کد خبر: ۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
عراقی:
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افزایش تعداد پالایشگاه‌های گاز در ۳ سال آینده خبر داد و گفت: نباید هیچ پروژه‌ای به‌خاطر بودجه و اعتبار تعطیل شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛حمیدرضا عراقی،از افزایش تعداد پالایشگاه‌های گاز کشور از 13 مورد به 19 پالایشگاه در 3 سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 35هزار کیلومتر خط انتقال گاز در کشور وجود دارد که تا سال 96 باید به 40 هزار کیلومتر افزایش یابد.
 
وی به وجود 71 ایستگاه گاز در کشور در شرایط فعلی اشاره و خاطرنشان کرد: در 3 سال آینده این رقم باید به 90 ایستگاه گاز ارتقا یابد.
 
عراقی با اعلام اینکه 63 میلیون ایرانی از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: باید این میزان در سال‌های آینده به 94 درصد یعنی 71 میلیون نفر برسد.
 
توقف تزریق گاز به میدان آغاجاری  در زمستان معلوم نیست
 
عراقی با اشاره به این که حجم تزریق گاز به میدان آغاجاری روزانه بین 15 تا 20 میلیون متر مکعب است، درباره این که آیا تزریق گاز به میدان آغاجاری در زمستان متوقف خواهد شد گفت: معلوم نیست، ممکن است.
 
وی گفت: با توجه به این که شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که تا پایان امسال 100 میلیون متر مکعب گاز افزایش تولید صورت خواهد گرفت، شرکت ملی گاز باید خود را برای دریافت و پالایش آن آماده کند، که اقدامات صورت گرفته نیز در همین جهت است.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: پروژه ، گاز ، پالایشگاه
نام:
ایمیل:
* نظر: