کد خبر: ۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
کشتی آرای:
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: طی هفته های آینده جلسه‌ای با سازمان امور مالیاتی خواهیم داشت، تا فاکتورها ونرم افزارهای طراحی شده به تایید نهایی برسد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر  تهران اظهار داشت: بازارهای متعددی درسطح شهر و کشور وجود دارد که به صورت مرتب بازار را رصد می‌کنند تا از فروش کالاهای خارجی غیر قانونی جلوگیری شود.   
 
کشتی‌آرای در ادامه تصریح کرد: همراه با بازرسی در سطح شهر و کشور باید کسانی که برای خرید طلا به بازار می‌روند، مصنوعاتی را خریداری کنند که استاندارد باشد و همچنین کد رهگیری داشته باشد که در غیر اینصورت طبیعتا آن محصول خارجی است.   
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر  تهران بیان کرد: یکی از سیاستهای اعمال و اجرای قانون ارزش افزوده شفاف سازی در اقتصاد است.
 
اصلاح ارزش افزوده مالیات بر طلا
 
وی در ادامه گفت: در صورتی که مالیات ارزش افزوده با توجه به اصلاحاتی که سازمان امور مالیاتی پیش رو قرار داده، به ما این اجازه را داده که فاکتورهای ساده و سهل طراحی کنیم تا مواردی که مد نظر سازمان امور مالیاتی است، اجرایی شود،البته باید  فاکتورهای طراحی شده به تایید سازمان امور مالیاتی برسد.     
 
کشتی آرای تصریح کرد: در حال حاضر چند نرم افزار دیگر طراحی شده تا مواردی را که سازمان امور مالیاتی خواسته به آسانی اجرایی کنیم.   
 
تایید نهایی فاکتور های جدید طلا توسط سازمان امور مالیاتی
 

رئیس اتحادیه  طلا و جواهر افزود: در 1و2 هفته آینده جلسه‌ای با سازمان امور مالیاتی خواهیم داشت، تا فاکتورها ونرم افزارهای طراحی شده به تایید نهایی برسد.   
 
وی با اشاره به اینکه پس از بحران سال 90 و 91 که در مورد خرید و فروش طلا و سکه اتفاق افتاد در حال حاضر بازار از آرامش خوبی برخوردار است.
 
کشتی‌آرای تصریح کرد:برای رسیدن به این آرامش تصمیمات جدی صورت گرفته که برای خرید و فروش سکه بسته بندی هولوگرام دار که فوق‌العاده امنیتی است و اجازه هیچگونه دخل و تصرفی را   نمی‌دهد، که در آینده‌ای نزدیک در بحث ساماندهی سکه فروشان انجام خواهیم داد.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت خاصی در برابر سکه در بازار وجود ندارد و نوسانات قیمتی طبیعی است که به نسبت بازارهای جهانی متغیر است.
 
رئیس اتحادیه  طلا و جواهر با اشاره به اینکه در 1و نیم سال گذشته تقریبا قیمت طلا و سکه با توجه به تثبیت نرخ ارز روال ثابتی را می‌گذراند و هیچ حبابی در این بازار وجود ندارد.
 
قیاس طلای ایرانی با خارجی
 
محمد کشتی‌آرای اظهار داشت: با افزایش هزینه‌های تولید، قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند و در صورتی که بخواهیم قیمت طلای ایرانی با خارجی را مقایسه کنیم متوجه می‌شویم قیمت طلای ایرانی نصف طلای خارجی است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: طلای ایرانی با همان تکنولوژی که در خارج برای ساخت طلا و جواهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساخته می‌شود.
 
کشتی‌آرای در رابطه با عیار طلای ایرانی گفت: عیار18 در هیچ کجای ایران فرق نمی‌کند که در کشور ما حداقل عیار طلا 18 است و فروش طلا با عیار بالای 18 منعی ندارد اما تولید و عرضه محصولات زیر 18 عیار ممنوع است، در صورتی که برای صادرات آزاد است.
 
رئیس اتحادیه کشوری طلا وجواهر اظهار داشت: طلاهای خارجی که وارد بازار ایران می‌شود 18 عیار است البته باید خریداران دقت کنند تا محصولات غیر قانونی که وارد کشور شده و امکان ساخت کمتر از 18 عیار در آنها دیده شده خریداری نکنند.
 
کشتی‌آرای گفت: در رابطه با بحث جلوگیری و بازرسی نمونه‌ای یافت شد که عیار طلاهای آن استاندارد نبوده و احتمالا محصولات خارجی بوده که با عیار کمتر از 18 فروخته شده است.
 
وی افزود: ما این تخلف را به دادسرای ویژه این موضوع خواهیم فرستاد تا بارسیدگی دادگاه برخورد قضایی صورت بگیرد و البته جرایم بستگی به میزان تخلف صورت گرفته دارد.
 
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مالیات ، طلا ، اصلاح
نام:
ایمیل:
* نظر: