کد خبر: ۱۷۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱
پرستار گفت: ایجاد وزارتخانه مستقل جوانان باعث می‌شود تمام مشکلات جوانان که به صورت فرا بخشی و با گستره عظیم در وزارتخانه‌های مختلف توزیع شده در یک بخش جمع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، راشد پرستار دبیر کل مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور گفت: ایجاد یک وزارتخانه جدید به شکل مجزا و مستقل با نام جوانان امری ضروری است که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم به عنوان مطالبه جدی جوانان مطرح است.

پرستار در مورد اهمیت ازدواج در سیاست گذاری‌های کلان گفت: ایجاد وزارتخانه مستقل جوانان باعث می‌شود تمام مشکلات جوانان که به صورت فرا بخشی و با گستره عظیم در وزارتخانه‌های مختلف اقتصاد، مسکن، صمت، ورزش و... توزیع شده در یک بخش جمع شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۶ میلیون نفر جمعیت جوانان کشور زیر نظر معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان (که کمتر از ۴ میلیارد تومان اعتبار دارد)، است که از دولت و مسئولین مطالبه استقلال مجموعه‌ای به نام سازمان ملی جوانان زیر نظر ریاست جمهوری یا در بدنه وزارت کشور یا وزارت جوانان را داریم.

دبیر کل مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور تصریح کرد: قانون تسهیل ازدواج جوانان در ۲۷ آذر ۸۴ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۷ دی ماه ۸۴ در شورای نگهبان مصوب شد و به موجب این قانون برای توانمند سازی جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده دولت مکلف بود صندوق اندوخته جوانان را ایجاد که متاسفانه این قانون اجرایی نشده است.

پرستار در ادامه بیان کرد: ادغام ورزش و جوانان یک اشتباه بزرگ بود. متاسفانه کشور برای امر ازدواج متولی ندارد و در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد و ۲۲۰ هزار مجرد قطعی که در سن ازدواج متاسفانه ازدواج نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: مهمترین موانع ازدواج مسائل اقتصادی، اشتغال، مسکن نبود مکان‌هایی برای آشنایی جوانان، ناکارآمدی نهاد‌های متولی در امر ازدواج و ترس از تشکیل خانواده و طلاق بیان کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر ۳۹ درصد، رشد طلاق داشتیم. نیاز به مشاوره برای جوانان قبل از ازدواج امری اجتناب ناپذیر است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که جوانان قبل از ازدواج با توجه به قیمت‌های سنگین مشاوره از خدمات مراکز مشاوره‌ای دولتی بهره ببرند.

پرستار تاکید کرد: با توجه به اطلاعات و آمار تشکل‌های جوان فعال در حوزه ازدواج آسان، در حال حاضر برای برگزاری یک ازدواج ساده در کشور ۵۷۵ میلیون تومان اعتبار لازم است و اگر ساده نباشد بیش از یک میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

دبیر کل مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشورخاطرنشان کرد: جوانان با نداشتن اشتغال چگونه می‌توانند از پس هزینه‌های ازدواج برآیند و وقتی اشتغال ندارند چگونه می‌توانند تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند و این گونه بزرگترین بدهکاران بانکی جوانان ما خواهند بود.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار