بگیرد نه اینکه مالک نفت شود، لذا باید انفال را به صاحبان بدهیم و دولت مالیات آن را بگیرد. اکنون سهم ما از نفت ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی داشتیم و این یعنی 2 درصد کل بودجه. ما تمامی نفتمان را باید تبدیل به فرآوری کنیم؛ ما یک کار جدی و فنی و گسترده در این حوزه داریم که در حال پیشبرد است. ما باید با معنای واقعی کلمه باید نفت را ملی کنیم چرا که اکنون دولتی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار