کد خبر: ۱۷۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
بنیانگذار وندورلیست ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری “ تجارت آنلاین “:
وندور (Vendor) در زنجیره تامین، به شرکت بازرگانی معتبر اطلاق می‌شود که تامین‌کننده کالا یا خدمات است. درمصاحبه با بنیان گذار شرکت وندورلیست ایران ؛ جناب آقای مهندس حسین محمد زاده برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وندورلیست ایران به گفت‌وگو نشستیم.

تجارت آنلاین : وندور (Vendor) در زنجیره تامین، به شرکت بازرگانی معتبر اطلاق می‌شود که تامین‌کننده کالا یا خدمات است. خریداران حرفه‌ای با ارزیابی عرضه‌کنندگان کالا و خدمات موردنیاز خود، فهرستی شامل عرضه‌کنندگان معتبر پذیرفته‌شده را تهیه می‌کنند که در زمان نیاز به یک کالا یا خدمات خاص، در کوتاه‌ترین زمان بتوانند به نیاز خود دست پیدا کنند. این فهرست، وندور لیست خوانده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با حسین محمدزاده، بنیان‌گذار وندورلیست ایران به گفت‌وگو نشستیم.

منافع فعالان صنعت ساختمان را تامین می‌کنیم

وندور لیست ایران به چه معناست؟

در واقع اسم کامل آن کنسرسیوم وندورلیست ایران است. کنسرسیوم، یعنی تجمعی از چند شرکت یا سازمان که به دنبال منافع مشترکی هستند و برای رسیدن به این مهم، فعالیت‌های هماهنگی دارند.و حال کنسرسیوم وندورلیست ایران تجمع بهترین فروشندگان و تامین کنندگان ایران در صنعت ساختمان ها اعم از تجاری، اداری، مسکونی، درمانی و… است که قادر است از مصالح پایه تا تجهیزات نهایی مربوط به ساخت پروژه‌های مختلف را تامین کند.

این مجموعه همچنین متشکل از معتبرترین و برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران، معماران، سازندگان، مهندسان مشاور و حتی بخش عمده‌ای از کارفرمایان، بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان است.

پرسش اول ما از شما این است که ؛ چه کسی این مجموعه‌ها را برای حضور در وندور لیست گزینش می‌کند؟

در واقع تاییدیه شرکت ها توسط یک هیات حقیقی/حقوقی صورت میگیرد ، برای مثال شما برای ورود به هر سازمان یا هر وندوری که وجود دارد یک سری استاندارد های اولیه را باید رعایت کنید ، خب قطعا و قطعا این مهم مستلزم داشتن یک سری مستندات ، رزومه  خوب ، شرکت های معتبر و حسن شهرتی که در بازار وجود دارد است ، وندور لیست ایران نیز از این قضیه برای جذب مجموعه ها مستثنی نیست و این امر را برای خود در اولویت قرار داده است.

جناب محمد زاده ؛ این پروسه به صورت فیزیکی صورت خواهد گرفت یا در پلت فرم خاصی به صورت غیر حضوری انجام می گیرد ؟

ابتدا مستندات به پلتفرم وندورلیست ایران ارسال و توسط هیات مربوطه بررسی خواهد شد ، سپس در مرحله دوم و برای اینکه اطلاعات موثق تری داشته باشیم که واقعا تامین کننده ،سازنده و یا هر کدام از این کارگروه هایی که وجود دارند به صورت واقعی به ما این اطلاعات را ارائه داده اند و ما هم بتوانیم این مستندات را به صورت متعهدانه به طرفین مقابل خود اعلام کنیم قطعا بعد از بررسی اولیه از محل کار ، کارخانه و یا هر مرکزی که بتواند مستندات قوی تری به ما ارائه دهد ، کارشناسان ما حضور پیدا میکنند ، بررسی های لازمه صورت گرفته و تاییده نهایی و یا رد صلاحیت انجام خواهد شد.

منافع فعالان صنعت ساختمان را تامین می‌کنیم

پس اگر مثلا یک معمار درخواست همکاری با وندورلیست ایران داشته باشد در پلتفرم شما یک هیات متشکل از معماران برجسته از سمت وندورلیست ایران رزومه فرد جدید را بررسی خواهد کرد یا یک اپراتور ؟!

خیر ، رزومه فرد یا شرکت بعد از بارگزاری در پلتفرم توسط یک هیات که متشکل از معماران برجسته، سازندگان، مهندسین برجسته، سرمایه گذارها و برخی از کارفرما های خاص ماست بررسی و تایید خواهد شد ، در واقع تمامی کارگروه هایی که خواهان ورود به وندورلیست ایران هستند باید از این فیلتر استاندارد های اولیه ما عبور کنند.

بعد از استارت اولیه بر چه مبنایی قرار است وندور لیست ایران به سود آوری برسد؟

طبق بیزینس پلنی که ما داریم همزمان با استارت اولیه و زمانی که مجموعه به پویایی و تکامل خود برسد پروسه مشارکت موردی یا سهامی با کارگروه های مختلف خواهیم داشت که طبیعتا منافع حاصله به کلیه مشارکت‌کنندگان خواهد رسید. ما به فکر این هستیم که همیشه باید منافع مشترک فی مابین شرکت های حقوقی و افراد حقیقی برقرار باشد، از آنجا که اعتبار ما در وحله اول مهمترین گزینه ماست به همین جهت سعی میکنیم با کارگروه هایی وارد مذاکره و قرارداد شویم که بتوانند در طولانی مدت ما را پشتیبانی کنند و کارفرماهای ما از این منافع بهره مند گردند.

 

هنوز به این سوال من پاسخ نداده‌اید که سود مجموعه قرار است از کجا تامین شود؟

با توجه پیشینه اینجانب و همچنین پیشینه درخشان مجموعه اولین سود گروه ما تثبیت اعتماد قبلی کارفرمایان و کارگروه هایی است که با ما در حال همکاری هستند ،ولی برای شفاف سازی و پاسخ به سوال شما باید اینگونه میتوانیم عنوان کنیم که مثلا ؛ یک مجموعه کارفرما ، فرضا یک برج ساز یا یک بیمارستان ساز برای پروژه درحال اجرای خود یک سری متریال به عنوان مثال یک کالا به نام ایکس را به قیمت 100 هزار تومن خریداری میکند بنا به مصوبات شرکت فروشنده ، مثلا 5 درصد به کارفرمایان خود تخفیف ارائه میدهند و به کارفرماهای ویژه خود مثلا 7 درصد تخفیف میدهند ، به نماینده خود فارغ از کارفرما فرضا 15 درصد تخفیف ویژه قائل می شود ، در اینجا قبل از هرچیزی باید اعلام کنیم وندورلیست ایران در یک گستره وسیع از صنف یاد شده به عنوان نماینده مرجع و معتمد پروژه ها عمل میکند !  ما به عنوان وندور لیست ایران نماینده کوچکی نیستیم ! نماینده ها به صورت محلی فعالیت میکنند اما وندور لیست ایران در سراسر ایران فعالیت میکند و با توجه به اینکه اینجانب عضو باشگاه تلاشگران و اتاق بازرگانی ایران و امارات هستم به دنبال این موضوع هستیم تا بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر کشور عزیزمان ایران خدمات خود را در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز ارائه کنیم واین کار برای ما شدنی و بسیار سهل است زیرا ما به قدرت مجموعه خود ایمان داریم و علاوه بر اطلاعات جامع کانال های بسیار خوبی برای ارتباطات در این خصوص در داخل و خارج از ایران در اختیار داریم . به همین منظور پس نه تنها در ایران بلکه در کشور های همسایه هم می توانیم این بستر را ایجاد کنیم، در نتیجه برای اینکه شرکت ها از فروش ، ارائه خدمات ، سود و منافع بیشتری برخوردار باشند بهتر است با ما همکاری کنند و برای همکاری با مشتریان با الفعل وندورلیست ایران ملزم به ارائه تخفیف vip مجموعه برای ارائه به کارفرمایان هستند  ، پس در اینجا اگر شرکتی به نماینده خود 15 درصد تخفیف میدهد برای همکاری با وندور لیست ایران میتواند مثلا به ما 18 درصد تخفیف ارائه نماید.

ضمنا باید یادآوری کنم که این سود باقی مانده طی دو سال اول صرف ایونت ها، تبلیغات ، سئو ، همایش ها ،مصاحبه ها ، تدوین استاندارد های خرید ، پروموشن ها ، سایت و .... خواهد شد .

 

خبرنگار ؛ پس من اینگونه متوجه شدم که وندورلیست ایران نماینده تام صنعت ساختمان در ایران و کشور های حوزه خلیج فارس است ؟

همانگونه که اعلام کردیم ما به عنوان نماینده نه ما به عنوان معتمد سرمایه یک پروژه هستیم ، به خاطر اینکه دست دلالان را از پروژه ها قطع کنیم ما در کنار مالک  و سرمایه گذار اصلی هستیم، در کنار پیمانکاری هستیم که برای پروژه هزینه کرده است ، و اجازه نخواهیم داد به دلیل وجود واسطه ها هزینه های کذایی به آنها تحمیل گردد . ادامه در وبلاگ وندورلیست ایران 

منافع فعالان صنعت ساختمان را تامین می‌کنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار