کد خبر: ۱۶۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

کار آفرینان در انتظار رییسی

سیدمهدی شیرمردی

دبیرکل ستاد جنبش مردمی حمایت از آیت الله رئیسی- ۱۴۰۰ 


هفته گذشته در سفر وزیر صمت به آذربایجان غربی اتفاقی ویژه رخ داد که می توان آن را نمود عینی از شرایط امروز ایران و کلیدی برای پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در 28 خردادماه دانست. هفته گذشته و در حاشیه بازدید وزیر صمت از واحدهای صنعتی ارومیه نماینده شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی خطاب به رزم حسینی گفت آقای وزیر! متاسفانه خیلی دیر آمده اید و سفر شما در فاصله چند روز مانده به پایان دولت تنها یک شوی تبلیغاتی است. ما هشت سال منتظر شما بودیم و حالا منتظر رئیسی هستیم.
این کنایه تلخ به وزیر صمت نشان دهنده بیم ها و امیدها و وضعیت اسف بار صنایع و تولیدکنندگان کشور است که در دولت روحانی متاسفانه زیر بار فشارهای داخلی و تحریم خارجی تا مرز ورشکستگی پیش رفتند و حالا تمام امید خود را در ورود آیت اله رئیسی به عرصه انتخابات و پیروزی وی در انتخابات 28 خرداد می دانند.
آسیب شناسی وضعیت موجود نشان می دهد دولت مستقر نتوانسته آن گونه که باید در حل مشکلات تولید کنندگان موفق باشد و با حمایت از کارآفرینان از توان و ظرفیت های این قشر برای حل مشکلات اقتصادی کشور سود ببرد.
پاشنه آشیل این وضعیت هم در گرایش و رویکرد غربگرای دولت روحانی نهفته است که تمام مقدرات کشور را به زلف برجام گره زد و تلاش کرد با نگاه به بیرون از مرزها نسخه ای برای حل مشکلات کشور بیابد. متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم در عمل نشان داد اعتقادی به اقتصاد درونزا و مقاومتی ندارد و کلید حل مشکلات را تنها در میز مذاکره و در دست خارجی ها می بیند.
بی توجهی دولت روحانی در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های اقتصادی به ظرفیت های بومی و توانمندی کارآفرینان و صنعتگران داخلی در کنار ارزپاشی برای واردات و تخصیص دلارهای دولتی به دلالانی که به جای دارو و کالاهای اساسی سیم و کابل وارد کردند وضعیتی بغرنج آفرید که به ورشکستگی صنایع داخلی انجامید.
در شرایطی که بخش خصوصی واقعی و تولید کنندگان لابه لای چرخ دنده های مشکلات در حال له شدن بودند سودجویان دلارهای بادآورده را با سند سازی به یغما بردند و دلارهای دولتی در گرجستان و ترکیه و دبی به ملک تبدیل شد و فرصت های بسیاری برای تقویت اقتصاد و رونق صنایع کشور از دست رفت.
کنایه صنعتگران به وزیر دولت روحانی و انتظار آنان برای آمدن رئیسی اعتراض روشن آنان به نادیده گرفته شدن هشت ساله مشکلات تولیدکنندگانی است که در خط مقدم جنگ اقتصادی با دست خالی به نبرد با دشمن مشغولند.
آیت اله رئیسی در طول چند سالی که در کسوت ریاست قوه قضائیه فعالیت کرده به درک درستی از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان رسیده است و دربخشنامه ها، دستورات و سفرهای استانی خود توانسته از همه امکانات در راستای حل مشکلات کارآفرینان سود ببرد. ایستادگی رئیسی مقابل مصادره کارخانه ها از سوی بانک ها ، مخالفت با تعطیلی بنگاه های تولیدی و مبارزه با خصوصی سازی های غیرکارشناسی شده و بازپس گیری واحدهای واگذار شده به نااهلان نشان از نگاه ویژه رئیسی به اقتصاد درونزا دارد.
حضور رئیسی در بنگاه های مشکل دار، رایزینی برای حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل و دیدارهای چهره به چهره ایشان در کسوت رئیس قوه قضائیه با کارآفرینان و تولیدکنندگان نشان می دهد آیت اله رئیسی درک درستی از مشکلات اقتصادی کشور و فضای کسب و کار دارد و همین درک درست شاه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است. تجربه چهل ساله کشوربه ویژه در دوران جنگ و تحریم نشان داده هر جا توانسته ایم به توان داخلی و کارآفرینان دلسوز و متعهد تکیه کنیم موفق بوده ایم و این نگاه در باور آیت اله رئیسی نهادینه شده است. آیت اله رئیسی در سال های ریاست بر قوه قضائیه هر چند گام های مهمی برای حل مشکل صنعتگران برداشته است اما دریافته با حضور در قوه مجریه و در راس مدیریت اجرایی کشور بهتر و بیشتر می تواند قطار اقتصاد ایران را به ریل باز گرداند و با کمک کارآفرینان، ایرانی موفق و سربلند و قوی بسازد. بی شک این روزها کارآفرینان و صنعتگران ایران همگی منتظر ریاست جمهوری آیت اله رئیسی هستند و البته تمام تلاش خود را برای رقم زدن حماسه ای دیگر در 28 خرداد ماه به کار می گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار