کد خبر: ۱۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
مشکل سوخت شناورهای باری با حضور معاون اول رییس جمهور بررسی می شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازصدا و سیما، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل افزایش قیمت حامل های انرژی، شناورهای باری فعال در بنادر جنوب کشور هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهور بررسی می شود.
محمدسعید انصاری افزود: برای تعدیل قیمت سوخت شناورهای تجاری، نشست های کارشناسی متعددی بین نمایندگان استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و نمایندگان دولت برگزار شده است.
نایب رییس کمسیون انرژی مجلس یادآور شد: همچنین نشستی با حضور مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش در کمیسیون انرژی برگزار و نظرات کارشناسی نمایندگان استان های جنوبی اعلام شد.
انصاری ادامه داد: محاسبه فروش سوخت شناورهای تجاری بر اساس قیمت نفت پایه خلیج فارس، فعالیت این شناورها را از صرفه اقتصادی خارج کرده و توقف فعالیت این شناورها و بیکاری ملوانان شناورهای تجاری را به همراه داشته است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در هفته پیش رو با نظر مثبت دولت و معاون اول رییس جمهور، در قیمت سوخت شناورهای تجاری تعدیل شود تا شاهد فعالیت مجدد این شناورها و رونق اقتصادی در منطقه باشیم.
افزایش قیمت سوخت شناورهای تجاری از 250 تومان به قیمت پایه نفت خلیج فارس از خرداد امسال، مشکلاتی را برای فعالیت های این شناورها در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به همراه داشته است.
تنها در بندر خرمشهر تک نرخی شدن قیمت سوخت کاهش دودرصدی تخلیه و بارگیری را در پی داشته است.
برچسب ها: سوخت ، شناور ، انرژی
نام:
ایمیل:
* نظر: